Jag har cancer

Jag behöver bara skriva av mig lite.

Igår fick jag beskedet som jag på ett sätt vetat om redan sedan Lucia när jag undersöktes första gången. Jag har cancer. Jag är 31 år, nybliven mamma och har bröstcancer.

Jag trodde att jag var förberedd på beskedet. Jag hade redan sett diagnosen på 1177 och redan innan lagt ihop ett och ett, men att öppna dörrarna till hela den här apparaten har varit jobbig. Allas reaktioner när jag har berättat har varit överväldigande. Så mycket stöd och omtanke, men samtidigt många upprörda känslor.

Tårarna har runnit mer eller mindre konstant sedan igår. Det blev inte mycket sömn inatt. Jag har fått sömntabletter som jag ska prova ikväll och hoppas på att få sova. Ångesten, tårarna, tankarna är hemska när det är tyst.

Dottern. 8 månader, och min största skräck just nu är att inte överleva. Då kommer hon aldrig minnas mig. Jag får energi av hennes skratt, hennes bus och hennes leende. Allt känns så overkligt. Kommer jag missa mycket av hennes uppväxt och utveckling på grund av den här helvetessjukdomen? Kommer jag orka ta hand om henne?

Det är läskigt att inte veta hur allt kommer bli. På måndag är det uppstartsmöte på Onkologen. Cellgifter är anhalt 1. Om allt går enligt plan så blir det operation och strålning om kanske ett halvår.

Nyåret känns som allt annat än gott. 2022 kommer bli mitt jobbigaste år hittills.
 

Har följt tråden i tysthet och bara lagt in hjärtan under dina kommentarer, men nu måste jag skriva. Fyfan vad orättvist livet kan vara! Jag hoppas innerligt att den nya behandlingen fungerar och att dom kan hålla tillbaka cancern tillräckligt länge så det kan komma nya sätt att komma åt den på så du till slut kan bli frisk och njuta av livet utan dödsdom. Jag håller alla tummar och tår för din skull!❤
 
Så himla, himla tufft! Det är bortom ord och jag önskar så att du hittar små fina stunder i allt det tunga. :heart
 
Vad jag förstått krävs i nuläget att en ska vara döende och inte klara sin egen adl (hygien och hushållssysslor) för att öht vara aktuell för normalnivå. Info från min handläggare på försäkringskassan våren -21.
Nej det stämmer inte, däremot ska du uppfylla tre av fem av socialstyrelsens kriterier för allvarlig sjukdom för att vara berättigad för fler dagar på normalnivå.
 
Nej det stämmer inte, däremot ska du uppfylla tre av fem av socialstyrelsens kriterier för allvarlig sjukdom för att vara berättigad för fler dagar på normalnivå.
Jag känner inte att det är en tidpunkt just nu att gå in i det samtalet.


Hoppas såklart att du @Marty får bra stöd också var det lider att ta i all sådan formalia som kan vara annorlunda än vid tidpunkten för inlägget som nu kommenterades. ❤️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp