Bukefalos 28 år!

Jämställdhet och sambo..

Jo, tack. Tyvärr så bra att ingen klarade av att bemöta resonemanget.
Eller också var det bara ett sidospår som skulle leda diskussionen ännu längre ut. Förtjänar en egen tråd kanske?
Naturligtvis hoppas vi att alla människor oavsett kön ska ha samma rättigheter och skyldigheter världen över. Tids nog. Det handlar inte om 'svensk norm' utan om att ingen enskild myndig människa ska ha sådan bestämmanderätt över en annan myndig människa. Det är ett övergrepp, punkt.
 
Men nu var ju inga kvinnor närvarande.... vad jag vet, jag buggade honom ju inte.... Har du svårt att förstå att det finns (massor av) män som både är socialt kompetenta, umgås med andra män OCH ändå inte hänger med på
stripp-klubb?

Jag har själv aldrig varit på strippklubb. Varför hänger du upp dig på det?

Jag bara förklarade att det finns sexistiska inslag i manlig kultur. Kvinnor har inte förmågan att se vilka män som uttalar sig sexistiskt i manliga rum.
 
Jag har själv aldrig varit på strippklubb. Varför hänger du upp dig på det?

Jag bara förklarade att det finns sexistiska inslag i manlig kultur. Kvinnor har inte förmågan att se vilka män som uttalar sig sexistiskt i manliga rum.

Vet du vad, jag har aldrig hängt upp mig på strippklubb som du kallar det. Jag försöker tålmodigt, och hittills utan framgång, förklara att i mitt umgänge förekommer inte män/kvinnor som (med eller utan kvinnor/män närvarande) inte står upp mot sexism och förtryck. Skulle en sådan grottmänniska visa sig kommer hen inte längre vara en del av mitt umgänge.
 
Det kan vara nåt i stil med det jag läste i en bok från 1800-talet, skrivet av kristna konservativa. Är man kvar där i sina tankegångar, kan det slå slint, när man möter ett mer modernt samhälle.
Äntligen en äkta man. :heart
biteme_bigarmhug.gif
 
Rövhatt? Mina värderingar är som vilken man som helst. Kvinnor blir förolämpade om män är ärliga.

Bill Maher sa något klokt när han menade att mäns tankar gör kvinnor upprörda. Kvinnors tankar gör män uttråkade.
Där har vi det igen! En man som verkar avsky kvinnor! Det är något av ett mönster på buke, som ofta förundrar mig.

Om du blir uttråkad av kvinnors tankar, varför hänger du på ett kvinnodominerat forum då?
 
Där har vi det igen! En man som verkar avsky kvinnor! Det är något av ett mönster på buke, som ofta förundrar mig.

Om du blir uttråkad av kvinnors tankar, varför hänger du på ett kvinnodominerat forum då?

Kvinnor i grupp fascinerar mig. Den blinda lojaliteten för konsensus. Dyrkan av tolerans och öppenhet trots att de blir upprörda så fort någon är, tycker eller beter sig annorlunda. Ointresset för fakta. Mm mm
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 157
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp