Bukefalos 28 år!

Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Det är inte dags att byta än.

Jag har städat bort några prefix som inte användes så mycket.

Likaså funderar jag på att flytta något forum eller lite trådar från något forum till något annat.

Kanske det tillkommer något underforum som man inte riktigt förstår vad det skall vara bra för, det kan framgå bättre när flytten är genomförd.

Om ni har något förslag på städåtgärder eller omorganisering, kom gärna med dem nu.
Det är bra att genomföra dessa nu så de hinner sätta sig lite innan byte till nytt forumsystem.

Så om ni tycker att det händer lite konstiga saker här på forumet så vet ni lite vad det handlar om ;)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

kl

Gunnar, när man trycker på "Hästmänniska" uppe i huvudmenyn så står det "gnägg" i forumet man kommer in i... Vet att de är ihopslagna, men gissar att det inte skall se ut så :p :)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Man kan inte beskriva det som om jag enbart lagt ihop dessa forum, vad jag egentligen gjort är att jag brutit ut de grenar som inte har egna forum från Generellt och flyttat dessa till Andra (grenar) Sedan har jag flyttat in de två grenforum som hade minst inlägg.
Jag är medveten om att det ger Distans och Galopp mindre exponering i menyn, förhoppningsvis kan det nya Andra-forumet bli aktivare än de tre gamla forumen.
(Även om det inte var tanken skulle man kanske kunna jämföra Galopp med medeldistanslöpning och Distans med långdistanslöpning.)

Just distans behöver exponeras. Är medveten om att det inte varit stor aktivitet det senaste men nu startar säsongen.
Det blir ju mer aktivitet just de månaderna tävlingarna är. November till Mars finns ju i stort sett inga tävlingar förutom utomlands.
Men nu lär distans dö ut på buke. Man hittar det inte.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Säg nu inte att jag inte lyssnar ;)
Jag har återskapat Gnägg-forumet och slagit ihop Hästmänniska & Hästverksam (som jag faktiskt hade tänkt från början :p )

Jag tror detta kan bli bättre om vi kan se till att hålla de seriösare trådarna borta från Gnägg.
Många gamla gnäggtrådar passar bra på andra forum. Jag har flyttat en del.
Gnägg skall inte vara forumet man använder när man inte orkar leta rätt på rätt rubrik.

En del av de gnäggiga trådarna från avel har nu flyttat till Gnägg.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Men Dräktiga ston tillhör väll i allra högsta grad AVEL och inte gnägg :-) ?
 
Senast ändrad:
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Ledsen, jag var lite snabb och missade, den bör vara tillbaka nu. Det kan tänkas behövas lite fler flyttar av trådar hit eller dit. Rapportera gärna om ni hittar något som verkar rejält felplacerat.
Låt de stackars moderatorerna få lite tid på sig att smälta detta! Jag gav dem inte mycket till förvarning :)
Jag tror dock detta kommer bli bra, i alla fall bättre.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Gunnar! Jag måste få fråga (och får väl be om ursäkt på förhand om denna info redan finns), men vad var det man skulle göra innan uppdateringen och hur? Det fanns ju en infotext för ett tag sedan ovanför forumen, som jag dock kryssade utan att läsa igenom :o. Har försökt att leta upp denna info på mina sidor och här på "Om Bukefalos" utan resultat.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Rensa PM ville han att vi skulle göra.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Fast varför ville han det? Är det om man vill spara något PM för att det fanns en risk att de kunde gå förlorade vid ett byte?
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

I det nya forumet finns ingen bra möjlighet att spara ner PM, så vill man spara ner dem kan det vara läge att göra det nu. Eventuellt kanske jag framöver kommer radera PM som är äldre än ett år. Jag har inte funderat klart på det.

Den viktigaste biten är nog att kolla upp e-postadressen för ditt konto så den är aktuell och fungerande.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: IngelaH
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 854
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp