jag ger upp får sova i nästa liv...

Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Vår yngste, tonåring nu, var väldigt hungrig dygnet runt när han var 0-2 år ungefär, han åt ledigt tre frukostar, frukt emellan, rejäl lunch, mer frukt, fika, middag, kvällsgröt och sen välling i sängen innan han somnade.
Han var grymt aktiv hela dagarna och sov mycket lite dagtid, man kan ju tycka att han skulle knoppa bra på natten, så icke!
Han vaknade vrålandes efter mat.
Vi började ge honom välling i sömnen när vi lade oss vid 23-24.
Då sov han hela natten, så han var hungrig, för många andra kan det ju däremot handla om vana.
Det är bara att testa sig fram.
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Min lilla kalaspingla ska tack och lov inte äta på nätterna (det slutade hon med vid 2 månaders ålder, fick ett "återfall här tidigt i sommras men nu sover hon natten igenom igen) däremot vaknar hon gärna flera gånger per natt och gråter. :( Hon är lätttrötstad, och det tackar jag gud för, och somnar snabbt om. Synd bara att inte en annan gör det. :crazy: Jag får köra omlott-schema, varannan dag sover jag när hon sover dagtid (om det går, försöker iaf att vila) och varannan dag städar jag när hon sover dagtid.

Det är bara att hååålla ut, de är inte små för alltid, och när de blir stora kommer vi önska att de var små igen.
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Eftersom jag har väldigt svårt att somna om när jag väl blivit väckt ligger jag oftast vaken ett par timmar varje natt och är därför en väldigt trött mamma.

Sådan var min man oxå förr. Särskilt när han blev väckt tidigt på morgonen. Då var det liksom ingen idé att han försökte somna om.

När jag är föräldraledig lämnar jag sällan sängen före 9.30. När barnen vaknar ger jag dem någon leksak och låter dem sitta kvar i sängen bredvid mig. De kan krypa över mig, slå saker i skallen på mig minst 10 gånger - jag somnar om ändå. (Men jag vaknar alltid om de skulle råka få tag på något olämpligt eller är på väg att trilla ur sängen. Det är som en instinkt.) De brukar/brukade somna om igen inom 20 minuter.

När min man var föräldraledig (då hade vi bara ett barn) vaknade lillen 06.00 varje dag, och då steg far och son upp. Så var det under hela det halvår som han var föräldraledig. Sen var det min tur att vara hemma igen (då var sonen 14 månader) - och direkt ställde han om till att sova till åtminstone 9.00. Orättvist!:mad: tyckte min man.

På helgarna, när min man var hemma, steg han upp med sonen i ottan som vanligt. Till slut lyckades jag övertala honom att prova att ligga kvar, försöka att inte bli irriterad när han blev överkrupen, lita på att föräldrainstinkten funkar även när man sover. Och det funkade! Nu sover han nästan lite för bra, för nu blir det ibland jag som får skippa sovmorgonen och pallra mig upp.:devil:;)
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Jag har ju en son på ett år, han får en vällingflaska för att somna och sedan en innan vi lägger oss för att han inte ska vakna och sedan får han ytterliggare en vid halv sju av min sambo innan han åker till jobbet. :o

Med andra ord en massa välling. Gör vi så här sover han från kl 20 till sju eller 8 på morgonen.

Sedan har jag en liten på 2,5 månader också så om jag ska orka med måste den stora sova på natten. Min lille sover rätt bra.

Han somnar vid 21 och sedan ammar jag honom innan jag lägger mig och sedan ammar han tätt från ca 05. Men jag brukar ligga nära så han kan ta bröstet själv eller suga på hela tiden, bara jag får sova är jag nöjd.

TRots detta är jag trött så jäkla trött, men det är nog för jag hör barnskrik och gnäll hela dagen lång.
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Vi ska ju med få en liten i Januari, så då kommer jag ha 2 små barn. Vore skönt om iallafall Elivia kan sova hela natten när lillebror/syster kommer. Vi får väl se vad som händer.
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Vi ska ju med få en liten i Januari, så då kommer jag ha 2 små barn. Vore skönt om iallafall Elivia kan sova hela natten när lillebror/syster kommer. Vi får väl se vad som händer.

Grattis! Har precis fått veta att jag också väntar liten, men i april (väldigt nytt alltså, är i v5 så man vet aldrig vad som händer).
Även jag har tänkt tanken på att ha två nattvakna barn och det låter inte lockande. Men man överlever det mesta och håller tummarna för det bästa! :)
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Känner mig lyckligt lottad! Min dotter går och lägger sig runt 21:00 och går upp mellan 9:00-11:00 helt underbart :D
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Vi kanske skulle byta en vecka:p. Tänk att få sova så länge *drömmer mig bort*
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Tackar. Och grattis till dig med. Hur gammal är din första?
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Prova att begränsa sovandet på dagtid och se om det gör nattsömnen bättre. Vid 1,5 fick vår dotter sova 45 min till en timme på dagen för att hon skulle kunna somna i någorlunda tid på kvällen. Nu vid 2 års ålder sover hon bara på dagen enstaka dagar om hon verkar väldigt trött och då max en halvtimme. Skulle man låta henne sova fritt så skulle hon kunna sova 1,5 timme men det gör hennes nattsömn väldigt dålig. Det kan ta ett par dagar innan de ställer om men det är helt klart värt att pröva.
 
Sv: jag ger upp får sova i nästa liv...

Tack själv! Dottern är 1,5 så hon hinner bli drygt 2 år innan det är dags. Fick reda på det igår så det är väldigt nytt :D.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag avskyr att inte kunna somna trots att jag känner mig avslappnad och är trött. Alltid varit avundsjuk på dom som kan somna på två...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 493
Senast: ameo
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: inverterad
·
Småbarn Jag har en dotter på 14 månader som enbart jag och min man kan natta, när andra försöker så skriker hon tills vi kommer tillbaka och...
2
Svar
22
· Visningar
2 307
Senast: ako
·
Småbarn Det här med sömn och nattningar. Känns som att vi provat allt men nattningen är alltid mer eller mindre en "kamp". Dottern (nu 20 mån)...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Bubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp