Jämställdhet och sambo..

Ja visst det kan man göra. men i den lilla värld man rör sig i så sprider det sig snart och då tar ngn annan affären och jag får betydligt svårare att göra affärer i fortsättningen.
Och fixandet består i att veta var de "röda lokalerna" finns, ordna taxi och sedan själv åka till ngn trevlig pub, för ölen är så fruktansvärt dyr i de "röda lokalerna"
Och jag har ingen trygg anställningsform, lönen kommer inte in varenda månadsslut. Det som kommer in, kommer in av det jag själv lyckas ordna. Inte för än man själv befinner sig i den situationen förstår man vad det betyder att "skita i kunden" ;)

Men oj, jag blir faktiskt mållös. Det är år 2017 nu. Begrepp som "code of conduct, "förtroendekapital" och "corporate social responsibility" har florerat ett pae decennier och majoriteten av de flesta framfångsrika företag vet att de måste förhålla sig till så kallade "mjuka värden" för att konkurrera och överleva. Det fiktiva företaget som bjuder kunder till "de röda lokalerna" har inte ett långsiktigt perspektiv. Förr eller senare slår beteendet tillbaka.
 
Men oj, jag blir faktiskt mållös. Det är år 2017 nu. Begrepp som "code of conduct, "förtroendekapital" och "corporate social responsibility" har florerat ett pae decennier och majoriteten av de flesta framfångsrika företag vet att de måste förhålla sig till så kallade "mjuka värden" för att konkurrera och överleva. Det fiktiva företaget som bjuder kunder till "de röda lokalerna" har inte ett långsiktigt perspektiv. Förr eller senare slår beteendet tillbaka.

Det gäller naturligtvis inte generellt. Olika branscher, olika länder och olika kunder.

Ser vi utvecklingen i Sverige under de senaste decennierna har det sociala ansvaret snarare minskat i takt med att utländskt ägande ökat.
 
Dom goda sidorna saknar jag, utom att jag är lojal mot dom jag tycker om. Till en viss gräns. Är jag en man då?
Jag är nog man och saknar inga goda sidor, skulle vara att jag är lite för snäll men jag jobbar på det. Lojal, nja, inte mot vem som helst och inte in till absurdum, jag försvarar inte korkade handlingar, dåligt uppförande och jag skulle utan tvekan dumpa min arbetsgivare om jag fick ett erbjudande till ett bättre jobb. Jag står mig själv närmast och hjälper de jag bryr mig om.

Jag har aldrig haft något problem med att en del karlar blir rädda för mig, tål de inte raka puckar så släpp sargen och kliv av isen! :rage: :laugh:
 
Själv ska jag dra på mig en trasig t-shirt och trasiga shorts och ta in hästarna, släppa ut hönsen och gräva i trädgården så jag blir ännu starkare och skitigare. Ev lånar jag grannens leksak och drar loss det som är kvar av stubben, skitrolig, stor fyrhjulig leksak! :devil:
 
Att leva utom äktenskap är destruktivt. Att man inte skulle anpassa sig var nog bland det dummaste jag har hört. Eftersom det leder till destruktivt leverne.

Åhh, please do tell; vad är destruktivt leverne?

Jag menar, mitt liv är så antidestruktivt som det kan bli, så jag behöver nog en guide så jag vet hur jag ska leva det hädanefter :idea:

Avdelningen för *finns inte på världskartan att jag gifter mig* :cool:
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 643
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 106
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 742
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp