Sv: Jag behöver tipps på koppel halsband
Med kedja hor hunden innan det stryper at... med ett retriever koppel (dessutom ofta tunnare lina an kedja) drar de tills det stryper... Hur ar det battre an att ha kedja som varnar forst? Bada stryper, det ena ger ocksa ljudlig varning... Vad ar det for annan skillnad?
Min rottis drar inte. Inte alls. Normalt. Nu kom jag till Florida i gar och plotsligt springer kaninerna kors och tvars framfor nosen pa hundarna (sjalvmords kandidater) Med kedja hor hon innan det stryper till och (forhoppningsvis
) stannar innan strypet kommer. Hon ar atminstone varnad, sa hon KAN valja att stoppa innan det stryper.
Ja detta tvistar ju dom lärda om.
Jag själv använder retriever koppel som struper hunden. Om dom nu drar. Vilket dom gör ibland. Men jag jobbar på det o skulle aldrig sätta på hunden en kedja för att lättare (i mitt tycke) kunna korrigera hunden. Själv tycker jag att man ska ta tag i problemet istället för att skaffa hjälpmedel som hindrar hunden eller ger hunden obehag om den gör si eller så.
Med kedja hor hunden innan det stryper at... med ett retriever koppel (dessutom ofta tunnare lina an kedja) drar de tills det stryper... Hur ar det battre an att ha kedja som varnar forst? Bada stryper, det ena ger ocksa ljudlig varning... Vad ar det for annan skillnad?
Min rottis drar inte. Inte alls. Normalt. Nu kom jag till Florida i gar och plotsligt springer kaninerna kors och tvars framfor nosen pa hundarna (sjalvmords kandidater) Med kedja hor hon innan det stryper till och (forhoppningsvis