Jag behöver tipps på koppel halsband

Sv: Jag behöver tipps på koppel halsband

Ja detta tvistar ju dom lärda om.

Jag själv använder retriever koppel som struper hunden. Om dom nu drar. Vilket dom gör ibland. Men jag jobbar på det o skulle aldrig sätta på hunden en kedja för att lättare (i mitt tycke) kunna korrigera hunden. Själv tycker jag att man ska ta tag i problemet istället för att skaffa hjälpmedel som hindrar hunden eller ger hunden obehag om den gör si eller så.

Med kedja hor hunden innan det stryper at... med ett retriever koppel (dessutom ofta tunnare lina an kedja) drar de tills det stryper... Hur ar det battre an att ha kedja som varnar forst? Bada stryper, det ena ger ocksa ljudlig varning... Vad ar det for annan skillnad?

Min rottis drar inte. Inte alls. Normalt. Nu kom jag till Florida i gar och plotsligt springer kaninerna kors och tvars framfor nosen pa hundarna (sjalvmords kandidater) Med kedja hor hon innan det stryper till och (forhoppningsvis:angel:) stannar innan strypet kommer. Hon ar atminstone varnad, sa hon KAN valja att stoppa innan det stryper.

Och dessutom har jag märkt (på mina hundar iaf) att korrigeringarna blir mkt mjukare med en kedja eftersom hunden efter 1-2 gånger lär sig att "efter rasslet gör det ont", och mina skärper sig så fort dom hör ljudet av att kedjan dras ihop ( t ex om dom spänner sig emot mötande hund).

Ska det vara träningshalsband, eller vanligt gå i skogen-halsband? Varför inte ett fint halvstryp i fleece? Det går att både måttbeställa, färgmatcha och får broderat. Gamlingen har ett med mitt mobilnummer broderat - käckt tycker jag! De där små adresshylsorna bara ramlar av hela tiden...

Kedja kan vara bra, men jag gillar personligen inte de fasta läderhalsbanden - tycker att de bara glider över öronen eller sitter för hårt.

Jag har halvstryp på mina till vardags, även på träning, och kedjan om jag tror att de ändå kommer bli skitiga - den är mycket lättare att tvätta av. :p

Jag får väl inte skriva ut "reklam" här? Annars finns en utmärkt hemsida där man kan beställa halsband och bestämma precis hur de skall se ut...

Ska det vara träningshalsband, eller vanligt gå i skogen-halsband? Varför inte ett fint halvstryp i fleece? Det går att både måttbeställa, färgmatcha och får broderat. Gamlingen har ett med mitt mobilnummer broderat - käckt tycker jag! De där små adresshylsorna bara ramlar av hela tiden...

Kedja kan vara bra, men jag gillar personligen inte de fasta läderhalsbanden - tycker att de bara glider över öronen eller sitter för hårt.

Jag har halvstryp på mina till vardags, även på träning, och kedjan om jag tror att de ändå kommer bli skitiga - den är mycket lättare att tvätta av. :p

Jag får väl inte skriva ut "reklam" här? Annars finns en utmärkt hemsida där man kan beställa halsband och bestämma precis hur de skall se ut...

Det skal vä vara både tränings halsband och vanligt koppel.
Men en valp tränar man ju hela tiden i stort sett.
Han är 8 mån och är stor .

Mina är också stora :), eller ja - gamlingen ligger på 40 kg, och lillan på 34. Det är väl ganska så stort... Fleecehalsband funkar utmärkt, de uppför ju sig civiliserat på grund av träningen, inte på grund av halsbandet.

Men köp det du tycker är snyggt!

Ja detta tvistar ju dom lärda om.

Jag själv använder retriever koppel som struper hunden. Om dom nu drar. Vilket dom gör ibland. Men jag jobbar på det o skulle aldrig sätta på hunden en kedja för att lättare (i mitt tycke) kunna korrigera hunden. Själv tycker jag att man ska ta tag i problemet istället för att skaffa hjälpmedel som hindrar hunden eller ger hunden obehag om den gör si eller så.

Vad är egentligen skillnaden mellan ett retriverkoppel som stryper och en vanlig dressyrlänk i antingen tyg eller kedja? Effekten blir väl densamma?

Vad är egentligen skillnaden mellan ett retriverkoppel som stryper och en vanlig dressyrlänk i antingen tyg eller kedja? Effekten blir väl densamma?
Ja samma efekt blir det.
Dom får prova vilket som passar dom bäst. Bara inte hunden blir grön eller svart som nu , tråkigt på en fin hund

Mina är också stora :), eller ja - gamlingen ligger på 40 kg, och lillan på 34. Det är väl ganska så stort... Fleecehalsband funkar utmärkt, de uppför ju sig civiliserat på grund av träningen, inte på grund av halsbandet.

Men köp det du tycker är snyggt!

Det är väl klart ma skall träna , Det är ju det dom gör på kurserna. Men i bland måste man kuna korrigera sin hund.
Han väger 30 kg och är 8 mån så det blir nog en stor herre.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 016
O
Övr. Hund Lite kort info; Min hund är 1 år, kastrat och blandras av tre raser. Det är mycket hund, mycket energi som ska riktas rätt. På... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 779
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka