Bukefalos 28 år!

Sv: Jag andas

Fem spänn på att det fortfarande kommer att vara ditt fel att det är rörigt hemma hos honom ;)

Haha, ja det skulle nog inte förvåna mig heller.

Ärligt talat så hoppas jag att han nånstans i slutänden kommer att ge dig cred för allt du gjort genom åren. Kanske kommer han att upptäcka det nu.
Inte för att du behöver det för du är en helt fantastisk person som kommer har det så mycket bättre utan honom som en bojsten.

Jag hoppas allt det bästa åt dig och dina barn

Tack!
Nä, jag behöver ingen cred, det enda jag har velat är att vi ska dela lika på ansvaret.
 
Sv: Jag andas

När jag väl hade flyttat så kunde jag hålla städningen på den nivån jag ville och det var så skönt att slippa få panik när det ringde på dörren för att det såg så hemskt ut hemma.


Det där har jag kännt sååååååååå många gånger. Nu är det inte så att det är pedantiskt skött hemma, för ungarna går in och det rasar sand och smuts och den minsta ordnar 3:e världskriget vid varje måltid, men när dagen är slut så är det borta och inga travar med disk i köket osv.

Nu välkomnar jag oväntat besök och det är en ny upplevelse för mig.
 
Sv: Jag andas

Kort uppdatering.

Familjerätten i morse :yuck: :wtf::down:

Han tycker att bebisen är mogen nog att bo hos honom 50% av alla nätter eftersom inskolningen på dagis gick bra.
Mitt svar: Över min döda kropp eller en dom i tingsrätten.

Banken på eftermiddagen: :):up: Ungefär. Fick kompromissa en aning, men numer är jag helt befriad från studieskulder (6 års universitetsstudier) och imorgon ska jag bli av med alla övriga lån utom bottenlånet på huset!
 
Sv: Jag andas

Han tycker att bebisen är mogen nog att bo hos honom 50% av alla nätter eftersom inskolningen på dagis gick bra.

Hade han några tankar om hur han skulle göra för att hålla sig till gjorda överenskommelser om umgänge? Kanske det vanliga umgänget ska fungera först?


Banken på eftermiddagen: :):up: Ungefär. Fick kompromissa en aning, men numer är jag helt befriad från studieskulder (6 års universitetsstudier) och imorgon ska jag bli av med alla övriga lån utom bottenlånet på huset!

Fast det var väl något positivt i alla fall, och skönt att ni nu inte äger någon fast egendom ihop. Nu kan du stå på lite fastare mark på den delen åtminstone!
 
Sv: Jag andas

Nej, så långt kom vi aldrig, utan det bestämdes att 4 veckor under vilka vi båda har flyttat och bebisen precis skolats in, är inte tillräckligt för några slutsatser. Så vi ger det 4 veckor till och sen ska vi träffas igen. Tur det, för jag blev sur som ett åskmoln och kan väl i lindrigaste ordalag kallas för oresonlig.

Det är hur skönt som helst att inte äga något tillsammans längre. Det är några mindre summor och någon sluträkning kvar, så det gemensamma kontot avslutas vid nästa månadsskifte.
 
Sv: Jag andas

Gud vad skönt att bli av med så mycket lån :) Härligt att du snart inte har några affärer ihop med honom heller.

Bra att du står på dig. Självklart ska inte bebisen börja bo halva tiden redan nu. Han kan ju fixa det umgänget som är nu innan han börjar gapa efter mer :meh:
 
Sv: Jag andas

Kort uppdatering.

Familjerätten i morse :yuck: :wtf::down:

Han tycker att bebisen är mogen nog att bo hos honom 50% av alla nätter eftersom inskolningen på dagis gick bra.
Mitt svar: Över min döda kropp eller en dom i tingsrätten.

Tog du upp att han strulat med hämtningar etc? Och vad svarade han då?

Banken på eftermiddagen: :):up: Ungefär. Fick kompromissa en aning, men numer är jag helt befriad från studieskulder (6 års universitetsstudier) och imorgon ska jag bli av med alla övriga lån utom bottenlånet på huset!

Så himla skönt, ytterligare ett steg mot frihet. Heja dig!
 
Sv: Jag andas

Tog du upp att han strulat med hämtningar etc? Och vad svarade han då?

<snip>

Det undrar jag ocksa. Nar jag gick igenom hela den delen var jag ganska forsiktig hos medlarna (som man maste ha da) och fick mitt ex att prata och beskriva mycket. Jag visste att han villa ha det bekvamaste for honom, inte barnen, sa jag bad honom (med sockersot rost och leende:yuck:) att forklara hur saker och ting skulle gora det battre for barnen ... Det gick sa langt att medlarna mer an en gang sa till honom att de inte holl med honom eller att de inte alls forstod vad han pratade om. Det svaraste var att luta sig tillbaka och halla truten sa han fick prata klart om alla sina dumheter
 
Sv: Jag andas

Skönt att du blir mer och mer "av" med honom! Angående hans strul med umgänget tänker jag att det är viktigt för framtida samtal att du påpekar när han ändrar att det inte var vad ni kommit överens om, så att det inte kan råda något tvivel om att de ändringar som görs inte faller inom ramen för samarbete kring barnen - även normalt sett och i familjer inträffar ju saker som gör att man måste justera saker genom gemensamma överenskommelser och det kommer ni förmodligen att behöva göra båda två i framtiden. Och/eller ännu hellre som jag tidigare föreslog, kommer med ett bytesförslag direkt vilket får honom att hamna i ett läge där han måste möta en spegelbild av vad han vill innan han kommer vidare.
 
Sv: Jag andas

skönt att det gick så bra på banken! :)

Sen tycker jag att Lejonelles förslag var lysande, kanske föreslå det nästa gång? Att det skall gå utan vajsing på umgänget i 4veckor innan ni omförhandlar ;)
 
Sv: Jag andas

Jag tror det är jätteviktigt att du äter bra. Gärna var tredje timme som någon skrev. Det kommer att underlätta din läkningsprocess högst betydligt.
 
Sv: Jag andas

Hade familjerätten någon åsikt om hans förslag? Jag har inga erfarenheter av skilsmässor med barn inblandade för egen del, men en del bekanta som separerat när de har gemensamma barn har pratat lite, och det verkar väl generellt på dem som att så små barn som er ettåring mycket sällan bor varannan vecka, ens när föräldrarna kommer bra överens? Jag har alltså inga som helst erfarenheter/kunskaper om detta själv, så frågar bara av ren nyfikenhet.

Som vanligt tycker jag du är otroligt stark, och skönt att det gick bra på banken.
 
Sv: Jag andas

Försöker svara er alla. Vi kom aldrig så långt som till hans strul, för jag blev för arg och satte mig på tvären till hans förslag, vilket självklart inte gjorde honom speciellt munter heller. Familjerätten är riktigt lama. Det märks att samarbetssamtal inte är deras normala arbetsuppgift. De säger aldrig någonting och har inga egna åsikter.

Jag var ovanpå det lite lätt orolig för att han skulle strula med pengarna på banken på eftermiddagen, så jag vågade inte stå på mer än att jag tvärvägrar att den lilla inte ska ha ett huvudsakligt boende. Jag erbjöd honom igen att han kunde få ta den biten, men fick bara mutter till svar och jag VET ju att han inte vill ha dem så mycket.

Jag tror att det har gått upp för honom att jag raderat mig själv ur hans liv och att han nu inte har någon alls som putsar på hans ego och då blir ju tyvärr barnen lite viktigare för honom igen. Där kanske han kan klämma ur någon slags bekräftelse på att han duger och att han är bra.

Så det är både en principsak och en egofråga. Jag fortsätter att dokumentera.
 
Sv: Jag andas

det verkar väl generellt på dem som att så små barn som er ettåring mycket sällan bor varannan vecka, ens när föräldrarna kommer bra överens?

Nej, för en ettåring ska enligt barnpsykologer och BVC mfl inte göra det. Det märks på min lilla att dagumgänge på 50% av dagarna är illa nog och med dagis ovanpå det så kan det här gå riktigt trist. Så jag släpper inte nätterna. Punkt.
Han hävdar att det ska tas hänsyn till den individuella mognaden och att vår minsta är så mogen att hon skulle klara det.
 
Sv: Jag andas

Jag tror det är jätteviktigt att du äter bra. Gärna var tredje timme som någon skrev. Det kommer att underlätta din läkningsprocess högst betydligt.

Jag försöker. Det går sådär. Matlusten är inte på topp ännu. Funderar på D-vitamin och magnesiumtillskott. Tror någon tipsade om det tidigare.
 
Sv: Jag andas

Lite neråt är det också idag, även om det är mycket uppåt också. Neråt för att det är en "pappadag" och jag tycker att de är aptrista från att barnen kämnas tills de kommer hem. Det är nog en inställningsfråga och handlar mycket om att jag ogillar honom så mycket att jag inte unnar honom tiden med barnen, men jag vet att i alla fall sonen behöver sin pappa, hur dålig han än är.

Ska 50 % av dagarna verkligen vara så här ruttna? Jobbar länge och imorgon när vi egentligen inte ska jobba alls (arbetsfri dag) så ska jag jobba ändå. Eftersom jag behöver timmarna och barnen inte är hemma. Kommer sitta ensam på kontoret utan arbetskamrater också. Känns inte så livat, men jag lär väl få något gjort i alla fall och det behövs med den deadlinen vi hade idag.

TinyWiny
: Jag har glömt att svara dig, men den "rosa tvättkorgen" är införskaffad ;) Skulle nog tro att jag redan är uppe i en 4-5 stycken rosa tvättkorgar och det känns helt osannolikt, men bra. Ovanpå det har jag nog fått mer gjort i mitt nya hus på 4 veckor än vi fick på 4 år på gården. Just för att jag bestämmer, sen gör jag och sen är det färdigt. Jättemysko känsla när man är van vid att behöva fråga hundra gånger innan beslut kan fattas och sen tjata 100 gånger till innan det ens påbörjas. Avsluta något - det vet jag inte om det inträffat tidigare :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 345
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 721
Senast: sjoberga
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 636
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 967
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp