Bukefalos 28 år!

Jag är nog knäpp!

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

honeypie

Ja, jag börjar fundera på om jag är hypokondriker el nå´t :crazy: . Jag tycker att jag har en hel drös med graviditets symptom och har gått med detta i ca 4 veckor nu.
Finns det någon sjukdom som liknar graviditet (i symptomen alltså)??
Kan man verkligen inbilla sig så här mycket el kan det vara hormonerna i p-pillerna som spelar mig ett spratt el nå´t.

Nån som har nå´t förslag??

Kanske har jag bara blivit "koko" helt enkelt... :idea: :o
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Eller också är du gravid då detta kan inträffa fast man äter p-piller.

99% Blir inte gravida men 1% kan ha oturen att bli det när de inte vill
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Jo, iofs och jag missade 2 piller nån gång i ägglossningsperioden.
Men det som talar emot är att jag hade blödning precis när jag skulle ha mensen.
Denna blödningen såg inte riktigt ut som vanligt utan de var väldigt tunn och mörk. Riklig första timmen el nåt med mycket (nästan svarta) klumpar. Sen hade jag blödningar i ca 3 dagar till (4 sammanlagt) och då hade jag inte alls så mycket som jag brukar. Eftersom att jag hade och fortfarande har (fast inte lika mycket) molande värk i magen så började jag misstänka missfall, men jag hade inte så jätteont som vissa andra har beskrivit. Mer som vanlig mensvärk, inte lika intensiv, bara under en längre period.

Jag frågade barnmorskan och hon sa att ifall det var ett missfall så borde symptomen försvinna. Jag tycker bara att det har förändrats lite grann, mår inte så illa längre men brösten har börjat ömma lite och jag tycker att det är obehagligt att ligga på mage.

Sen så har jag gjorde jag grav test igår och det visade negativt igen. Har gjort 2 st innan som oxå har visat negativt, men det var ju innan blödningen så de två tog jag nog för tidigt. Men vad ska man tro??
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Det beror på hur långt gången du var i såfall angående missfallet men så som du beskriver det skulle jag tro det var missfall men nu ska ju inte jag säga så mycket p.g.a att jag är oskuld och singel....
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Ja, det kan ju ha varit det. Åh, blir ju knäpp av att inte veta!!!

Nån som vet ifall grav testet blir positivt även om man har fått missfall?? I så fall hur lång tid efteråt?
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Vänta några dagar och gör sen ett till grav-test.
Jag vet flera som testat negativt flera gånger innan testet visat positivt...
Man KAN ha en mensliknande blödning även om man är gravid.
Och min erfarenhet är att i början har man just en lite molande mensvärkskänsla. Det beror på att man svullnar upp i livmodertrakten och det börjar "hända" saker där nere.
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Vad jag förstår så kan man ha ägglossning ibland. Men det jag menade nu var i den perioden som man brukar ha ägglossning annars.
 
Sv: Jag är nog knäpp!

Tja det kan ju ha varit ett tidigt missfall. Det konstaterades att sa var fallet for mig trots negativa gravtest, och jag hade ju liknande symptom. Det tar ett tag innan symptomen forsvinner, de gar inte ur kroppen direkt efter missfallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Har en blandras (jakthund) på 2,5 år som alltid har varit superlätt att ha och göra med kring människor. Han har aldrig haft någon...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 577
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 683
Skola & Jobb Jag är sugen på att utbilda mig! Jag har visserligen redan en utbildning och mycket arbetslivserfarenhet, men känner att jobbet jag har...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp