Jag behöver pepp... LÅÅÅÅÅNGT inlägg.

Bukefalos 30 år!

Jag har gått ner till hälften i medicinen... Iom alla biverkningar så tyckte min läkare (sett olika varenda gång) att jag istf att äta 800 mg så äter jag nu enbart på em 400mg (av den aktiva substansen misstänker jag det räknas i) ...

Har iom det sakta men säkert kunnat äta bättre eller tom "som vanligt" ... Så nu väger jag ca 76,5 iaf... Och behöver inte "kämpa" för att få i mej mat längre, även om det är olika beroende på tid på månaden... (misstänker min menscykel) .
Så det är fortfarande svårt att handla, kan va jättesugen på något en dag men inte den andra. Men som sagt nu bättre ändå.

Men är nästan uppe i 77 kg som jag vägde när vi hittade tumören, och tunt 75-77 är min målvikt som det ser ut nu =) Så nu när jag äter bättre så äter jag det jag "vill" det vill säga, jag "struntar i om det går emot" min magop (dvs tänker inte "magert" vid köp av mat). För jag kan ändå inte äta mängder.

Nackdelen ! Tumören som gick tillbaka så mkt under maxdos har bara gått tillbaka 1 cm på ena ledden, 0,5 cm på en annan och sen då lite otydligt på 3e dimensionen, då jag gjorde en Magnetröntgen i januari.
Men ska röntga igen den 5/5. En magnetröntgen igen... Så kommer få mer "konkret" hur mkt/lite tumören går ner med nuvarande medicinering.
Min senaste läkare tyckte ändå det var "kanon värden" att den gått tillbaka en hel cm.. Vissa äter min medicin och den inte går tillbaka alls... (vet inte om det var så uppmuntrande som hon tyckte) ... Men får väl som sagt se mer hur den ser ut efter nästa röntgen... Men helt klart kommer jag ju äta den här medicinen i många år....

Men summa: mår bättre, ätmässigt mkt lättare (med ups and downs). =)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka