Jag behöver skräckfilm!

Sv: Jag behöver skräckfilm!

Håller med dig om att första halvan av insidious är bra, men den faller brutalt när man ser "monstret"...

Sinister tyckte jag var en riktigt bra film faktiskt! Blir typ aldrig rädd, men stämningen i denna kryper faktiskt.

Måste tyvärr såga Mama brutalt... Var seriöst en av de sämsta filmer jag någonsin sett...
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

Glömde även om det inte är en film så är Harpers island serien bra:devil:

och filmen all the boys loves mandy lane, gillar slutet:D
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

Angående den andra filmen, menar du Cannibal Holocaust? Den vägrar jag se pga. det äkta dödandet av djur, annars hade den säkert varit intressant.

Jag vart nyfiken på den filmen när jag läste om den tidigare i tråden, så jag kollade lite på youtube. Men fick panik när dom skulle döda en råtta (? eller vad det nu var...) och det såg så fruktansvärt verkligt ut. Och så läser jag detta. ÄR det på riktigt? Fy :eek:
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

Ja, de dödar (nu ska vi se om jag får med alla utan att behöva fuskgoogla) två apor, en bisamråtta eller något, en gris som de sparkar innan dess (den scenen har jag av någon anledning sett), en sköldpadda och så typ en spindel och en orm, allt sker på riktigt. Det finns väl en klippt version utan djurdödandet, men jag vill ändå inte se den typen av film.
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

Men usch :( då vägrar jag kolla på den filmen. Stängde av direkt, för det såg verkligen otäckt ut och så verkligt. Då var det nog bisamråttan jag såg, och den skrek så förfärligt. Nej fyfan, djuren kan dom väl låta vara iallafall... Tack för varningen!!!

(och förlåt för OT)
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

Jag gillar verkligen "Insidous"! "Sinister" bådade gott till en början, men mynnade ut i ett antiklimax av sällan skådat slag, men man blev lite rädd iallafall! (åtminstone jag). "Paranormal Activity" är läskiga tycker jag, men det senaste var väl ingen hödjare.
Jag tyckte "The Fourth Kind" var himla läbbig, men den kanske går bort eftersom det är utomjordingar med i leken...

"Rec" som kom för några år sedan (är den spansk?) vill jag minnas var riktigt bra. Någon i tråden nämnde franska "Martyrs", skippa den om du inte gillar äckliga filmer, den var både dålig och ganska rejält äcklig.

"Orphan" (tror jag den heter) är en riktigt bra film tycker jag, men kanske mer åt thriller/rysarehållet, men det kanske kvittar om det inte är övernaturliga inslag med?

"The Others", den är ju mer lågmäld och lite långsam, men jag tycker det är tillräckligt läskig!

kommer säkert på fler!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag behöver skräckfilm!

Jag nämnde tre av dem i mitt ursprungsinlägg, men tack!
wink.gif
Jag har inget emot övernaturliga inslag, däremot går aliens och sådant som du gissade bort. Orphan får jag kolla upp, låter intressant.
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

det gjorde du visst... Skummade bara igenom lite snabbt, missade visst att du skrivit det!
 
Sv: Jag behöver skräckfilm!

kl

Jag kan rekommendera nya filmen "Dark Skies", den hade sin charm faktiskt och var lite otäck (säkert mer otäckt för någon som inte är så immun mot skräck :p). Den var aldrig seg heller :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp