Itunes --> mp3

N

Nate

Hur är det tänkt att man ska dra nytta av de låter man köpt via itunes när de inte är i mp3format??? Det enda sättet som jag kommit på att jag kan lyssna på mina KÖPTA låtar annat än på datorn är att bränna ut cd-skivor. Men jag vill ju ha med mig dom i telefonen (mp3-telefon)!

Här försöker man vara ärlig och köpa sin musik men ingenting fungerar ju! :devil::devil::devil:

Rent konkret är min fråga alltså: Hur får jag ut mina ituneslåtar i mp3-format?
 
Sv: Itunes --> mp3

Det är inte meningen att du ska kunna göra om dem till vanlig oskyddad MP3. Det ska gå att föra över musiken till en bärbar spelare (t ex iPod) men det gäller att spelaren stöds av iTunes.
 
Sv: Itunes --> mp3

de är drm skyddade...antingen får du köpa på ställen där de säljer utan drm eller så får man ta bort skyddet....jag vågar inte skriva hur här...tror inte man får det...
 
Sv: Itunes --> mp3

Är de drm skyddade så finns det spelare som kan spela drm skyddade filer...
 
Sv: Itunes --> mp3

Är de drm skyddade så finns det spelare som kan spela drm skyddade filer...

DRM är helt sjukt....de flesta spelare kan det på datorn men grejen är att man inte får lov att flytta den till en annan det är programerat i licensen...
 
Sv: Itunes --> mp3

De har aldrig funderat över varför folk fortfarande laddar ned olagligt? :devil:
 
Sv: Itunes --> mp3

Jag tycker det är jättebra med DRM eftersom att jag kan låna det via biblioteket...
 
Sv: Itunes --> mp3

Jag tycker det är jättebra med DRM eftersom att jag kan låna det via biblioteket...

Du kan låna ljudböcker och eböcker utan drm skydd också...men då blir de inte låna men de e mkt bättre... poängen med drm är att styra över något som användaren har köpt...så att det blir krångligare för användaren att använda det han/hon köpt..
 
Sv: Itunes --> mp3

Fast jag kan inte låna ljudböcker via mp3 utan DRM och eböcker de jag har sett är sådana som är direktstreaming... Ljudböckerna vi har på biblioteket här är sådana att jag kan ha det via mp3, i somras var de först i landet med den varianten...
 
Sv: Itunes --> mp3

saker man köpt ska i alla fall va fria ifrån drm
 
Sv: Itunes --> mp3

Jag får inte ens lyssna på mina köpta låtar i datorn, om jag inte skriver in lösenordet först. VARJE gång. Så det går ju inte om internet inte är på. Har aldrig haft några problem med mina olagligt nerladdade filer. *dah*
 
Sv: Itunes --> mp3

Jag får inte ens lyssna på mina köpta låtar i datorn, om jag inte skriver in lösenordet först. VARJE gång. Så det går ju inte om internet inte är på. Har aldrig haft några problem med mina olagligt nerladdade filer. *dah*

:banana::bump::rofl::bow::bow: hej heja heja:idea::bow::bow:bra sagt
 
Sv: Itunes --> mp3

Eller som jag, hade med mig en köpt cd på en resa. Lät för jävligt när jag försökte spela upp den, pga kopieringsskydd. Hade jag istället bränt den olagligt nedladdade version jag hade på hårddisken hade det funkat... :confused: Fast nu verkar ju skivbolagen börja fatta att folk inte vill köpa sånt med DRM av olika slag.
 
Sv: Itunes --> mp3

Det finns program som konverterar låtarna.. Minns dock inte vad programmet heter men det borde gå att googla!
 
Sv: Itunes --> mp3

Det låter konstigt.
Har du köpt dem via iTunes store ska det inte vara så. Kolla inställningarna!! Mina låtar funkar så bra att lyssna på både i datorn hemma, datorn på jobbet och i iPoden.

/Jonaz, som förstås har mac och gillar aac
 
Sv: Itunes --> mp3

Det finns program som konverterar låtarna.. Minns dock inte vad programmet heter men det borde gå att googla!

Jo...problemet är ju att de är olagligt o man inte får tipsa om de i forumet... jag har hjälpt trådskaparen att bli av med skiten så det fungerar....
 
Sv: Itunes --> mp3

Det låter konstigt.
Har du köpt dem via iTunes store ska det inte vara så. Kolla inställningarna!! Mina låtar funkar så bra att lyssna på både i datorn hemma, datorn på jobbet och i iPoden.

/Jonaz, som förstås har mac och gillar aac

Dum fråga nr 2: Vilka inställningar ska jag kolla? :confused:

När jag försöker spela en låt får jag upp en ruta att min dator inte är "authorized" att spela den, och att jag ska skriva in mitt lösenord. Gör jag det så får jag upp en ruta som säger att jag nu kan spela låten på denna datorn (och på 4 till om jag skriver lösenordet i dem också). Men om jag startar om iTunes och försöker spela låten igen 5 minuter senare så kommer samma ruta upp igen: "This computer is not authorized to play xx" *ARGH*
 
Sv: Itunes --> mp3

Dum fråga nr 2: Vilka inställningar ska jag kolla? :confused:

När jag försöker spela en låt får jag upp en ruta att min dator inte är "authorized" att spela den, och att jag ska skriva in mitt lösenord. Gör jag det så får jag upp en ruta som säger att jag nu kan spela låten på denna datorn (och på 4 till om jag skriver lösenordet i dem också). Men om jag startar om iTunes och försöker spela låten igen 5 minuter senare så kommer samma ruta upp igen: "This computer is not authorized to play xx" *ARGH*

Köp inte låtar med drm...begär pengarna tillbaka eller en drm fri låt..eftersom du inte kan använad det du köpt
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
526
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 526
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp