Jag har kvaddat min gamla Bettan och måste skaffa en ersättare.

Bukefalos 30 år!

BaconBob

Trådstartare
Nu är det dags att inköpa en ny transport (ev en begagnad men av nyare årsmodell) och jag behöver tips och åsikter på vad ni tycker om olika transporter, då det finns så många olika nya märken på marknaden.
Jag är inte intresserad av VV, Tranesläpet så dessa kan vi hoppa över.

Vill ha öppningsbara fönster, helgjutet gummigolv (gärna på aluminiumgolv), mellanvägg av gummi. Vill ha möjlighet att kunna sätta fast hästen framtill i släpet och inte knyta i bommen.

Sadelkammare OM det inte gör att utrymmet framför hästen bli minimalt då vill jag inte ha det.
Vikt runt 1500 kg totalt men självklart med så hög lastvikt som möjligt.

Pris max 65’.

Om jag köper en begagnad vilket år var det sista det går att typa om dem om jag skulle vilja ändra vikten på den?

Så vad har just du för transport, vilka för/nackdelar har den?

Sv: Jag har kvaddat min gamla Bettan och måste skaffa en ersättare.

Vi letade "samma" släp som du (om du letar boggie).

Vi köpte efter en massa letande ett Christ Carat som fortfarande är som nytt efter 3 år.

Nu har jag inte riktigt koll på vad vi har för golv, men vi har två Star Trailer (en Star Trailer -06 och en Thule Star Trailer -07), de stämmer in på allt du vill ha, förutom att jag inte riktigt kan svara på det med golvet för det har jag aldrig tänkt på.

Boogie är ett måste hur kunde jag glömam att skriva det? :crazy:

Christ har jag kollat på det enda jag egentligen saknade på den var att kunna knyta fast hästen framtill samt kunna hänga höpåsen där.

Hör gärna fler åsikter som Christ transporterna.

Gamla Bettan var en Star Safir så den var jag ganska nöjd med förutom att min hade taskig attityd gällande bromsarna.

Jag har en star trailer som jag är jättenöjd med.
jag ville hasadelkammare och frontulastning, vilket jag inte hittade på något annat släp, inte med bra lösningar iaf.
efter min första star trailer kör jag endast på det märket.

de nyare modellerna av star har helgjutet gummigolv.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka