Jag gav upp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skolkat från jobbet idag. Jag har inte ens klivit upp ur sängen eller ätit något idag.

Det är så meningslöst att kämpa när inget blir bättre. Jag känner mig likgiltig och orkar inte bry mig om konsekvenserna av att inte jobba. Jag har inte ringt VC om det hela men chefen har i alla fall fått ett meddelande om att jag inte pallar att jobba något alls.
 

Hoppas läkarna kan inse att det var för tidigt att pressa upp dig på halvtid.
Jag är ju ingen läkare och vet ju inte. Men för mig känns det så.
Tror absolut du kan bli bättre bara du får tid.
Det började ju ljusna lite innan du gick upp i arbetstid.

Tror det är jätteviktigt att du får tid och ork att också göra ngt som tillför glädje.

Håller tummarna för att den här set-backen faktiskt kan få läkare etc och inse att du behöver tid.

Kan du få i dig någon frukt/soppa/grönsak/nötter etc iaf?

När jag är så slut kan jag ibland äta såna färdiga tapas-skivor, ost, oliver, snackspaprikor etc som bara är att stoppa i sig.

Kram till dig!
 
Hoppas läkarna kan inse att det var för tidigt att pressa upp dig på halvtid.
Jag är ju ingen läkare och vet ju inte. Men för mig känns det så.
Tror absolut du kan bli bättre bara du får tid.
Det började ju ljusna lite innan du gick upp i arbetstid.

Tror det är jätteviktigt att du får tid och ork att också göra ngt som tillför glädje.

Håller tummarna för att den här set-backen faktiskt kan få läkare etc och inse att du behöver tid.

Kan du få i dig någon frukt/soppa/grönsak/nötter etc iaf?

När jag är så slut kan jag ibland äta såna färdiga tapas-skivor, ost, oliver, snackspaprikor etc som bara är att stoppa i sig.

Kram till dig!
Jag har ingen aptit och känner ingen hunger.

Jag började ju få lite hopp förut om att det skulle bli bättre, men när jag gick upp i tid togs det hoppet ifrån mig.
 
Jag har ingen aptit och känner ingen hunger.

Jag började ju få lite hopp förut om att det skulle bli bättre, men när jag gick upp i tid togs det hoppet ifrån mig.

Jag tror fortfarande det kan bli bättre. Men de får nog inse att du behöver mer tid. Allt gick för fort. Tror jag!

Förstår att du inte har aptit eller ork.
Jag brukar tvångsmata mig med ngt trots det. Annars mår man bara ännu sämre tyvärr.
Hoppas du orkar pilla i dig ngt litet iaf.

Och så hoppas jag på att de nu förstår allvaret lite mer.
Du är ju pliktskyldig och en sån som pressar. Då bör man vara än mer försiktig med vad man ber av en sån personlighet när den inte är helt frisk än.
 
Jag insåg just att det här är något som har hänt förut. När jag pressas för hårt så slår det tillbaka så här.

För många år sedan när jag hade tidsbegränsad sjukersättning och arbetstränade några timmar i veckan så skulle min sjukersättning gå ut. Det dåvarande hjonet till psykiater tyckte då att jag inte skulle ha någon ny period utan gå till arbetsförmedlingen. Jag bröt ihop och slutade arbetsträna. Det gick inte längre.
 
Kram på dig! ♡
Har följt dig i tysthet, men tycker att du verkar vara en riktig kämpe! :up: FK kan slänga sig i väggen förövrigt. Du bör inte gå fram fortare än vad du klarar av, och dem borde förstå det, då båda parter vinner på det i det långa loppet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 543
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 535
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp