Jag läcker!

Sv: Jag läcker!

Har inte läst riktigt allt men:
Ta en handduk (frotté eller ngn annan mjuk) klipp småbitar och använd det som skydd för brösten (inte stora bitar alltså, bara så det täcker bröstvårtan och några runt) så blir det ju billigare också.

Har inte läst riktigt allt men:
Ta en handduk (frotté eller ngn annan mjuk) klipp småbitar och använd det som skydd för brösten (inte stora bitar alltså, bara så det täcker bröstvårtan och några runt) så blir det ju billigare också.

Fast man kan inte läcka speciellt mycket om man bara har en liten frottélapp för bröstvårtan. Jag har till och med provat dem man tvättar och de höll inte mer än ett par timmar när jag läckte som värst. Nä, satsa på vanliga engångs är mitt råd. Det är ändå bara ett par månader i ditt liv.

Det beror ju på hur länge man amma, och hur mycket man läcker...
Jag började med engångs när sonen föddes. Då läckte jag jämt! Och det var jätteskönt att kunna slänga skiten sen, men inte speciellt miljövänligt.
Nu när sonen är, hm, snart nio månader :eek: och jag har gått över till tvättbara nu när jag inte läcker lika mycket längre och det är MYCKET skönare!

Sammanfattningsvis skulle jag köpa mjuka, tvättbara att ha vid läckage undergraviditeten, sedan köra engångs när man läcker som värst i början efter förlossningen och sen börja med tvättbara igen. :)

Ja det är sant. I början bytte jag nog fem gånger om dagen. Nu har jag samma hela dagen och de är inte ens blöta, men att gå utan känns skumt.

kl

Tack för alla tips!! Det är ju inte riktigt så illa att jag läcker mängder ännu (det kommer väl sen...) men det är tillräckligt för att det ska bli lite irriterande!

//Julia

5 ggr om dagen? Jag böt nog 5 ggr per amning i början + att jag hade mjölkuppsamlare som tömdes typ 20 ggr varje amning. Innan tuttarna kom på att de bara ska komma mjölk ur ena bröstvårtan ;)

Jag skulle kört på sönderklippt handduk om de inte är så farligt med läckaget under graviditeten. Tycker engångsfastnade i bröstvårtan när man bara läckte litegranna.

5 ggr om dagen? Jag böt nog 5 ggr per amning i början + att jag hade mjölkuppsamlare som tömdes typ 20 ggr varje amning. Innan tuttarna kom på att de bara ska komma mjölk ur ena bröstvårtan ;)

Då tryckte du nog inte med vristen på vårtan eller hur? :idea::angel: ;)

* Amningsinlägg - jag köpte i tyg och lade även i såna engångs från Apoteket när jag läckte som mest; dem kan du byta ofta.
* Sova med behå och amningsinlägg. Och/eller sova på en eller flera handdukar.

Jag läckte enorma mängder i början när bebisen var liten. Men det blir bättre!

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 619
Senast: julgrisen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Sharpless
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 499
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka