Bukefalos 28 år!

Jämställdhet och sambo..

Jo.
Men du är inte insatt utan du är ute och cyklar på fel spår.

Fast du borde väl förstå skillnaden mellan att vara påläst och att du inte uppskattar mina värderingar. I ett samtal i verkliga livet hör det dessutom till god ton att beakta kvinnans känsloliv. Då blir det ett visst åsiktsfilter på och det blir mer samtalslikt och trevligt för henne.
 
Fast du borde väl förstå skillnaden mellan att vara påläst och att du inte uppskattar mina värderingar. I ett samtal i verkliga livet hör det dessutom till god ton att beakta kvinnans känsloliv. Då blir det ett visst åsiktsfilter på och det blir mer samtalslikt och trevligt för henne.

Men så trevligt. Du utger dig alltså för att vara någon annan än du är :yuck: Sådant märks förr eller senare och som partner blir man då både besviken, arg och ledsen. Stå för den du är så att dina presumtiva partners vet vad för person de väljer att leva med. Det vinner alla på.
 
Du är inte påläst heller.
Du visar mest hur okunnig du är om väldigt många saker.

Det stämmer inte. Tråkigt att du inte kan vara ärlig nog och medge min kompetens.

En av mina starka sidor socialt är just att jag är påläst på det mesta och kan samtala om så gott som allt. Mat, idrott, teknik, politik, psykologi, filosofi, biologi mm mm. You name it.
 
Fast du borde väl förstå skillnaden mellan att vara påläst och att du inte uppskattar mina värderingar. I ett samtal i verkliga livet hör det dessutom till god ton att beakta kvinnans känsloliv. Då blir det ett visst åsiktsfilter på och det blir mer samtalslikt och trevligt för henne.

Det här blir bara värre och värre. Om det här verkligen är åsikter du står för har du verkligen inte begripit att män och kvinnor och allt däremellan/och/eller däröver är människor. Helt enkelt.

"Åsiktsfilter" är bara ett ord du hittat på för att det låter finare än lögner och manipulation. Klart du sätter dig på tvären i jämställdhetsfrågan när den innebär att människor faktiskt stöttar och upplyser varandra om vilka rättigheter de har. :idea:
Och vilka skyldigheter de borde ha, för all del.
 
Så du ljuger med andra ord om vilken rövhatt du är?

Rövhatt? Mina värderingar är som vilken man som helst. Kvinnor blir förolämpade om män är ärliga.

Bill Maher sa något klokt när han menade att mäns tankar gör kvinnor upprörda. Kvinnors tankar gör män uttråkade.
 
Rövhatt? Mina värderingar är som vilken man som helst. Kvinnor blir förolämpade om män är ärliga.

Bill Maher sa något klokt när han menade att mäns tankar gör kvinnor upprörda. Kvinnors tankar gör män uttråkade.
Märkligt, jag slår vad om att det annars är dina åsikter som tråkar ut oss, både kvinnor och riktiga män på forumet. Upprörda är att tillskriva din person för stor betydelse, vi är vana med allehanda typer långt innan du bannades första gången.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 308
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 071
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp