Jag är sååå TRÖTT på företag/leverantörer som inte gör sitt jobb!

Aliche

Trådstartare
Alltså är det någon ny era med arbetsmoral som möglar nere i källaren nuförtiden?! Jag är så in i hela helsiket trött på företag som inte tar sitt jobb på allvar, inte månar om kunder, inte gör sitt jobb alls och som anser att kunderna är jobbiga när dom "tjatar" om att få sin tjänst utförd eller produkter levererade!
Jag har nu 3 företag i mitt liv varav 1 som privatperson och 2 som företag själv där företagen jag köper tjänster och produkter ifrån beter sig som omogna dagisbarn trots ålder på över 40 år. Ordrar blir fel, levereras inte, levererar fel, inte alla produkter, säger sig ha levererat fast det inte är så och tar veckor (!) på sig att "kolla upp problemet". Tappar bort blanketter och ansökningar, skickar hem en helt annan persons mycket personliga ansökan till mig... Och det kan seriöst inte ta en vecka att kolla med lagret om produkten är skickad eller är slut i lager. Och om något är slut så meddelar man väl sin företagskund om det när produktionen hänger på leveransen!

Jag sitter dessutom i en rävsax då jag har ett litet företag med liten produktion och därför har mycket begränsat med grossister och leverantörer att välja bland... Attityden på bemötandet från företagen är för mig helt obegriplig mycket "jaja ta det lilla lugna, jag kollar när jag kollar och om grejjer inte kommit på flera veckor får du väl fatta att det är slut eller nåt..." Och när jag mottog totalt fel produkter som jag aldrig beställt var bara reaktionen, "jaha det var ju konstigt" inget jag ber så hemskt mycket om ursäkt jag fixar rätt med en gång och skickar med expressleverans eller liknande.

Är det så att man som litet företag bara får gilla läget eftersom man är begränsad till väldigt få leverantörer och grossister (iaf i min bransch) som leverar de mindre mängder som jag kan hantera och därför ska vara glad att man får köpa alls? Ni andra som är egna, framförallt mindre, företagare, hur upplever ni bemötandet från leverantörer och liknande?
 
Det enda sättet att få ett företag att skärpa till sig är att se till att debitera dem de kostnader som uppstår i samband med leveransförseningar, enligt det avtal ni använder.
Vi fakturerar alltid enligt ABM07 vid större leveransförseningar. Det är självklart. Dra ett pm om du vill bolla ideér med mig så kanske vi kan komma fram till ett sätt att hantera ditt problem.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 152
Senast: Urigurien
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 649
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag som en stock i natt. Jag kände mig helt slut igår. Det var väl inte så konstigt med tanke på att jag bara sov 4½-5 timmar natten...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Cheeserica
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 201
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp