Jag duger inte.

Sv: Jag duger inte.

Varför ställer man ens en sån fråga, särskilt om man själv vet med sig att man är i dålig form (även om det är av fullt begripliga skäl, såsom sjukdom eller barnafödande)? Det tvingar ju partnern att antingen ljuga eller bli brutalärlig på ett sårande sätt.
Mja, riktigt så svartvitt är det kanske inte.
Man kan ju framföra saker på olika sätt, typ - "visst har det hänt saker med din kropp sedan barnen kom, men jag tycker om dig som du är nu också".

(fast jag får väl erkänna att jag är glad att jag inte har en utseendefixerad make, för jag är inte heller särskilt snygg efter 4 graviditeter...)
 
Sv: Jag duger inte.

kl

Jag hade blivit kränkt och ledsen om min partner sa detsamma.

Det jag funderar lite på är att unga vältränade kroppen tycker överlag de flesta är snyggt..

Många män tänder på fylliga fasta bröst etc..

Men jag vet inte om jag är konstig, har haft ngr riktigt vältränade karlar och visst första gångerna är det väl wow så läckert och upphetsande att kolla på men sen då?

Jag tänder mkt mkt mer på personen och framförallt hans sätt att "vara i sängen".. Ngn som har en attraktiv personlighet och är bra i sängen tänder man ju bigtime på.. Sen om han e lite sladdrig/hårig/bullig mage/tunnhårig/fula fötter etc spelar ingen som helst roll..

Män kanske är lite ytligare på det planet?

-ameo min är inte heller det utan snarare tvärtom, mer på nu än innan vi åldrades/jag fick barn med honom. När jag själv gnäller på min kropp så säger han att "du är perfekt för mig" Ibland undrar jag om min gubbe inte är lite extra för mulligt...
 
Senast ändrad:
Sv: Jag duger inte.

Ja exakt. Jag tycker faktiskt att jag och min fästman båda är helt perfekta, trots att jag kan garantera att 99 % av er här på Buke skulle säga tvärtemot.:D
 
Sv: Jag duger inte.

Åh herregud, hade min sambo sagt något sådant idiotiskt till mig skulle jag ha klämt ur mig något jäkligt elakt i stil med "ja jag tände ju mycket mer på dig förut när du inte hade en så jävla slapp .... (valfritt ord för hans käraste kroppsdel)" och dumpat honom omedelbart. Skulle aldrig vara tillsammans med någon som tycker att jag skulle se bättre ut om jag opererade mig lite :wtf:

Jag vill ärligt talat inte ändra på någonting hos min sambo, och skulle det ändå vara något så är det något rätt oskyldigt i stil med att han oftare borde ha den där jättesnygga skjortan eller raka skägget lite annorlunda, och den typen av önskningar får han gärna säga till mig också :) men aldrig att jag skulle komma på att säga att han borde operera sig! :eek: Jag förväntar mig att han känner likadant för mig, annars är jag banne mig hellre singel.
 
Sv: Jag duger inte.

ameo min är inte heller det utan snarare tvärtom, mer på nu än innan vi åldrades/jag fick barn med honom. När jag själv gnäller på min kropp så säger han att "du är perfekt för mig" Ibland undrar jag om min gubbe inte är lite extra för mulligt...
våra män har vissa likheter...
jag brukar tala om för maken att han behöver nya glasögon :p
 
Sv: Jag duger inte.

Ja exakt. Jag tycker faktiskt att jag och min fästman båda är helt perfekta, trots att jag kan garantera att 99 % av er här på Buke skulle säga tvärtemot.:D
Samma här! Jag tycker att min pojkvän är perfekt och världens vackraste och jag får alltid höra från honom att jag är så perfekt och världens finaste. Och givetvis tror jag på att han känner så även om de flesta inte skulle hålla med (men det spelar ju inte mig nån roll).
 
Sv: Jag duger inte.

Jag hoppas att du talade om för honom precis hur sunkig han ser ut, för det är min erfarenhet. Killar i förhållande blir bara gubbigare o gubbigare.
 
Sv: Jag duger inte.

Gud,vad arg jag hade blivit av att ha fått höra sånt din man säger till dig.Respektlöst.Det viktigaste är inte att ha tjockt hår med rätt färg,superslimmad magge eller feta tuttar.Gläds i stället åt din kropp som den är!Minns att det viktigaste är att ha HÄLSAN i behåll.Det som verkligen tänder en man är en quinna med självförtroende.En som gillar sig som hon är.Det är där många äldre quinnor kommer in i bilden.Skulle aldrig falla mig in att ens bo under samma tak med en sån gris till karl./Med vänlig hälsning M 51 år:D
 
Sv: Jag duger inte.

HUR kan du göra dig till talesperson för alla män i världen? Det är väl långt ifrån alla karlar som går igång på enbart självförtroende?!
 
Sv: Jag duger inte.

Ja just så. Jag vill absolut inte att min man känner sig tvingad till att klä upp sig, träna och fixa håret för att jag ja kunna attraheras av honom. Vår attraktion föds nog inte bara av våra utseenden. Långt ifrån faktiskt.
 
Sv: Jag duger inte.

Fast jag vet många som tycker att deras partner har perfekt kropp. Hur en perfekt kropp ser ut är ju subjektivt och därför finns det givetvis många människor som har, i deras partners ögon, en perfekt kropp.

Så kanske det är, men det måste ju också vara med många med mig som inte tycker det. Man kan ju älska en människa utan att tycka de har ett perfekt utseende.

I mitt tycke blir de flesta människor mer tilldragande om de är vältränade, och eftersom de flesta inte har tid och ork att träna så mycket som behövs för att bli optimalt vältränade, så har de heller inte perfekta kroppar. Det är ju inte så sårande, utan mer något man får leva med.

Perfektion tycker jag öht är en lite knepig etikett att använda om mina nära och kära, vet inte om jag skulle kunna beteckna nån i min familj som perfekt. det perfekta är ju optimalt på alla sätt, det ger alltså noll utrymme för förbättring åt något håll, och det känns ju inte så tilltalande, kan jag tycka.
 
Sv: Jag duger inte.

Ja just så. Jag vill absolut inte att min man känner sig tvingad till att klä upp sig, träna och fixa håret för att jag ja kunna attraheras av honom. Vår attraktion föds nog inte bara av våra utseenden. Långt ifrån faktiskt.

Jag håller med er två.
Jag vet inte riktigt vad min man skulle behöva göra för att jag skulle se honom som något annat än helt fantastiskt vacker och alldeles, alldeles perfekt.
Han säger också alltid att jag är det vackraste han vet, och att jag är grym exakt precis som jag är. Jag tror verkligen att han menar det också, precis som jag menar exakt varje ord när jag säger att han är snyggast i hela världen.
 
Sv: Jag duger inte.

Det jag funderar lite på är att unga vältränade kroppen tycker överlag de flesta är snyggt..

Ibland undrar jag om min gubbe inte är lite extra för mulligt...

Fast är det inte just så då?
Många tycker att det är snyggt med vältränade kroppar men det är gosigare att mysa med något mjukt och gosigt än en hård träplanka liksom?

Jag tittar iaf hellre på något vältränat och gosar helst med något mjukt :)
 
Sv: Jag duger inte.

Men jag vet inte om jag är konstig, har haft ngr riktigt vältränade karlar och visst första gångerna är det väl wow så läckert och upphetsande att kolla på men sen då?

Jag tänder mkt mkt mer på personen och framförallt hans sätt att "vara i sängen".. Ngn som har en attraktiv personlighet och är bra i sängen tänder man ju bigtime på.. Sen om han e lite sladdrig/hårig/bullig mage/tunnhårig/fula fötter etc spelar ingen som helst roll..

Män kanske är lite ytligare på det planet?

Jag tror inte det har med kön att göra, faktiskt. Det ena utesluter väl inte det andra, för övrigt? Det finns ju folk som har både ett attraktivt utseende, attraktiv personlighet och är trevliga i sängen, förhoppningsvis är det ju en sådan person man valt att leva med.

För egen del ledsnar jag aldrig på att titta på en snygg kropp, så det blir liksom inget "men sen då?". Tja, "sen" tittar jag på den där snygga rumpan igen och tycker det är lika trevligt varje gång. :D
 
Sv: Jag duger inte.

Jag älskar att känna hårda muskler under skinn. Inte tu ta om saken. Däremot har det inget med äkta kärlek att göra - för mig. Går dessa två att förena är det underbart, men det är två skilda saker för mig.
 
Sv: Jag duger inte.

Det var ju otroligt klantigt svar av honom:crazy:

Men å andra sidan så var det en otroligt korkad fråga av dig, varför ställer du en sådan fråga om du inte vill höra svaret? Jag skulle aldrig någonsin fråga en pojkvän om han tycker jag borde ändra på något, för nästan alltid så finns det väl något man tycker mindre om på sin partner, men för den sakens skull behöver ju inte den andra få reda på att man tycker si och så. Han skulle natruligtvis tänkt igenom sitt svar innan han gav det, men alla är inte lika smidiga. Och killar kommer från en annan planet oftast
 
Sv: Jag duger inte.

Jag hade inte kunnat fortsätta respektera en man som så tydligt saknar respekt för dig. Det är inte alls brutal ärlighet som många i tråden tycker, det är bara extrem klumpighet! En antydning om att det är bra att träna lite mer kan man acceptera men att ens partner vill att man ska operera sig, det är bara osmakligt.

Min pojkvän har lite mage och snusar. Jag ser gärna att båda försvinner, men gör de inte det så gör de inte det. Svårare än så är det inte i min värld.
 
Sv: Jag duger inte.

Halvt riktat till TS, halvt riktat till tråden

Man kan ju säga saker på olika sätt. Ett litet "ja du hade hetare kropp innan barnfödslarna men nu har du fött mina barn, gått upp några kilon och ammat men jag älskar dig ändå" är ju helt annorlunda än "jamen äntligen tar du upp det här enorma problemet för vårt samliv, du behöver operera brösten, magen och träna 7-10 gånger/vecka för att jag ska tycka du är snygg igen, jag betalar gärna! :D".

Jag tycker inte han var ärlig, jag tycker han var jävligt taskig faktiskt. Även om du TS frågade tycker jag inte man säger så som han gjorde till sin livspartner. Man kan liksom inte gömma elakheter i "jamen jag var ju bara ärlig".

Och ärligt talat hade jag nog inte kunnat vara tillsammans med någon som såg plastikoperation som enda utvägen för att han någonsin skulle tända på mig igen. Det hade gjort mig så fruktansvärt ledsen att det hade tagit lång tid innan jag kunnat kravla ur det hålet igen.

Med det sagt vill jag säga till TS: Jag tycker din sambo är en okänslig knöl och jag hoppas du pratar om det här med honom igen och förklarar hur han fick dig att känna dig.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 070
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 637
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 307
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 023
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp