Jag har ju glömt att berätta....

R

Rallebralle

....Wiola är parad ,283 ggr eller nå´t, :crazy:
Så snart kommer det en abykull till här hemma.... :D


Jag fick lite trubbel då jag har en hona på parning här också o så mitt i allt kom äntligen Wiola i löp...... :crazy:
Nattetid har Marre varit innstängd i badrummet/tvättstugan o på dagen har han fått vara lös o "gjort sitt jobb" på Wiola.

:crazy: :crazy: :crazy:

Att han orkar...i dagarna fyra höll de på.... :p
Hoppas på många blåa bebisar.... ;)
och minst två viltfärgade hanar,för de är isf redan bokade.... :smirk:

Wiola har fått fyra stycken i sina tidigare kullar.....hoppas att hon får det nu med. :D MINST!!! :angel:
 
Spännande, men nu har du en massa katter igen va? Jag har ju redan bestämt hane till Yoga så det är inte så mycket för mig att planera. Nu gäller det bara att hålla sig tills i höst nån gång. Skulle den blåvita honan bli kvar, kanske hon går till en enfärgad blå lilabärare och isåfall behåller jag en blå eller lila hona därifrån. I Yogas nästa kull behåller jag en padda, vilken färg det blir visar sig. Helst en utan vitfläckar iaf. Iofs blir ju alla honor paddor i Yogas nästa eftersom hanen är creme :D

Blir hanen kvar, ställer jag honom och ev. honan i juni här i Örebro och ser om han klarar sig "vitfläcksmässigt" gör han det, kanske han får gå i allmän avel nått år om han utvecklas rätt. Sen blir han kastrat och nåns goskisse. Honan likaså, hon är lite finlemmad i mina ögon, men kanske breddar hon sig när hon växer. Annars kastreras hon också och blir goskisse till nån. Kanske båda går till samma ägare, det vore ju toppen.

Abbie är redan anmäld till 4 utställningar, eller iaf inbokad till 4 st i Danmark. Spännande :). Hennes lek-kompis som flyttar till Danmark redan i helgen, är chokladvit och jättesöt.

Ska bli väldigt spännande att följa Abbies uppväxt och se om hon fortsätter åt rätt håll.
 
Finns ju inte så mkt att välja på...i färgväg alltså....
blått eller vilt....man får gissa antalet sitället :smirk:

Det är ju samma skit för er ...blått eller blått :D ;)

Tacka vet jag bondkatter....det är spänning det :angel: :p
 
Blää, jag ska sluta vara på det här forumet, ni får ju bara bebbar hela tiden, alla utom jag :cry:

Förrsten är det bara viltfärgade och blå som "är" aby :devil:
 
Jo, spänningen är ooliiidlig ; en blå, åhh, en till blå, undrar vad nästa blir? :D

Den "roligaste" kull jag själv haft är när min första ryss skulle nedkomma med smått. Jodå, först kom den blå, och sen en blå, sen kom en RANDIG?? Hmm, öhh, hade vid tillfället nätad balkong och det måste ha kommit nå´n extra friare den vägen annars så har jag ingen aning :confused:
 
:rofl: :rofl: :rofl:

Snacka om smärre chock...aaahahhahhahahahha :rofl: :rofl:

Tack för senast förresten! :D
 
Jag föder upp burma och där kan det vara:

En brun, en blå och sen en ??? och en ???

De föds precis som siameserna ej färdiga i färgerna och det är typ bara brunt och blått som man kan se från början. Men den där randiga var nåt nytt!!! ;)

Tolvis :banana:
 
Jag har ju bara vilt o blått.....o en liten svartsilver, :smirk:
Fast det är många som tror att han är blå....då t.om hans uppfödare säger: Hej SCILLA... :eek:till honom... :crazy:

Sorrel är skitfult tycker jag o fawn är ingen höjdare det eller.... :)
 
Själv drog jag dessa slutsater när ungarna kom: En ??, sen en ?? och slutligen en ??. :smirk:

Det verkar dock som om de blir bicolor alliopa, för de har fortfarande helt rosa nosar och tassar, och de borde ha fått färg vid det här laget om de hade varit colorpoint.
Och jag som önskade mig bicolor! :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 808
Senast: regina11
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 655
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 583
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp