Bukefalos 28 år!

Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Fast du dumpar väl eg problemet på dina föräldrar? Du skrev innan att du kommer bo på hundgymnasiet och bara vara hemma på typ jullovet, jag antar dock det gäller de andra loven med?

(Urspr skrivet av TS: ja skall vara borta många mil från mitt hem och endas får ta med mig 1 hund till skolan och komma hem kanske på juloven. Vart skall ja göra av min sjuka hund då därför är de bättre att hon får den tid och kärlek hon behöver av uppfödaren medans hon mår som sämst.)
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Instämmer. I min bok smäller det betydligt högre att jobba med rehabilitering av unghund än att gå en agilitykurs (vilket ju vem som helst egentligen kan göra).

Sen kanske det inte är lämpligt att ta just den här hunden till skolan ändå, det är ju omöjligt att säga från min sida av skärmen.


Hunden skall behandlas på hemmaort där hon är trygg och inte flytta till en skola och sitta i hundstallet hela dagarna med smärtor osv. :)
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Fast du dumpar väl eg problemet på dina föräldrar? Du skrev innan att du kommer bo på hundgymnasiet och bara vara hemma på typ jullovet, jag antar dock det gäller de andra loven med?

(Urspr skrivet av TS: ja skall vara borta många mil från mitt hem och endas får ta med mig 1 hund till skolan och komma hem kanske på juloven. Vart skall ja göra av min sjuka hund då därför är de bättre att hon får den tid och kärlek hon behöver av uppfödaren medans hon mår som sämst.)

Mina föräldrar har sakt att dom vill ta han om henne medans jag är borta för att hon är en medlem i familjen och skall inte bort för en skada.

Så medans jag går i skolan är mina föräldrar villiga att ta hand om hunden och sedan när ja kommer hem hr ja fullt ansvar och även efter skolan
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Ah, det är ju jättebra. Men ska du skaffa en annan hund att ta med till skolan? Isf varför? *nyfiken*
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Ah, det är ju jättebra. Men ska du skaffa en annan hund att ta med till skolan? Isf varför? *nyfiken*

Är enormt tacksam att mina föräldrar ställer upp såpas som dom gör.

Jag vet ine alls hur ja skall göra för vill verkligen inte förhasta mig för att ha hund när ja börja, de måste ju kännas bra och ha en frisk hund på alla sätt och viss.
Antigen delar vi på den andra labben(syrrans) tills ja hittar en elr så delar vi hund genom hela gymnasiet. :)
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Om du inte vill ta med din, jag tycker fortfarande det vore bästa iden, som sagt har du pratat med gymnasiet om det?, så låter ju dela hund med din syster som en utmärkt lösning. Och förhoppningsvis blir din såpass rehabiliterad att den kan vara med på en hel del av utbildningen innan du tar studenten iaf.
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Då är det väl smidigast om ni kan dela hund en tid framöver och se om tikvalpen blir bättre? Så har ni ju varsin hund då.
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Exakt vi får se med tiden hur de går för hunden med rätt medeciner,rehabiliteringar ev operation om hon återhämtar sig annars delar vi hund och så kan ja ta min tik när hon blivit såpas mkt bättre att man kan jobba lite försiktigt med henne men inget förhastat där heller! :)
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Exakt vi får se med tiden hur de går för hunden med rätt medeciner,rehabiliteringar ev operation om hon återhämtar sig annars delar vi hund och så kan ja ta min tik när hon blivit såpas mkt bättre att man kan jobba lite försiktigt med henne men inget förhastat där heller! :)

Grattis till ett moget beslut!
Hoppas det går bra för valpen o att du o din syster kan samsas bra o hunden i skolan.
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Blir ju inte samma sak som med en egen hund då labb hanen följer henne och 'disar' mig :D
men de skall nog gå bra och det vikgtigaste nu är att få tiken att må bra/bli bra
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Är enormt tacksam att mina föräldrar ställer upp såpas som dom gör.

Jag vet ine alls hur ja skall göra för vill verkligen inte förhasta mig för att ha hund när ja börja, de måste ju kännas bra och ha en frisk hund på alla sätt och viss.
Antigen delar vi på den andra labben(syrrans) tills ja hittar en elr så delar vi hund genom hela gymnasiet. :)

Det låter som en vettig plan, och jag tror mycket väl att du kan ta med dig din hund så småningom.
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Vi får hoppas på de bästa och hålla tummarna för henne :)
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

*raderat*
Hade inte läst hela tråden när jag skickade!


Mina föräldrar hjälper mig med pengar till veterinären om de skulle bli akut och dom hjälper även för kostnader för rehabilitering osv... men får jobba för att dom ska betala och sprar själv så jag alltid har.
:cool:
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Jag måste därför fråga dig Angelwings hur du hade resonerat om din dotters gymnasietid hängde på hunden?

Det finns inga gymnasieskolor som kan ställa krav på att man skall tillhandahålla egen häst eller hund. Däremot kan det vara ett enormt plus att kunna utvecklas ihop med sin hund
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Det finns inga gymnasieskolor som kan ställa krav på att man skall tillhandahålla egen häst eller hund. Däremot kan det vara ett enormt plus att kunna utvecklas ihop med sin hund

Forshaga vill tydligen att man har egen hund, men alla andra verkar det gå bra utan egen hund.
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

tänk er tillbaks då ni var 16år och fick ta en sjukhund och börja skolan med en halt hund som har smärtor så hon är halt och stel..?!!!! jag tycker de är mest synd för henne att springa på agility barnor med smärtor men är de okej får dig så gör så med era hundar om dom vore i samma situvation men jag tänker inte se på när min hund springer på agility med smärtor de är med djurplågeri än att lämna tillbaks henne till en som kan ge henne den tid som hon kräver antagligen upp mot 2år..

Är väldigt ledsen och enormt besviken då ja inte får ta med mig min älskade valp :cry: :heart

Jo men nu får det väl ändå vara lite realism här! Valpen är inte ens ett år och du ska ut och köra agility :confused:
Alla klubbar som jag har kollat upp har kravet att hunden skall vara minst ett år och vissa raser ska tom vara äldre så det hade du ju inte kunnat göra i vilket fall som helst. Jag resonerar gärna konstruktivt kring saker men när man plockar fram stora martyr och känsloaspekten blir jag trött.

Nej det är inte kul att vara utan egen hund när alla andra har men man får inta alltid välja och se det positivt. Genom att jobba med flera olika hundar som ligger på olika nivå kommer du lära dig massor och när alla andra måste ut och springa med sina hundar på kvällen har du massor med egen tid till att plugga i lugn och ro och träna dig själv. Gymnasiet är en stressig och jobbig tid och nu ska du dessutom bo hemifrån och klara dig själv. Tro mig du behöver all tid du kan få! Den viktigaste lärdomen är att vända negativt till framgång och även om det inte blir som du vill så har du den möjligheten nu.
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Jo att de vill är en sak men de kan inte ställa kravet. Vet en friskola som fick väldiga problem då de krävde att eleverna skulle ha en egen laptop för undervisning. Gymnasieskolan är "fri" och då är skolan skyldig att tillhandahålla utbildningsmaterial och enligt TS fanns där ju hundar att låna
 
Sv: Jag behöver råd om att häva ett köp!!!

Exakt vi får se med tiden hur de går för hunden med rätt medeciner,rehabiliteringar ev operation om hon återhämtar sig annars delar vi hund och så kan ja ta min tik när hon blivit såpas mkt bättre att man kan jobba lite försiktigt med henne men inget förhastat där heller! :)

Jag säger som Vallhund - ett moget och bra beslut och jag håller tummarna för att din hund blir helt frisk och att du så småningom om kan ta med din hund och lära dig massor :laugh:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
22 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp