Bukefalos 28 år!

Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Det är inte dags att byta än.

Jag har städat bort några prefix som inte användes så mycket.

Likaså funderar jag på att flytta något forum eller lite trådar från något forum till något annat.

Kanske det tillkommer något underforum som man inte riktigt förstår vad det skall vara bra för, det kan framgå bättre när flytten är genomförd.

Om ni har något förslag på städåtgärder eller omorganisering, kom gärna med dem nu.
Det är bra att genomföra dessa nu så de hinner sätta sig lite innan byte till nytt forumsystem.

Så om ni tycker att det händer lite konstiga saker här på forumet så vet ni lite vad det handlar om ;)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Eftersom bilderna är infogade från andra webbplatser går det inte att påverka deras "neddladdningstyngd" i trådar här, så det finns inget lätt sätt att lösa detta, vad jag vet?
Att lära alla att inte ladda upp jättelika bilder och länka in dem i trådar tror jag ex.vis blir svårt.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Men det vore skönt om man kunde lära dom att man inte behöver citatsvara hela tiden och särskilt inte på inlägg med 10 bilder i.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Alla trådar jag skriver i och de jag prenumererar på ligger i min kontrollpanel (om jag inte tar bort dem själv) - ligger de inte där är de av nån anledning raderade. Sen finns det en rätt bra sökfunktion.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Tyvärr kommer inte det nya forumet lösa detta problem. Det är väl ok att citatsvara om man kan ta bort de delar som inte behövs när man citerar.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nä det förstår jag. Citatsvarfunktionen är jättebra om man använder den av en anledning.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Hmm jag har faktiskt ingen aning om hur andra forum löst det, men jag vet att det finns forum som har maxstorlek på bilderna. Är det möjligt att man skulle kunna ladda upp bilderna direkt i inläggen med maxstorlek och ta bort funktionen med galleri? Kanske då även tidsbegränsa bilderna på forumet så det inte blir liggande tonvis av bilder i gamla trådar? T.ex att dom ligger kvar i ett år eller så. (Kan inget om sån programmering :o )
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

kl

En bra funktion är att att kunna radera egna inlägg och trådar då kan man själv "städa upp" efter sig :)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nej, det anser jag inte vara en bra funktion, någon sådan kommer inte finnas.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nä det förstår jag. Citatsvarfunktionen är jättebra om man använder den av en anledning.

Ja, och man använder den rätt. Men alldeles för många tar inte bort det de inte svarar på. Och alldeles för många förlänger citaten genom att skriva sina kommentarer inuti dem, i fetstil, för att de inte orkar klippa. Det är enormt irriterande.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nähä? Det är bättre då att ha sida efter sida med trådar som inte används längre?
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Om du söker runt lite i forumet så hittar du varför det inte är så bra att kunna ta bort trådar (spelar ingen roll att den är din, så fort den är postad tillhör den forumet).
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Om man söker kan man hitta svar på frågor man själv tänkt ställa. Vad som är onödiga trådar för en person kan vara precis vad en annan söker.

Om användare fick ta bort sina inlägg i trådar skulle det vara omöjligt att följa en sådan tråd då inlägg skulle fattas.

Om en användare kunde ta bort en tråd den skapat ex.vis för det fått det svar den behövde eller kanske fått frågor den inte ville ha skulle kanske en livfull diskussion bara halshuggas.

Om man ville vara elak mot någon skulle man kunna kasta skit på den personen och sedan ta bort inlägget så andra inte kunde se hur man betett sig.

Detta är bara några exempel på hur fel det skulle kunna bli om man fick ta bort inlägg lite hur som helst.

En blogg här på Bukefalos kan vara en bättre plats om man bättre vill styra vilka och vad som får sägas runt det man skriver.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nähä? Det är bättre då att ha sida efter sida med trådar som inte används längre?

Det är bättre att tänka efter innan man skriver. ;) Jag fullkomligt hatar forum där man kan ta bort sina egna inlägg, det är betydligt bättre om folk lär sig tänka på konsekvenserna av det de gör istället.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Märker att du har lagt ihop galopp med distans. Förstår inte riktigt hur du tänker?

Det är två helt olika tävlingsformer som inte har mycket gemensamt. Galoppforumet har haft sina upp och nedgångar och är just nu inte speciellt aktivt. Men till och från har det varit ett trevligt forum där frågor som inte hör hemma under ridsporterna har kunnat diskuteras. När den nu döljs under det kryptiska "annat" riskerar dessa diskussioner att helt försvinna. Framförallt blir det svårt för nya bukarna att hitta dem.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Man kan inte beskriva det som om jag enbart lagt ihop dessa forum, vad jag egentligen gjort är att jag brutit ut de grenar som inte har egna forum från Generellt och flyttat dessa till Andra (grenar) Sedan har jag flyttat in de två grenforum som hade minst inlägg.
Jag är medveten om att det ger Distans och Galopp mindre exponering i menyn, förhoppningsvis kan det nya Andra-forumet bli aktivare än de tre gamla forumen.
(Även om det inte var tanken skulle man kanske kunna jämföra Galopp med medeldistanslöpning och Distans med långdistanslöpning.)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Vad spännande med en helt ny layout! Det behövs :D

På vissa forum hamnar man på de första olästa inlägget när man klickar på en träd som man prenumererat på eller redan har läst i. Det tycker jag är en smidig funktion.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Här på gamla forumet måste man klicka på den blå punkten för att hamna på senast lästa inlägg. I det nya är det så att man kommer till senaste olästa inlägg genom att klicka på rubriklänken, den blå punkten finns också kvar och fungerar som idag för de som lärt in det beteendet ;)
Normalt vill man väl alltid komma till senast lästa inlägg så att rubriken framöver leder en dit är bra anser jag.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Nej! Det blir inte alls bra. Bara krångligt och helt onödigt när funktionen redan finns ju. :mad:
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Vet inte om du förstod mitt inlägg och om du gjorde det vet jag inte om jag förstår ditt, kan du vidareutveckla.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Här på gamla forumet måste man klicka på den blå punkten för att hamna på senast lästa inlägg. I det nya är det så att man kommer till senaste olästa inlägg genom att klicka på rubriklänken, den blå punkten finns också kvar och fungerar som idag för de som lärt in det beteendet ;)
Jag gillar inte den typen av funktion. Jag är medlem på ett forum där den funktonen finns och när man klickar på tråden hamnar man i slutet även om man inte läst något i den innan. Det är väldigt irriterande tycker jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: IngelaH
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 854
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp