Islandsträns...

Camigween

Trådstartare
Skulle man kunna använda ett träns avsatt för Islandshäst på en vanlig häst/ponny, förutsatt att det passar hästen?
Om inte, varför?
Tacksam för svar!

Sv: Islandsträns...

Ja, jag har islandsträns till min travare som har full i normala träns, men pannbandet var för kort, det fick jag byta...

Jag har för mig att islandsträns motsvaras av stl cob i "vanliga" storlekar, men om det är helt sant vet jag tyvärr inte.

Har också för mig det... men det går säkert att göra ett hål eller två om det skulle bli för stort för min pålle...

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
548
Senast: Freazer
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 271
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka