Jag orkar inte

Egentligen så ska jag vara i skolan nu men jag är inte det. Jag var bara där i typ tjugo minuter så det är nästan ett rekord.
Jag är bara så jävla jävla jävla trött på allt. På migsjälv på mitt liv på skolan på andra människor förutom T och på att bo här och att ha trauma terapi. Och jag är trött på solen och att det snart är sommar och min kropp och att aldrig kunna lita på nån. Och så är jag trött på att jag inte kan skriva vad jag vill och att o avsett så är allt fel som jag gör. Jag är så FUCKING jävla trött på allt.
Och endel av er som läser här tror massa saker som att jag är modig eller smart eller snäll eller nåt. Och ni har så jävla fel. För sanningen är att jag inte är det. Jag är jävligt feg och jag är dum i huvudet och jag är elak och äcklig. Jag är inte värd att ha nåt bra jag är inte värd att ha vänner eller mina djur eller nånting. För jag ÄR INTE nåt bra.
 

Det är inte sant även om det känns så.
Ibland så känns saker på ett annat sätt än vad de är på riktigt.
Då gäller det att lyssna på andra som försöker att berätta hur det egentligen är.
De har rätt nämligen även om man inte tror det för att allt känns skit.
 
Det är inte sant även om det känns så.
Ibland så känns saker på ett annat sätt än vad de är på riktigt.
Då gäller det att lyssna på andra som försöker att berätta hur det egentligen är.
De har rätt nämligen även om man inte tror det för att allt känns skit.
Jaha och hur shq man veta vilka andra man ska lyssna på då?
 
Du skall lyssna på människor som tycker om dig och bryr sig om dig på riktigt.
Jag ser massor av människor här som gör det.
Och de finns på riktigt det vet jag för jag har träffat många av dem.
Ja och det är det som är o möjligt att veta vilka det är.
 
Ja fast mitt huvud får aldrig vila

Och det är ju bland annat därför du får terapi och mediciner, för att lära huvudet att vila. Det är verkligen inte lätt, min hjärna kan spinna loss ibland och det är verkligen svårt att stoppa. Min särbo har också jobbigt med det periodvis (han har ingen officiell diagnos men har med största sannolikhet ADHD), speciellt om han är stressad. Det enda som hjälper för honom då är att släppa alla krav och bara vara (jag vet, lättare sagt än gjort!).
 
Och det är ju bland annat därför du får terapi och mediciner, för att lära huvudet att vila. Det är verkligen inte lätt, min hjärna kan spinna loss ibland och det är verkligen svårt att stoppa. Min särbo har också jobbigt med det periodvis (han har ingen officiell diagnos men har med största sannolikhet ADHD), speciellt om han är stressad. Det enda som hjälper för honom då är att släppa alla krav och bara vara (jag vet, lättare sagt än gjort!).
Ja men terapi och mediciner kan inte ändra saker som handlar om andra personervmed saker som på verkar mig.
 
Nej det kan de inte men de kan ge dig verktyg att hantera olika situationer :)
Ja men det hjälper inte för mig. För tillexempel så tror jag inte att man kan barq lära sig att hantera att man inte kan litq på nån eller om man är ledsen eller att för nåt som npnannan har gjort. Utan detenda som hjälper mot det är att vara helt känslo död och det kan inte jag.
 
Ja men det hjälper inte för mig. För tillexempel så tror jag inte att man kan barq lära sig att hantera att man inte kan litq på nån eller om man är ledsen eller att för nåt som npnannan har gjort. Utan detenda som hjälper mot det är att vara helt känslo död och det kan inte jag.

Jag trodde att det var lösningen också, under en lång tid. Det var det inte.
 
Att det var värt att känna saker även om det innebar en risk att bli sårad. Just eftersom det också finns chansen att en inte blir sårad utan att det blir något bra.

Men jag säger inte att det var lätt eller att det gick snabbt. I slutändan var det dock värt det.
Ja då var det värt det FÖR DIG och det var ju bra för dig. Men det är inte värt det FÖR MIG. Eller jag be höver ha andra som jag kan litq på och som jag kan prata med och sånt men efter som att det inte går så är det hopp löst för mig och då är det inteb värt FÖR MIG.
 
Ja då var det värt det FÖR DIG och det var ju bra för dig. Men det är inte värt det FÖR MIG. Eller jag be höver ha andra som jag kan litq på och som jag kan prata med och sånt men efter som att det inte går så är det hopp löst för mig och då är det inteb värt FÖR MIG.

Fast en hinner ändra åsikt ju mer erfarenhet en får (jag är ju betydligt äldre än vad du är, jag blir 50 i höst!). Jag förnekar inte att det tog lång tid för mig att se det på ett annat sätt och det hade som sagt säkert gått snabbare om jag fått hjälp.
 
Fast en hinner ändra åsikt ju mer erfarenhet en får (jag är ju betydligt äldre än vad du är, jag blir 50 i höst!). Jag förnekar inte att det tog lång tid för mig att se det på ett annat sätt och det hade som sagt säkert gått snabbare om jag fått hjälp.
Ja endel kanske ändrar å sikt men alla gör nog inte det. Och då måste man få mera er faren heter också.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
743
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 519
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 569
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 432
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp