Bukefalos 28 år!

Jämställdhet och sambo..

Kvinnor i grupp fascinerar mig. Den blinda lojaliteten för konsensus. Dyrkan av tolerans och öppenhet trots att de blir upprörda så fort någon är, tycker eller beter sig annorlunda. Ointresset för fakta. Mm mm
:wtf: Du uppvisar sådant kvinnoförakt så man blir förundrad. O_o
Hoppas du är en man med lite makt annars är du farlig. :crazy:

Oavsett vad, så gör en sån som du att man förstår vikten av feminismens kamp och att vi kvinnor håller ihop och står över såna åsikter och värderingar som du framför.
 
:wtf: Du uppvisar sådant kvinnoförakt så man blir förundrad. O_o
Hoppas du är en man med lite makt annars är du farlig. :crazy:

Oavsett vad, så gör en sån som du att man förstår vikten av feminismens kamp och att vi kvinnor håller ihop och står över såna åsikter och värderingar som du framför.
Han är en man utan makt, det här är hans sätt att känna sig viktig. Jag är inne på @Inte_Ungs linje, han saknar henne, en stark kvinna som han inte klarade av att sätta sig på utan blev satt på plats av. Någon han dyrkar i hemlighet och inte kan släppa varken i sina våta drömmar eller i vaket tillstånd, det är något maniskt över alla försök att försöka framstå som en man istället för en sorglig ursäkt.
 
Jag bara förklarade att det finns sexistiska inslag i manlig kultur. Kvinnor har inte förmågan att se vilka män som uttalar sig sexistiskt i manliga rum.

Riktigt så lade du inte fram det, här var det en kvinna som kände männen väl, och det finns faktiskt män som inte blir högljutt sexistiska bara för sista kvinnan lämnar rummet, eller om det nu är en renodlad mansträff.

Har du verkligen aldrig märkt det...åhh...vad dum jag är....hur skulle du kunna märka det när du för att göra det måste vara närvarande själv och ja, du kan väl läsa själv hur du låter?
 
Det vill säga, den man du är som avskyr kvinnor trivs helt enkelt med att verkligen erfara förakt mot kvinnor och tar tillfället i akt.

Jag gillar kvinnor. Kvinnor har flera goda sidor. Väldigt lojala när de tycker om en, omhändertagande, bra koncentrationsförmåga, duktiga med barn, oegoistiska mm mm.
 
Kvinnor i grupp fascinerar mig. Den blinda lojaliteten för konsensus. Dyrkan av tolerans och öppenhet trots att de blir upprörda så fort någon är, tycker eller beter sig annorlunda. Ointresset för fakta. Mm mm

:rofl: Det sista som finns här generellt är väl konsensus :D

Däremot är vi många som insett vad patriarkatet gjort mot oss i många år och tänker inte ta sådan skit längre. Dvs kommer någon hit med misogyna åsikter från 1800-talet så blir vi väldigt eniga. Det hindrar oss inte från att i en annan tråd vara extremt oense.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 808
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 158
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp