Jag har inte höga krav på partner men......

Tänk er en statist ur serien Vikings. Typ så ^^
Stark men inte gymkropp, ett par kilo pluss gör mig absolut ingenting. Skägg är bättre ju länge det är, okej med hårig kropp (förutom på ryggen för någon outgrundlig anledning :confused:).
Hyfsad koll på sig själv, han måste ha tid och ork med olabila jag :angel:. Gärna nördiga intressen som historiskt hantverk, en smed kanske vore något :D

Haha, jag håller på binga vikings just nu. Låter som du beskriver Rollo ? :D
 
Nördig och kul! Man bör ha långt hår och gärna skägg och vara större än mig, kvinna bör ha långt hår, men inte skägg och vara mindre än mig. ^^
Alternativa stilar välkomna! Jag skulle aldrig palla en människa som inte vet skillnaden mellan bi, geting och humla har jag konstaterat. De får också gärna se skillnad på kråka, råka och kaja... så lite lagom utomhusmänniska och definitivt djurvänlig.
Viktigast av allt skulle vara en ovilja att dela bostad. Ska jag någonsin ha partner blir det särbo och gärna varannan vecka! ;)
 
Nördig och kul! Man bör ha långt hår och gärna skägg och vara större än mig, kvinna bör ha långt hår, men inte skägg och vara mindre än mig. ^^
Alternativa stilar välkomna! Jag skulle aldrig palla en människa som inte vet skillnaden mellan bi, geting och humla har jag konstaterat. De får också gärna se skillnad på kråka, råka och kaja... så lite lagom utomhusmänniska och definitivt djurvänlig.
Viktigast av allt skulle vara en ovilja att dela bostad. Ska jag någonsin ha partner blir det särbo och gärna varannan vecka! ;)
Vad är en råka? :p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vad är en råka? :p
En kråkfågel. :grin:

raka04_original.jpg
 
@Hero Slank och timglas är motsatser, timglas = kurvig. Man kan vara smal med timglasfigur, men är man slank är man inte timglas. Ingen skulle kalla Marilyn Monroe för slank.

Det är ingen omöjligt kombo. Kolla Dita von Teese tex. Hon är väldigt kurvig men supersmal, väger under 50 kg. Jag har ungefär samma kroppsform, när jag vägde 47 kilo var jag riktigt timglasformad, extrem midja, ändå bröst och rumpa. Vissa ser bara ut så.
Nu är jag mer Marilyn, typ 10 kilo mer och tja lite mjuk lätt lönnfet :p
 
Mjo, slank och timglas fungerar. Dvs, bredare höfter än midja. Det har mer med benstrukturen att göra.
Fel, se ovan. En päronfigur har bredare höfter, ett timglas är höfter, byst och smal midja.
Det är ingen omöjligt kombo. Kolla Dita von Teese tex. Hon är väldigt kurvig men supersmal, väger under 50 kg. Jag är ungefär samma, när jag vägde 47 kilo var jag riktigt timglasformad, extrem midja, ändå bröst och rumpa. Vissa ser bara ut så.
Nu är jag mer Marilyn, typ 10 kilo mer och tja lite mjuk :p
Det är ju exakt det jag säger, ett timglas är kurvigt även om personen är smal. En slank person är inte kurvig som ett timglas.
 
Fel, se ovan. En päronfigur har bredare höfter, ett timglas är höfter, byst och smal midja.
Det är ju exakt det jag säger, ett timglas är kurvigt även om personen är smal. En slank person är inte kurvig som ett timglas.

Klart man kan vara slank och ändå kurvig. Det är ju drömmen egentligen. Och inte helt omöjligt! Personligen måste jag svälta mig för att uppnå den kroppsformen. Men det är helt klart estetiskt tilltalande. Däremot kan jag aldrig bli modellsmal som i tunn utan former eftersom jag har höfter och bröst oavsett. Jag tycker absolut att jag var slank när jag vägde 47 kilo.
 
Klart man kan vara slank och ändå kurvig. Det är ju drömmen egentligen. Och inte helt omöjligt! Personligen måste jag svälta mig för att uppnå den kroppsformen. Men det är helt klart estetiskt tilltalande. Däremot kan jag aldrig bli modellsmal som i tunn utan former eftersom jag har höfter och bröst oavsett. Jag tycker absolut att jag var slank när jag vägde 47 kilo.
Jag tänker att det snarare är smal och kurvig.
Slank är enligt min uppfattning att inte ha timglasfigur och inte stor rumpa/bröst.

Hm... detta inlägg känns lite absurt att skriva..
 
Nej, timglasfigur är mer benstrukturen. Har du bredare höfter än midja så får du kurvorna vare sig du är mullig, smal eller har små eller stora bröst. Det är skelettet som påverkar det. Men klart det syns tydligare om du är smal.

Bröst består av rätt stor andel fett, är du väldigt smal så brukar de minska, men det gäller inte alla. Känner flera modellsmala tjejer som ändå har en c-kupa tex. Det är nog till stor del ärftligt.
 
Nej, timglasfigur är mer benstrukturen. Har du bredare höfter än midja så får du kurvorna vare sig du är mullig, smal eller har små eller stora bröst. Det är skelettet som påverkar det. Men klart det syns tydligare om du är smal.
Nej, även med bredare bäcken så är det inte per automatik timglas, en päronfigur är inget timglas t ex.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 943
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp