Jäävla galning till "stallvärd"!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Det var bra att du sa det..allvarligt. Kan förstå nu hur jag kanske verkar. Vill bara säga att jag var/ är fortfarande upprörd så ni alla får ursäkta mitt dåliga språk/svordomar. Ber er alla att inte skriva mera på tråden om ni inte har något mer ni verkligen vill säga, förutom påhopp eller dumma kommentarer.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Du har inte svarat på mina frågor angående vad erat avtal säger om höförvaring, samt vad överrenskommelsen om förflyttningen av höet sa. Två ganska viktiga punker man måste få reda på...
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Missade det.
Det står ingenting om höförvaringen på kontraktet:/
Ang förflyttningen av höet var det så att vi bad om hjälp, de skickade- ja det vet ni ju nu vem det var.

(Hade jag vetat att de var så stora hade jag beställt mindre, men nu var det ju som det var. 3 Till hade vi fått in utan att överskrida den vanliga mängden)
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Äh, har fått nog ta bort den jävla tråden tack! Lovisaleonora är du verkligen moderator? Fin inställning du har, kan vemsomhelst bli moderator på denna sida? Bara nyfiken inget illa menat, till skillnad från vissa här som verkar älska sånt? Vi kommer ingenvart tråden har ju spårat ur genom att hoppa på MEJ och det var väl FAAN inte det som var meningen??:mad::mad: Fråga: Är ALLA här bönder? bönder har en negativ inställning till hästfolk..

Jag är def inte bonde men jag är stallägare med några inackorderade. Och jag förstår inte vad du vill med ditt skrivande här. Du hoppar på alla som inte håller med dig. Vad vill du fråga om? Vad du ska göra med höet? Det måste du ju ta med bonden, inte oss.
Men jag hade nog också blivit arg om någon bara kom och skulle få upp storbalshö uppe på logen utan att pratat med mig först. Men jag hade inte haft sönder balarna för det.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Men om det inte står något i avtalet och ni inte har några muntliga avtal heller så har ni egentligen inte rätt att förvara hö på hans hyrda tomt, eller hur? Det är något som ni tog för givet att ni fick, och sånt ska man aldrig göra om man vill hålla god stämning.

Man kan inte gå efter att det aldrig sagt något förut och att det var till och med mindre än vanligt - nu sa han ifrån och då är det bara att rätta sig efter det.

Värre soppa får man leta efter, och jag antar att du märker själv att det inte funkar att ha det så här?

Ring till gubben och säg att ni vill ha ett möte så att ni kan tillsammans komma fram till ett avtal som gäller förvaring av hö; Vilken mängd och vars det kan vara. Som någon har sagt så håller t ex inte äldre loft för höga tryckpunkter - bjälkarna riskerar att ge vika.
Det kan gå bra första, andra och tredje gången men fjärde gången går det åt helsikke. Om det nu var anledning denna gång eller inte vet varken du eller jag - för det enda han hade sagt var ju att det inte fick plats.

Angående den trasiga balen, det tycker jag att du ska ta upp med hans arbetsgivare och inte honom (för det är arbetsgivarens uppgift att göra).
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Nej, men som sagt vi lägger ner tråden.
Vad är det för problem med storbalar om man j.f med fyrkantsb,
förutom att de är _större_?
Ja visst tar de mer plats, men det fanns plats. Det blir ju inte fler kg hö om man räknar ut totalvikten o jämför med den vanliga mängden. En bal iaf hade jag tänkt ställa ute under tak, lätt nu när dom är bortforslade.

Jo precis det är det jag menar -är arg över detta hemska beteende och sättet att hantera sin uppgift som arbetsgivaren faktiskt gav personen.
Han kunde sagt "hur har ni tänkt, detta går inte " (ist för att neka oss att ta in _någon_ överhuvudtaget) -så hade inget av höet behövt bli förstört.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Var bara en fråga, menade inget illa!
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Till TRÅDSKAPAREN:

Om du har samma attityd IRL som du har i inlägget, med det språket, och med den ouppfostrade attityden - så förstår jag att folk blir arga i din omgivning!

Om jag vore förälder till dig skulle jag skämmas som ihjäl av mitt eget misslyckande i barnuppfostran:devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

*knapplån*

Det verkar som diskussionen kommit till vägs ände, jag stänger här och hoppas att ts ändå fått en vink om hur situationen framöver bör hanteras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 632
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 197
Senast: manda
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 009
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp