Jag behöver råd/hjälp/avlivning...

Sv: Jag behöver råd/hjälp/avlivning...

Som många andra redan sagt, så dyker egentligen aldrig den rätta dagen upp. Om den gör det, så har det förmodligen gått så långt att det blir akut. Jag vet inte vad din veterinär säger, men det verkar som att denne borde kunna ge dig råd som har träffat och undersökt hunden. Vad har värdena på ev prover visat t ex?

Mina föräldrar väntade alldeles för länge med sin hund, trots veterinärens invändningar. De behandlade och behandlade bakkärran på den stora hanen, allt för att inte vilja släppa taget. Även de sista sekunderna, funderade min mor på om de verkligen gjorde rätt. Om det inte fanns något alternativ. Ibland är det svårt att släppa taget på en gammal och sjuk hund, men man måste. Det är inte lov att vara självisk.

Jag tycker att du ska ta en seriös diskussion med din veterinär och få råd av denne. Vi avlivade vår hund på gården vid sjön, där han brukade leka. Hela hundflocken var med. Han somnade in lugnt och tryggt. För hans del var det inte aktuellt med att besöka veterinär för avlivning, då han alltid var nervös och arg hos den alltid lika trevliga veterinären.
 

Liknande trådar

Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp