Bukefalos 28 år!

Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Det är inte dags att byta än.

Jag har städat bort några prefix som inte användes så mycket.

Likaså funderar jag på att flytta något forum eller lite trådar från något forum till något annat.

Kanske det tillkommer något underforum som man inte riktigt förstår vad det skall vara bra för, det kan framgå bättre när flytten är genomförd.

Om ni har något förslag på städåtgärder eller omorganisering, kom gärna med dem nu.
Det är bra att genomföra dessa nu så de hinner sätta sig lite innan byte till nytt forumsystem.

Så om ni tycker att det händer lite konstiga saker här på forumet så vet ni lite vad det handlar om ;)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Ett tips kan ju vara att skicka PM till alla användare. Då kan ingen hävda att de inte fått information :idea:
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Dags för den där gillaknappen som många har efterlyst, kanske? Alltså en funktion där man kan gilla ett inlägg utan att det poppar upp som nytt inlägg. (Jag har sett ett forum där ett gilla kommer upp som nytt inlägg, grymt irriterande).
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Det kommer en gilla-funktion som inte skapar ett nytt inlägg. Det är dock inte en av de mest framträdande nya funktionerna. ;)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nej, det mest framträdande blir som vanligt om du byter ut nån smiley. Då blåser det ... ;)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Går det rent tekniskt att ta bort möjligheten att citatsvara med bilder? Igår såg jag någon citatsvara på ett inlägg med fem bilder för att hänga på en kort fråga. Totalt onödigt.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Jag kan skvallra om att det inte kommer vara ett problem längre. :angel: :D
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Säkert? Underbart :bow:

(Fast nånting säger mig att du antyder att bildmöjligheten helt kommer att tas bort ur trådarna och kanske hänvisas till nåt bildgalleri eller liknande ;))
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Kommer det finnas nån funktion som berättar om man fått "gillningar" på sina inlägg? :)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Jag hoppas verkligen inte att möjligheten att lägga in bilder i trådar kommer försvinna :eek:
Jag orkar aldrig klicka på länkar till bilder...
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nu vill jag inte berätta eller bekräfta för mycket om det nya, men det kommer finnas en funktion som informerar om man gillningar, den kan även informera om en massa annat om man så vill.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Jag har inga som helst planer på att ta bort möjligheten att lägga in bilder i inlägg. Funktionen som hanterar citerade bilder och text och gör att den inte stjäl för mycket plats är ganska enkel, men funktionell.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Menar du inte stjäl plats i tyngd eller stjäl också plats som vi ser i tråden? Vore superbra isåfall!
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Presentera prenumerera på trådar som en nyhet så fler upptäcker möjligen och vi slipper inlägg typ "Följer"....
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Precis som nu lär alla inte hitta alla bra funktioner som finns. Jag räknar dock med att användarvänligheten förbättras överlag och forumet blir lite modernare, inte så svårt med tanke på att grunden till det som vi använder idag skapades för över 10 år sedan.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Presentera prenumerera på trådar som en nyhet så fler upptäcker möjligen och vi slipper inlägg typ "Följer"....

Jag skulle nämna just det här :)

Ett smidigare sätt att ha överblick på alla trådar man själv vart in och skrivit i samt att lägga till trådar man bara vill läsa. Vet att det går nu också, men jag skulle gärna ha det lika synligt som "Forumet nu" "Hästnytt" och "Bloggar nu", härborta ---------------------->
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

det förstår jag helt och hållet, men det du kan avslöja låter onekligen bra :)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nej, det mest framträdande blir som vanligt om du byter ut nån smiley. Då blåser det ... ;)

Nu tycker jag att du överdriver... Det räcker väl med att byta färger? ;)

Ser fram emot detta, ska bli mycket spännande! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: IngelaH
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 854
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp