Sv: Jag andas

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg, och det peppade verkligen MIG till att ta tag i MITT liv än mer...:)

Låter som att du helt klart är på rätt väg, och jag känner igen det där med att släppa saker, för det är ju just så. När det är dags så VET man!

Underbart att få följa din "resa"
 
Sv: Jag andas

*knapplån*

Härlig läsning! Skönt att se att du har kunnat gå vidare på ett så bra sätt, det verkar som du släppt en hel del bagage och traskar på framåt i rasande tempo!
 
Sv: Jag andas

Så positivt! Underbar läsning! Hoppas så att 2014 ska bli ett bra år!

Tack. Jag hoppas givetvis detsamma för dig och tror att du kommer att känna dig bättre när du får rätsida på det hela med jobb och utbildning. När du står på egna ben och inte längre är sammankopplad med exet så kommer en ny värld att öppna sig. Det var helt klart en sista suck när vi i början på december hade gjort upp det sista av gamla räkningar och det gemensamma kontot stängdes för gott.
Gör 2014 till Ditt år. Vi har kommit långt båda två och jag är i alla fall stolt över mig själv.
 
Sv: Jag andas

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg, och det peppade verkligen MIG till att ta tag i MITT liv än mer...:)

Låter som att du helt klart är på rätt väg, och jag känner igen det där med att släppa saker, för det är ju just så. När det är dags så VET man!

Underbart att få följa din "resa"

Wow, kan Jag peppa någon? :love:

Ja, det känns skönt att bestämma sig för att jag faktiskt har ett val. Jag är inte ett offer för omständigheter utan jag har ett val. Det blev inte mitt förstahandsval, men det här är de spelkort jag fått på handen. De styr jag inte över, men jag styr över hur jag spelar korten.
 
Sv: Jag andas

*knapplån*

Härlig läsning! Skönt att se att du har kunnat gå vidare på ett så bra sätt, det verkar som du släppt en hel del bagage och traskar på framåt i rasande tempo!

Ja, det här gick vansinnigt mycket fortare än jag trodde i somras. Blir faktiskt lite förundrad över psykets förmåga att läka och omstrukturera. Jag har försökt släppa på det värsta bagaget. Vet inte om det kommer att göra sig hört igen om situationen blir pressad, men då får jag hantera det då. Jag vill inte gå och oroa mig över det nu. Jag är väldigt bra på att oroa mig över saker i onödan, så det har jag fullt upp med ändå.
 
Sv: Jag andas

Härligt att höra en helt ny anda i dina inlägg

Jag älskar min nya anda :D
Men jag hade nog inte landat här så snabbt om jag inte hade fått så mycket gensvar i mina trådar. Det är ovärderligt att få höra folks åsikter, även när de spretar. Familjen har varit ett jättestöd, men de är ju liksom också insyltade på ett sätt och därmed inte riktigt lika konstruktiva.

Det är NI på buke som hjälpt mig att komma på rätt spår och nu är jag nästan pirrigt förväntansfull på hur jag kommer att se tillbaka på året 2014.
 
Sv: Jag andas

Det är verkligen helt underbart att du verkar ha kommit ur tunneln.

Det känns fint att bukefamiljen än en gång har hjälpt till och stöttat och peppat.
Tänk det som var en sån katastrof har utvecklat sig till något ...utvecklande
 
Sv: Jag andas

Det frigör otroligt mycket tid och energi att kunna sluta lösa problem innan de dyker upp. Visst kan man fundera igenom vad som kan tänkas hända (konsekvenser av ett beslut t ex), men det är otroligt slöseri att lägga resurser på att problem som kanska aldrig dyker upp. Det enda jag tar ut i förskott är glädje.

Tar ett tag att lägga om inställning, men det går.
 
Sv: Jag andas

Wow, kan Jag peppa någon? :love:

Ja, det känns skönt att bestämma sig för att jag faktiskt har ett val. Jag är inte ett offer för omständigheter utan jag har ett val. Det blev inte mitt förstahandsval, men det här är de spelkort jag fått på handen. De styr jag inte över, men jag styr över hur jag spelar korten.

:bow: :bow: :bow: Underbart att hora!
 
Sv: Jag andas

JA!!!!:D Tack för att du frågar!

Så, sammanfattningsvis - det är bra. 2014 ska bli MITT år och ingen ska få förstöra det för mig.

Vilken härlig läsning! Blir glad i hjärtat av att se att det går så bra för dig. Tack för att du delar med dig, jag tror det kan vara till stor hjälp för andra som har det tufft just nu.
 
Sv: Jag andas

Kristina Lugn har sagt något i stil med - Jag oroar mig aldrig i onödan. Jag glädjer mig däremot i onödan ibland, det är mycket roligare.
Jag försöker, med varierande framgång, att göra så jag också.
 
Sv: Jag andas

Det är verkligen helt underbart att du verkar ha kommit ur tunneln.

Det känns fint att bukefamiljen än en gång har hjälpt till och stöttat och peppat.
Tänk det som var en sån katastrof har utvecklat sig till något ...utvecklande

Ja bukefamiljen kan! Har sett det många gånger, men trodde väl aldrig att jag skulle var en som fick dra fördel av den gemenskapen. Men det fick jag och jag kommer att vara evigt tacksam!
 
Sv: Jag andas

Det frigör otroligt mycket tid och energi att kunna sluta lösa problem innan de dyker upp. Visst kan man fundera igenom vad som kan tänkas hända (konsekvenser av ett beslut t ex), men det är otroligt slöseri att lägga resurser på att problem som kanska aldrig dyker upp. Det enda jag tar ut i förskott är glädje.

Tar ett tag att lägga om inställning, men det går.

Ja och lyckas man inte hela vägen så kan man glädjas åt det man faktiskt lyckas med också. Jag misstänker både dippar och bakåtsteg framöver, men jag känner mig mer redo att tackla det.
 
Sv: Jag andas

Vilken härlig läsning! Blir glad i hjärtat av att se att det går så bra för dig. Tack för att du delar med dig, jag tror det kan vara till stor hjälp för andra som har det tufft just nu.

Att dela med mig av lite livsglädje är det minsta jag kan göra efter alla timmar ni lagt ner på mig. Det var inte en sekund i onödan. Självklart mår jag risigt och är superlåg ibland också, men så är det ju i livet.
 
Sv: Jag andas

Kristina Lugn har sagt något i stil med - Jag oroar mig aldrig i onödan. Jag glädjer mig däremot i onödan ibland, det är mycket roligare.
Jag försöker, med varierande framgång, att göra så jag också.

Det är en bra ambition, oavsett framgång!
 
Sv: Jag andas

Kristina Lugn har sagt något i stil med - Jag oroar mig aldrig i onödan. Jag glädjer mig däremot i onödan ibland, det är mycket roligare.
Jag försöker, med varierande framgång, att göra så jag också.

Exakt så har jag resonerat de senaste 15-20 åren av mitt liv och vad mycket bättre jag har mått av det. Jag försöker att aldrig ta ut någon sorg i förskott men däremot glädjer jag mig för saker och ting i förskott för blir det inte bra så har jag iallafall fått vara glad en stund och hellre det än ledsen eller orolig i onödan. Hellre glad än stund än inte alls är mitt motto :)

Ts
Du är verkligen helt fantastisk :love: Tack för att jag har fått möjligheten att få vara med en bit på din resa :) Du har verkligen gjort en helt fantastisk resa och det är många som kan lära sig mycket av den. Det är så synd att trådar på senior försvinner efter ett tag för dina trådar skulle verkligen få vara kvar som exempel på hur fantastisk människan faktiskt är! Hur man kan resa på sig och gå vidare även när himlen har ramlat ner i huvudet på en.

Jag ser så mycket fram emot att få träffa dig en dag :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 098
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 575
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 492
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 837
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp