Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Otur, men du kanske kan ringa upp henne igen och ställa de frågor du vill ha svar på.
Jag har inget nummer till henne. Vet bara att hon ringde från sjukhuset, men har ingen aning om vilken mottagning.

Och ärligt talat, är inte vården mer intresserad än så tänker jag inte engagera mig mer heller. Jag gör mina mätningar och håller koll för barnets skull, that's it.
 
Ingenting. Bara läsa på 1177 och fortsätta hålla koll med sensor. Jag frågade visserligen inte heller, jag var mitt uppe i brödbak och hade tankarna på annat håll.
Aha, ja nej min erfarenhet är att en måste ställa frågor för att få veta sådant en undrar. Men bra då att det åtminstone funkar med sensorn och telefonen!
 
Nu fick jag halsbränna också 😑 Käkar omeprazol men det hjälper bara delvis. Suck. Det enda som saknas är havandeskapsförgiftning, sen är listan komplett. Men det är nog ingen risk med tanke på hur lågt blodtryck jag hade vid senaste mätningen.
 
Gaviscon kan jag tipsa om! Det lägger sig som ett lock och hindrar halsbrännan.
En del tycker att det är för äckligt, men jag tuggade så gärna i mig. Annars fick jag halsbränna så jag kräktes. Det finns ju liksom ingen plats för något annat än ungen!
 
Gaviscon kan jag tipsa om! Det lägger sig som ett lock och hindrar halsbrännan.
En del tycker att det är för äckligt, men jag tuggade så gärna i mig. Annars fick jag halsbränna så jag kräktes. Det finns ju liksom ingen plats för något annat än ungen!

Håller med om Gaviscons förträfflighet och vill informera om att den även finns i flytande form som går ner betydligt enklare än tablett. :up:
 
Gaviscon kan jag tipsa om! Det lägger sig som ett lock och hindrar halsbrännan.
En del tycker att det är för äckligt, men jag tuggade så gärna i mig. Annars fick jag halsbränna så jag kräktes. Det finns ju liksom ingen plats för något annat än ungen!
Det har jag testat, funkade inte alls för mig.. Blev mest illamående av smaken.
 
Nu fick jag halsbränna också 😑 Käkar omeprazol men det hjälper bara delvis. Suck. Det enda som saknas är havandeskapsförgiftning, sen är listan komplett. Men det är nog ingen risk med tanke på hur lågt blodtryck jag hade vid senaste mätningen.
Det går att tugga i sig Novalucol om inte Gaviscon funkar.
 
Som tur väl är lindrar Samarin, det har jag dessutom hemma (apoteket är stängt på helger). Men ska kolla in Novalucol också om det inte blir bättre.
Både Samarin och Novalucol sänker pH i magsäcken, men med olika verksamma substanser. Använd den som funkar bäst för dig.
 
Ja, det går ner under 3,9 lite då och då dessutom.
och det sa jag till diabetessjuksköterskan i telefon. "Så kan det vara för friska människor" var hennes svar. Så jag vet inte vad jag ska tro.
Jo men inte bra att vara låg heller.
Och eftersom sensorn ligger lite efter stick I fingret kan ju det reella värdet vara ännu lägre
 
Jo men inte bra att vara låg heller.
Och eftersom sensorn ligger lite efter stick I fingret kan ju det reella värdet vara ännu lägre
Nä, jag vet att låg inte är bra heller. Men ssk verkade inte tycka att det var ett problem så jag tänker inte bråka med dem om det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 189
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 986
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 744
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp