Sv: Jag andas

Jag ser så mycket fram emot att få träffa dig en dag :)

Det gör jag också :)

*KL*

Kan informera, nu när tråden ändå är uppe och flyter omkring, att idag hade vi vårt förhoppningsvis sista möte på familjerätten. Därmed inte sagt att vi samarbetar bra än, men vi är i alla fall på samma spår när det gäller de största bitarna.
 
Sv: Jag andas

Det gör jag också :)

Då hoppas vi på att det kan bli av snart :)


*KL*

Kan informera, nu när tråden ändå är uppe och flyter omkring, att idag hade vi vårt förhoppningsvis sista möte på familjerätten. Därmed inte sagt att vi samarbetar bra än, men vi är i alla fall på samma spår när det gäller de största bitarna.

Härligt! Hoppas att det bara kommer gå bättre och bättre nu :)
 
Sv: Jag andas

Jag har aldrig sagt ett knyst i någon av dina trådar, jag är en av de otaliga som följt dig i tystnad, blivit förbannad å dina vägnar och "sett" dig växa sedan ditt första uppgivna, sårade och oerhört ledsna inlägg i "Jag kvävs". Alla andra sa allt jag tänkte, och så mycket bättre än vad jag kunnat. Så idag när jag lagade middag grävde jag runt i min gamla skivsamling och drog fram en som jag inte lyssnat på på mycket länge. Och jag tänkte genast på dig. En människa jag aldrig träffat men ändå tänker på ibland. Någon länkade långt tidigare Kate Perry's "Roar" och jag håller med, men denna sång kommer nog hädanefter alltid få mig att tänka på dig och hur långt du kommit.

Sara Löfgren "Starkare" http://youtube.com./watch?v=ZYD5SjLyiw4

/En ur din fanclub
 
Sv: Jag andas

Jag skulle också gärna vilja träffa dig en dag! Vi har ju gjort lite samma resa. Du har kommit så mycket längre än vad jag har gjort, men jag kommer dit jag med. Det kommer kanske ta lite längre tid bara. Jag har en del tuffa saker att kämpa med.

2014 måste bli vårt år!
 
Sv: Jag andas

Jag börjar känna att vi alla tre ska träffas! Vi har alla genomgått någon form av förlust och måste nu forma om våra liv, och det ska bli vårt år! Så, var ska vi ses? :D
 
Sv: Jag andas

Jag börjar känna att vi alla tre ska träffas! Vi har alla genomgått någon form av förlust och måste nu forma om våra liv, och det ska bli vårt år! Så, var ska vi ses? :D

Stockholm? Men när? Jag har ju svårt att komma loss härifrån så egentligen är ni båda välkommna till mig :-) D
Buketräff i Tyskland :D
 
Sv: Jag andas

Yay! Bara jag får barnvakt så får vi ha en tjejhelg! Och jag kan inte ett ord tyska :D

Det behövs inte! Min tyska är minst sagt dålig, en av anledningarna till att min man tröttnade på mig. Att jag var så blyg och försiktig i kontakt med nya människor. Inte så lätt när man är osäker på ett nytt språk.
 
Sv: Jag andas

Men varför måste du skriva så? Vet du att det är så?

Eller var det helt enkelt så att din man blev kär i någon annan och ville leva med henne? Det kanske inte handlade om DIG utan om HONOM.
 
Sv: Jag andas

Men varför måste du skriva så? Vet du att det är så?

Eller var det helt enkelt så att din man blev kär i någon annan och ville leva med henne? Det kanske inte handlade om DIG utan om HONOM.

Tyvärr har han sagt såna saker. Att "om" jag "bara" var "mer" uttåtriktad, mer social, mer festsugen o.s.v så hade det varit annorlunda. Tyvärr. Jag har aldrig varit någon partymänniska och det känns väldigt hårt när han anför det som ett skäl till vår separartion...
 
Sv: Jag andas

Jaha, det är vad han tycker. Trevligt för honom.

Fortfarande handlar det om honom: att han blivit kär i någon annan. Men låt oss inte gå in på det i TS tråd.
 
Sv: Jag andas

Tyvärr har han sagt såna saker. Att "om" jag "bara" var "mer" uttåtriktad, mer social, mer festsugen o.s.v så hade det varit annorlunda. Tyvärr. Jag har aldrig varit någon partymänniska och det känns väldigt hårt när han anför det som ett skäl till vår separartion...

Äh. Han formulerar sig så och han tror säkert att det är så. Men det där handlar om honom. Hans val och hans preferenser. Att han försöker lägga ansvaret för det på dig är dålig stil. Men du behöver ju inte ta på dig det ansvaret om du inte vill.
 
Sv: Jag andas

Tyvärr har han sagt såna saker. Att "om" jag "bara" var "mer" uttåtriktad, mer social, mer festsugen o.s.v så hade det varit annorlunda. Tyvärr. Jag har aldrig varit någon partymänniska och det känns väldigt hårt när han anför det som ett skäl till vår separartion...

Låt honom ta ansvaret för att han blev kär i en annan. Det är inget som du kunde göra något åt. Om du hade slagit honom, varit elak verbalt eller på andra sätt utsatt honom för hemska saker så hade han kunnat skylla på dig att ert förhållande tog slut men inte nu. Nu var du bara som du alltid har varit och vad kan vara fel med det? Sedan är det ju faktiskt så att du dög i 20 år. (Om jag inte minns fel?) Du har inte slutat duga utan det är han som har valt en annan väg i livet. Du är fortfarande precis lika bra som du alltid har varit. Du duger visst. Sluta låta andra stå på dig och börja stå upp för dig själv. Dig hade jag förövrigt gärna velat träffa också. Då hade jag kunnat peppa dig full med fina ord om hur bra du faktiskt är. Tyvärr hindrar den förbaskade sjukdomen som är min ständiga följeslagare mig ifrån att resa så jag föreslår en minibuketräff hemma hos mig :)
Ninnurur, dig hade jag också väldigt gärna velat träffa så du är också hjärtligt välkommen :)
 
Sv: Jag andas

*KL*
Ledig med barnen idag, så jag har fullt upp med en massa kul.

Vad gulliga ni är allihop. Veteranix plus ninnurur - skulle gärna träffa er också! Nu ska jag fixa frukost och förbereda mig för pulkabacken!
 
Sv: Jag andas

Hur har det gått?

Har allt, eller det mesta, löst sig på ett bra sätt för dig och barnen?

+hastflicka och hemligthemligt

Ja hur går det? Det rullar på i maklig takt. Fortfarande kommer barnen ibland hem i samma underkläder, ibland utan ytterkläder, ibland badade, ibland obadade, ibland har de bara fått välling i stället för kvällsmat osv. Oftare i tid nu än tidigare, men det kan väl vara lite si och så med det också. Resonemangen som ibland måste föras är lite som att diskutera med en struts som har huvudet uppstoppat i sitt eget arsle (ursäkta uttrycket, men det är så det känns).

Barnen gillar sin pappa, så det är väl bra. Det är alltid skitstruligt första kvällen efter byte, men det säger väl inte så mycket egentligen? Äldsta brukar alltid be om att få vara bara hemma när han kommer till mig. Han är less på att åka omkring i bil och vad det verkar så skjutsas de hela tiden omkring på aktiviteter när de är hos pappan. Så då blir det ofta så. Vi tar det lugnt i stället.

Det är ofta som de inte bajsar hos pappa och det vet jag inte vad det står för. Vet att de äter mkt mat på ikea, korvkiosk, pizzeria osv. Kanske kosten som gör det? Eller bara en slump?

Jag försöker att inte fråga så mycket utan det här baseras på sånt som äldste barnet berättar själv.

Så det skulle kunna vara ett helvete, men jag försöker att inte reta upp mig. Försöker att göra saker som jag gillar när barnen är borta, men det känns ju liksom aldrig värt priset riktigt, även om jag har kul. Vissa helgdagar är såååååå sega och jag bara längtar ihjäl mig efter ungarna, men det är ju mitt problem. Jag försöker att förekomma alla problem genom att själv ha extrakläder osv, men ibland så skiter det sig ändå.

I det stora hela bra alltså. Jag funkar som människa i alla fall och det är skönt :) Barnen verkar inte må dåligt heller även om det är tufft ibland.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 096
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 573
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 490
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 829
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp