Bukefalos 28 år!

Sv: Jag andas

Jag vill önska alla er som följt och stöttat mig i år ett riktigt Gott Nytt År.

För mig går det här året till historien som det värsta i mitt liv och givet detta kan det bara bli bättre 2014.

Jag erbjöd barnens pappa att fira nyår med dem, eftersom jag hade julafton, men föga förvånande avböjde han. Mitt nyårsfirande kommer att bestå av hostmedicin och antagligen ett fasligt spring upp och nerför trappan för att ta hand om förkylda barn som inte kan sova.

Skål för bättre tider :love:
 
Sv: Jag andas

Skål och gott nytt år!

Du har gjort en sjujäkla resa under detta år, fyfan - det är du och veteranix som har varit 2013's kämpar vad det gäller att svänga skutan. Nu går vi mot 2014 och det KOMMER att bli bättre.
 
Sv: Jag andas

Jag vill önska alla er som följt och stöttat mig i år ett riktigt Gott Nytt År.

För mig går det här året till historien som det värsta i mitt liv och givet detta kan det bara bli bättre 2014.

Jag erbjöd barnens pappa att fira nyår med dem, eftersom jag hade julafton, men föga förvånande avböjde han. Mitt nyårsfirande kommer att bestå av hostmedicin och antagligen ett fasligt spring upp och nerför trappan för att ta hand om förkylda barn som inte kan sova.

Skål för bättre tider :love:

Ett Gott Nytt År till dig också. Vilken resa du har gjort! :love:
Jag tror din nyårsafton blir bra ändå eftersom du får fira med barnen. Nu startar ni det nya tillsammans, det är ni tre som är familjen.

Nyårskram till dig - nu går du med stora steg mot framtiden!
 
Sv: Jag andas

Jag önskar dig och dina barn ett riktigt gott nytt år!

Jag har följt dig men jag har inte kunnat komma med så mycket stöttning.
 
Sv: Jag andas

Ett Gott Nytt År till dig också. Vilken resa du har gjort! :love:
Jag tror din nyårsafton blir bra ändå eftersom du får fira med barnen. Nu startar ni det nya tillsammans, det är ni tre som är familjen.

Nyårskram till dig - nu går du med stora steg mot framtiden!

Min nyårsafton blev den bästa och det är inte ens midnatt.

Jag hämtade två leende, glada ungar. Vi åkte hem och satte oss på uteverandan och skålade med alkoholfri äppelcidervinäger upphälld i angry birds-muggar och tände tomtebloss.

Sen var det dags för Lillan att sova. Hon visade genom att slå på kudden och säga "där" att hon ville att jag lade mig nära ( vilket är väldigt ovanligt för henne). Hon kröp upp och lade sitt lilla huvud i min handflata och andra armen ville hon ha runt sig. Där somnade hon trygg och det gjorde mig varm i hjärtat.

När hon somnat kom sonen och kröp upp hos mig i soffan och vi tittade lite på tv ihop medan han drack välling. Vi skålade en extra gång och han sa " Vad skönt det är att få vara med dig mamma".
När han sen skulle sova ville han somna på min axel, vilket inte heller händer ofta, och där somnade även han tryggt. Nu hoppas jag att förkylningar och nyårssmällare håller sig lugna så det blir en lugn kväll.
 
Sv: Jag andas

Jag önskar dig och dina barn ett riktigt gott nytt år!

Jag har följt dig men jag har inte kunnat komma med så mycket stöttning.

Jag önskar dig och din dotter detsamma. Det kommer att bli ett bättre år för oss alla.

Jag har följt dig också och kanske inte bidragit med så mycket stöttning, men på något sätt känns det som om vi gjort det här tillsammans.

Stor kram och ha ett fint nyår!
 
Sv: Jag andas

Det låter som ett mysigt avslut på året, men du menade väl äppelcider och inte vinäger? Visserligen dricker jag emellanåt utspädd äppelcidervinäger men jag är förvånad om dina ungar tycker det är gott. :D
 
Sv: Jag andas

Det låter som ett mysigt avslut på året, men du menade väl äppelcider och inte vinäger? Visserligen dricker jag emellanåt utspädd äppelcidervinäger men jag är förvånad om dina ungar tycker det är gott. :D

Haha, nej cider såklart. Sitter med iPad:en och den brukar ge mig sådana överraskningar ibland och jag erkänner - jag orkade inte korrekturläsa ikväll! Gott nytt år!
 
Sv: Jag andas

Min nyårsafton blev den bästa och det är inte ens midnatt.

Jag hämtade två leende, glada ungar. Vi åkte hem och satte oss på uteverandan och skålade med alkoholfri äppelcidervinäger upphälld i angry birds-muggar och tände tomtebloss.

Sen var det dags för Lillan att sova. Hon visade genom att slå på kudden och säga "där" att hon ville att jag lade mig nära ( vilket är väldigt ovanligt för henne). Hon kröp upp och lade sitt lilla huvud i min handflata och andra armen ville hon ha runt sig. Där somnade hon trygg och det gjorde mig varm i hjärtat.

När hon somnat kom sonen och kröp upp hos mig i soffan och vi tittade lite på tv ihop medan han drack välling. Vi skålade en extra gång och han sa " Vad skönt det är att få vara med dig mamma".
När han sen skulle sova ville han somna på min axel, vilket inte heller händer ofta, och där somnade även han tryggt. Nu hoppas jag att förkylningar och nyårssmällare håller sig lugna så det blir en lugn kväll.

Gud vad mysigt det låter :love: du får mig att längta tillbaka till när mina barn var små.
Det är verkligen helt fantastiskt med barn. De ger så oerhört mycket bara genom att finnas till :love:

Gott nytt år till dig och dina små.

Kramar
 
Sv: Jag andas

Gud vad mysigt det låter :love: du får mig att längta tillbaka till när mina barn var små.
Det är verkligen helt fantastiskt med barn. De ger så oerhört mycket bara genom att finnas till :love:

Gott nytt år till dig och dina små.

Kramar

Det var helt outstanding. Som motvikt till vardagens smågnabb och olika viljor. Det var som om vi var helt i synk alla tre. Toppen! Väl värt att vänta på och ett fint slut och en väg till ett fint Nytt år.

Gott nytt!
 
Sv: Jag andas

Det lät verkligen urmysigt! :)
Jag vill önska dig ett riktigt gott nytt år, och nästa år blir det vårt år! Vi ska ta vara på alla möjligheter och leva varenda sekund :)
 
Sv: Jag andas

Det lät verkligen urmysigt! :)
Jag vill önska dig ett riktigt gott nytt år, och nästa år blir det vårt år! Vi ska ta vara på alla möjligheter och leva varenda sekund :)

Följer din tråd också och önskar detsamma för dig. Jag är så glad att det verkar lösa sig för dig, men kan inte förstå vilken styrka du bär på som kan uppbringa allt du gör i din sorg.
Jag ska verkligen göra mitt bästa för att ta vara på alla möjligheter och jag önskar dig ett fint nytt år. Mina tankar är med dig och dottern.
 
Sv: Jag andas

Har du det bra TS?

JA!!!!:D Tack för att du frågar!

Jag var visserligen mer eller mindre sjuk hela julledigheten, men är tillbaka i bättre form och piggare än på väldigt länge. Dessutom var det något symboliskt med årsskiftet som har gjort att jag har kunnat lägga mycket av det som hände förra året till historien. Jag ledsnade lite på självransakan och kom fram till att 7 månaders djuplodande inåt får räcka och att det nu är dags att gå ut och leva lite. Kom fram till att det här ska inte få påverka min chans till att leva ett bra liv och att det blir inte bättre än vad jag gör det. Har en del kvar att jobba på, men det känns ok.


Det är MASSOR jag sörjer och saknar, men jag är oftare på bra humör än på dåligt.

Samarbetet med exet är fortfarande icke-existerande och det finns absolut ingen annan som kan provocera mig på samma sätt som han lyckas med (har legat sömnlös en del nätter och haft långa monologer med rader av fula ord), men även där så släpper jag en del. Vi bråkar fortfarande om att han inte håller tider osv, men mellan drabbningarna så kan jag släppa det och bara njuta av tiden med barnen.

Börjar också forma lite planer för mina barntomma dagar. Det är lite besök hos vänner och bekanta och lite aktiviteter som jag gillar.

Känner mig bra och börjar gilla mig själv igen. Vet vad jag vill och när jag inte är säker på vad jag vill så har jag bestämt mig för attjag kommer att veta vad jag vill när omständigheter (tid, plats, sak osv) är rätt.

Har skaffat spotify och försöker komma ikapp med snart 8 års musikbrist i bagaget. Både nytt och gammalt plöjs och grannarna får nog sig ett gott skratt ibland, men det bjuder jag på.

Så, sammanfattningsvis - det är bra. 2014 ska bli MITT år och ingen ska få förstöra det för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 362
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 732
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 639
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 968
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp