Bukefalos 28 år!

Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Det är inte dags att byta än.

Jag har städat bort några prefix som inte användes så mycket.

Likaså funderar jag på att flytta något forum eller lite trådar från något forum till något annat.

Kanske det tillkommer något underforum som man inte riktigt förstår vad det skall vara bra för, det kan framgå bättre när flytten är genomförd.

Om ni har något förslag på städåtgärder eller omorganisering, kom gärna med dem nu.
Det är bra att genomföra dessa nu så de hinner sätta sig lite innan byte till nytt forumsystem.

Så om ni tycker att det händer lite konstiga saker här på forumet så vet ni lite vad det handlar om ;)
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Fast då är ju något fel. Har man inte läst något ska man ju hamna vid första inlägget, och det antar jag är tanken här också.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Och många använder den utan nån anledning alls, störande särskilt när den innehåller 20 bilder....
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

(Även om det inte var tanken skulle man kanske kunna jämföra Galopp med medeldistanslöpning och Distans med långdistanslöpning.)

Här förstår jag inte alls hur du tänker. Den gren vars förutsättningar mest liknar Galopp är Trav.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Man kan inte beskriva det som om jag enbart lagt ihop dessa forum, vad jag egentligen gjort är att jag brutit ut de grenar som inte har egna forum från Generellt och flyttat dessa till Andra (grenar)

"Övriga" känns f ö som bättre svenska än "Andra" som inte riktigt klarar att stå ensamt så här
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Som jag skrev, de hamnade inte där för att de liknade varandra mest och alla skulle nog inte hålla med om att trav och galopp är de grenar som är närmast varandra. Det är inte omöjligt att jag döper om forumet till Övriga, det var nära att det blev det från början. Återigen anledningen till att Distansen och Galoppen hamnade i det forumet tillsammans med Voltige, WE, handikappridning, tornerspel m.fl. är att de var de två grenforumen med minst antal inlägg.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Märker att du har lagt ihop galopp med distans. Förstår inte riktigt hur du tänker?

Det är två helt olika tävlingsformer som inte har mycket gemensamt. Galoppforumet har haft sina upp och nedgångar och är just nu inte speciellt aktivt. Men till och från har det varit ett trevligt forum där frågor som inte hör hemma under ridsporterna har kunnat diskuteras. När den nu döljs under det kryptiska "annat" riskerar dessa diskussioner att helt försvinna. Framförallt blir det svårt för nya bukarna att hitta dem.


måste nog säga att jag förstår Gunnars tänk och åtgärd definitivt ang. galopp sammanslaget med annat forum....
galopp har ingen aktivitet öht sen många år. när den har aktivitet så är ämnet väldigt möjligt att slå ihop med andra forum a la ämnena som sällan är just specifikt löp relaterade i sig öht.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

kl

En bra funktion är att att kunna radera egna inlägg och trådar då kan man själv "städa upp" efter sig :)

nej verkligen inte....
bukefalos eller andra liknande forum är inte facebook i fråga om vare sig postande eller svarande eller ägande av sin egen sida, blogg ect.
skulle bli kaos om man misstog bukefalos för detsamma och folk postar vad de vill och sen tar bort vad de vill när det passar.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Vill bara göra ett inlägg om hur jag ser på sammanslagningen av Hästmänniska och Gnägg....

Med ett enda ord:

KATASTROFALT USELT :mad: :mad: :mad:

För mej så är det som att slå samman gurka och bananer bara för att dom är avlånga.....


Snälla rara Gunnar ge oss tillbaka Hästmänniska där vi kan disskutera allt möjligt som har med hästar att göra oavsett vilken sorts häst man har eller vilken sorts aktivitet man sysslar med...

Vi vill INTE behöva bläddra förbi myriader av trådar med varför den eller den rasen är bäst, för att ta ETT exempel.....
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Jättesynd att du slog ihop gnägg med avel. Nu dränks alla intressanta avelssnack i inlägg om " visa bild på din fux/ponny/whatever.

Effektivt dödande av forumet.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Vill bara göra ett inlägg om hur jag ser på sammanslagningen av Hästmänniska och Gnägg....

Med ett enda ord:

KATASTROFALT USELT :mad: :mad: :mad:

Håller med! Jag saknar Gnägg, och tycker inte ALLS att Gnägg och Hästmänniska är såpass lika att det finns fog att dessa skulle slås ihop.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Jag har inte slagit ihop gnägg med avel jag har bara flyttat framförallt rasrelaterade trådar till avels-gnägg. Det finns alltid möjligheter att ändra den här typen av beslut i och med att trådarna har prefix.
Det fanns dock en hel del trådar under gnägg som faktiskt passar bra på andra forum, exempelvis hästmänniska. Jag tror fortfarande att detta kan bli bra.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Jag tycker faktiskt att sammanslagningen är bra! Vill jag bara läsa dom gamla gnägg-trådarna använder jag prefixet för det, vill jag inte läsa dom använder jag dom andra prefixen. Jag har hittat massa nya intressanta trådar efter sammanslagningen!
Men en liten tanke: Kanske det i nya forumet skulle kunna vara möjligt att hämta trådar från flera prefix samtidigt? Så att man om man vill kan läsa alla trådar utom dom med prefixet gnägg (till exempel).
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Alla trådar jag skriver i och de jag prenumererar på ligger i min kontrollpanel (om jag inte tar bort dem själv) - ligger de inte där är de av nån anledning raderade. Sen finns det en rätt bra sökfunktion.

Ja detta vet jag redan. Förstår att en tråd jag inte längre hittar är borttagen, men det var inte det syftet jag sökte med den funktionen jag efterfrågade.

Här på gamla forumet måste man klicka på den blå punkten för att hamna på senast lästa inlägg. I det nya är det så att man kommer till senaste olästa inlägg genom att klicka på rubriklänken, den blå punkten finns också kvar och fungerar som idag för de som lärt in det beteendet ;)
Normalt vill man väl alltid komma till senast lästa inlägg så att rubriken framöver leder en dit är bra anser jag.

Fast det tycker jag med är inte onödigt. Funktionen finns ju redan, och eftersom man hamnar flera sidor fram i trådar man aldrig läst (om inläggen där är äldre än ett par dagar), så är det ju främst osmidigt i gamla trådar man faktiskt vill läsa från början.
OM du planerar att ta bort den effekten så är jag mer med dock!
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Såg att det diskuterats en del om bilder innan i tråden och då kom jag på en sak jag önskat länge.

Kan man inte göra så att man kan ladda upp bilder i en tråd direkt från datorn? D.v.s. så att man slipper att först ladda upp dem på t.ex. photobucket för att sedan kunna lägga in dem i en tråd. Det är galet drygt tycker jag och jag drar mig ofta för att lägga in bilder i trådar här eftersom jag först måste ladda upp dem på andra sidor innan jag väl kan få in dem i tråden.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

En del som ogillar gigantiska gärna citerade bilder är säkert glada för att en del drar sig för att lägga upp bilder. :)
Det finns även en del andra nackdelar med att folk kan ladda upp bilder direkt till bukefalos.
Det kommer dock bli ett nytt bildgalleri där man kan ladda upp bilder och sedan hyffsat enkelt infoga dem i inlägg.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Vet inte om du förstod mitt inlägg och om du gjorde det vet jag inte om jag förstår ditt, kan du vidareutveckla.

Att rubriklänken skickar en till senast lästa inlägg istället för första sidan i tråden är a) onödigt då funktionen finns i form av "den blå knappen" alldeles bredvid rubriken och b) irriterande eftersom man faktiskt ibland vill gå direkt till första sidan även om man redan har läst den en gång. Med den rubrikfunktionen måste man i så fall först klicka sig till "senast olästa" och sedan vidare till första sidan, om man vill läsa om tråden från början.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Prefix ör inget jag tror att de flesta av oss använder, då missar man troligen intressanta trådar som lagts feö. Och varför prefix om vi har avdelningar? Kaka på kaka.

Gnägg var ett fantastiskt bra forum för allt man inte vill ha på de andra. De trådarna fullkomligen spammas och dränker andra.
 
Sv: Jag förbereder byte av forum genom att städa lite

Eller ok, det går ju att klicka direkt på sidan ett för att komma dit. Men ändå, det känns betydligt mer logiskt som det är nu: rubriken => trådstarten

Dessutom är min erfarenhet samma som någon annan beskrev: med en sådan funktion så blir man ofta slängd till sista sidan även om man inte har läst tråden.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: IngelaH
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 854
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp