Jag ska bli gudmor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Plingplong

Min bästa kompis har (inte helt oväntat) blivit med barn!
Jag har nog ett tag kvar tills jag kommer i samma sits, och jag har faktiskt aldrig varit "så här nära" en bebis förut. Visst har jag sett dom ;) men det har varit på större avstånd.

Hon är den första bland våra jämnåriga bekanta som är gravid, så för henne är det en helt ny värld.
Som gudmor och bästa kompis vill jag kunna ge henne lite stöd och råd, men jag kan ju inte så mycket... Så jag hoppas på lite hjälp från er erfarna!
Vad ska man undvika och tänka på i början av graviditeten? (6 ½ vecka än så länge)
Vad jag vet så ska man undvika tunga lyft, inte äta insjöfisk och inte vara med på röntgen, men det måste ju vara mer??
Börjar redan planera inför presenterna, men det får bli ett senare bekymmer, just nu är jag bara glad! :love:
 
Sv: Jag ska bli gudmor!

Det är en lång lista på vad man får /ska äta och vad som man inte får äta... Det är inte särskilt uppdaterad hos mig men det är många som är gravida här så de borde ha större koll! ;)

Antagligen kommer hon att börja må illa snart om hon inte redan gör det, blir det riktigt illa kan du tipsa henne om akupunktur, vissa Barnmorskor har gått utbildning för det, det hjälpta mig enormt.

Var ett stöd för henne när hon behöver prata och alla små konstiga anfall, typ renovera osv... Kanske hejda de största projekten...

Det ligger visserligen långt fram i tiden men när de kommer hem från BB se till att det finns gott om mat hemma, färdig så det bara är att värma, det behövs första veckorna!

Men som sagt att bara finnas där och orka lyssna gör underverk!
Du verkar vara en bra kompis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 830
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 481
Senast: Zewz
·
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 487
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp