Isolera under diskbänk

Sonic76

Trådstartare
Det drar kallt under diskbänken så behöver isolera lite till vintern
Tanken är att ta frigolit och täcka under skåpen och sen där det går bakom rör och mot vägg.
Är inte mitt eget hus och hv anser inte det vara nåt problem, men det är direktverkande el som jag betalar så vill isolera så mycket som möjligt.
Resten som måste isoleras pga vattenrör mm kommer hv stå för.
Kan man göra så?
Måste ändå in under skåpen för att riva gammalt golv och det ska på nytt efter en gammal vattenläcka.

Sen är frågan för resten av isoleringen mot yttervägg i garderober, vanlig isolering eller frigolit och ska det plastas mot väggen först?
Det ändras ju hela tiden dessa rekommendationer
 
Det drar kallt under diskbänken så behöver isolera lite till vintern
Tanken är att ta frigolit och täcka under skåpen och sen där det går bakom rör och mot vägg.
Är inte mitt eget hus och hv anser inte det vara nåt problem, men det är direktverkande el som jag betalar så vill isolera så mycket som möjligt.
Resten som måste isoleras pga vattenrör mm kommer hv stå för.
Kan man göra så?
Måste ändå in under skåpen för att riva gammalt golv och det ska på nytt efter en gammal vattenläcka.

Sen är frågan för resten av isoleringen mot yttervägg i garderober, vanlig isolering eller frigolit och ska det plastas mot väggen först?
Det ändras ju hela tiden dessa rekommendationer
Känns som om frigolit bildar galet mycket springor i ett så trångt och besvärligt utrymme?

Utan att veta skulle jag anta att vanlig fiberull skulle vara enklare?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
F
Hemmet Gårdshus från 1850 som nu ska restaureras. Inredning och interiör kring sekelskifte fram till 1920, är tanken. Mitt bekymmer: badrum...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp