Jag erkänner...

Jag erkänner att jag skyllt på att vi helst inte vill dra med oss stackars hunden in till stan när de smäller raketer, och inte heller lämna våra stackars katter ensamma hemma ifall de smäller raketer hemma också. Inget av våra djur, ens hästen, är det minsta brydd om de där raketerna men jag har absolut ingen lust att åka någonstans :angel:

(Detta kan dock ha lett till att vi får hem en 16-årig gäst över nyår, som gärna hade smällt massor av raketer men hellre kommer hem till oss och klappar på våra skräckslagna djur än följer med på någon tråkig nyårsfest :o:laugh:)

:rofl: :rofl: :rofl:

Ni får säga åt gästen att det är pga att hen är där som djuren är så lugna :angel: :D
 
Jag erkänner att jag saknar mina döttrar och vill visst ha dom hemma på jul. Jag erkänner också att jag unnar dom att göra roliga resor (men fan kan dom inte göra det nån annan gång än just på familjehögtiden som är så himla högtidlig)
 
Jag med! Tänker ofta på vilka möjligheter det ger mig och hur mycket härlig tid jag har att göra sånt jag själv vill.
Ibland tänker jag hur livet skulle vara med ett barn. Hemskt! Inte sovmorgon, inte rida när jag vill, inte släppa i soffan en hel helg om jag har lust, nu går jag extremt sällan ut, men att inte kunna göra det spontant osv osv... Och alla pengar de skulle ta från hästarna! Nä fy! :D
Men ett föl är välkommet! :rofl:
 
Ibland tänker jag hur livet skulle vara med ett barn. Hemskt! Inte sovmorgon, inte rida när jag vill, inte släppa i soffan en hel helg om jag har lust, nu går jag extremt sällan ut, men att inte kunna göra det spontant osv osv... Och alla pengar de skulle ta från hästarna! Nä fy! :D
Men ett föl är välkommet! :rofl:
Tänker väldigt likt!
Jag har faktiskt skaffat mig ett föl (numera åring, snart två) utöver ridhästen 😁
 
Tänker väldigt likt!
Jag har faktiskt skaffat mig ett föl (numera åring, snart två) utöver ridhästen 😁
Ridhästen ligger risigt till efter snart 6 år med en jäkla massa skador hon ordnat i hagen. Om hon inte skärper sig omgående blir det fölis! (Och jag får bara min ponny att rida på, så det blir lite "ridpaus" i några år i så fall. Fast ponnyn är rätt fräck också iofs. Men kan inte jämföras med ridhästen, hon passar mig perfekt. :cautious:

Ponny :D
DSC_0136.jpg
 
Erkänner att jag precis har slevat i mig mer än hälften av den tryffelsalami som vi egentligen köpt in till nyår, medan sambon sitter och spelar tv-spel i källaren. Nåväl, sambon gillar ändå inte tryffel.
 
Erkänner att när vi ska vara hos sambons familj på högtider passar jag på att jobba. Vem vill inte tjäna ob OCH slippa umgås med jobbiga människor 😝
Erkänner också att en av anledningarna till att jag inte hade någon 30 årsfest var att sambons mamma nästan blev arg när jag sa att jag nog inte skulle ha det. En annan anledning är att jag bara är lat och inte iddes med allt stök kring en fest.
 
Vilken fantastisk tråd. Så rolig att läsa, jag erkänner att jag sitter och skrattar högt för mig själv :rofl:

Och att jag precis kom hem från jobbet och är skitig, luktar häst, intorkad svett och saltvatten. Sitter i troser och jobbskjortan med en cigg och ett glas vin ensam hemma.

Oftast brukar jag duscha direkt och sen äta middag innan det är dags för kvällscigg och vin... men idag är en sån dag...
 
Erkänner att när vi ska vara hos sambons familj på högtider passar jag på att jobba. Vem vill inte tjäna ob OCH slippa umgås med jobbiga människor 😝
Erkänner också att en av anledningarna till att jag inte hade någon 30 årsfest var att sambons mamma nästan blev arg när jag sa att jag nog inte skulle ha det. En annan anledning är att jag bara är lat och inte iddes med allt stök kring en fest.
Jag erkänner att jag gärna skulle göra som du :o
 

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 010
Senast: orkide
·
Svar
186
· Visningar
8 687
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 791
Senast: manda
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
672
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp