istället för chaps..

Lillflickan

Trådstartare
jag är väldigt förtjust i ridskor men skulle gärna vilja få lite mer stöd åt skänkeln. och det går juh inte att använda chaps tillsammans med ridskor direkt - jag var till och med i hästaffären och provade men det blev bara knöligt. det bästa vore ju typ chaps som går att använda tillsammans med ridskor men vad jag vet så finns det väl inga sådana?
någon annan som har något bra tips? tror jag har läst någonstans om att folk har använda dubbla lager ridstrumpor?
kom jättegärna med tips!
för jag gillar verkligen mina ridskor och vill inte byta ut dem mot jordphurs. tycker det är praktiskt med ridskor och de är lite varmare såhär års också.

Sv: istället för chaps..

Fungerar väl jättebra att använda shortchaps till ridskor? förstår inte riktigt vilken typ av ridskor du menar men jag använder då hellre mina chaps till mina ridskor än till mina nätta jodphurs, till dem har jag istället, "stövelben" eller gaiters eller vad det heter.

typ helt vanliga ridskor :P lite som gympaskor fast stadigare liksom.
var hos h**ks och provade men fick inte igen dragkedjan då :S
Men om du har lyckats hitta några som det fungerar med så ska väl jag också lyckas :D ska åka och kolla i nån annan affär också för de hade bara en modell på h**ks när jag var där så kanske fungerar bättre men nån annan modell bara om jag har tur

Ja, jag har haft både chaps med fransar som stängdes med kardborre, sen har jag ett par från jacson med dragkedja, och jag har även provat rustas, och alla har fungerat till mina olika skor! Så nog kommer du hitta nått!

jordphurs?
det är det jag fått för mig i alla år men jag kanske är helt ute och cyklar :P kolla bara nån hästaffärstidning så är det ju i princip bara det de visar chapsen till

Förstår inte riktigt ditt problem..Chaps SKA du ju ha till ridskor.. när ska du annars ha dom hade du tänkt?? ovanpå ett par ridstövlar??:confused:

Jag har Easy rider skor och har sen chaps på detta.. funkar superbra=)
Gillar inte ridstövlar=)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 689
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt... 2
Svar
29
· Visningar
3 336
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 704
Senast: Hedinn
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka