Jacson dressyr Arthur de luxe eller Merlin?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Eliza77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 829
Sv: Jacson dressyr Arthur de luxe eller Merlin?

Hejsan.
Läser din tråd om Jacson sadel och vi har en Jacson Santa Cruse till vårat varmblod och den passar honom superbra. Vi är jättanöjda med den och den är skön att rida i men det viktigaste för oss är att den passar vår häst.
Läser i många sadeltrådar att "vissa" märken räknas som dåliga, dvs " jag köper hellre en beg "dyr" sadel än en billig ny sadel. Min personliga åsikt är att det är viktigare att en sadelutprovare noga kollar vilken sadel som passar hästens rygg bäst än vilket märke det är på sadeln och och utifrån kunnigt folk köpa den som är bäst för hästen. Sedan om det är en 7000 kr sadel el en 17 000 kr sadel är av mindre betydelse mer än att jag får mer pengar till annat om det är en mindre dyr sadel som passar min häst bäst.
Mvh Nisse

Liknande trådar

Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
518
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 675
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 740
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 050
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka