Islandsboots

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anja586
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 200
A

Anja586

hur i hela världen får man dom att sitta fast? dom åker upp hela tiden. kan man verklgien ha dom på hela tiden? blir det inte skav lätt av dom?

Sv: Islandsboots

Är det läderboots du menar? Och är de enkla? Olika närken är ganska olika i formen och passar olika hovar. Jag har bara mina vid kortare, lite tuffare träningar i paddocken.

I början brukade min häst få en att åka upp och en att flyga av inom ca tre minuter. :eek:
Nu har bootsen mjuknat lite så jag kan spänna dem hårdare då sitter de på plats. Vissa sätter dubbelhäftande tejp innuti sina. De kan vara för höga i bakkanten så när hästen böjer upp hoven tar den i kotan vilket säkert kan göra så att de sitter sämre. Och i värsta fall ge skav.

Prova spänna dem hårdare. Lösare kan också fungera och prova på olika placeringar av remmen. Fungerar inte det se om du kan låna någon annan modell och prova med.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
885
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 27 28 29
Svar
578
· Visningar
34 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka