Bukefalos 28 år!

Jag slutar aldrig att förvånas!

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Precious

Nu måste jag får skriva av mig, jag blir så himla upprörd!

Alltså vad tänker man med som hästägare om man låter hästar stå mitt ute på en åker i gassande sol? Har åkt förbi flera ställen, senast idag då det var 31 grader i solen och där står 2 hästar i en hage på 4x4 m! Ingen skugga, inget vindskydd för solen, inte ens ett enda träd! De bara stod och hängde, dessutom är det massa blinningar ute nu. Och det är helt vindstilla!

Är det inte bättre att ställa in hästen i så fall? Än att låta den/dem stå ute i denna värmen och lida? Usch! Blir så jäkla förbannad! Jag vet själv vilken panik min häst får när det är sådan värme ute, han hoppar igenom staket om det är så, bara han får komma in i svalkan. Så jag har gjort så att mina hästar får gå in och ut i stallet hur de vill, och de väljer att stå inne konstant sådana här dagar, det är först vid 8-9 - tiden på kvällen de väljer att gå ut!

Har en hel lista jag skulle vilja anmäla till djurskyddsnämnden och kommer också att göra det, för sånt här tål jag f*n inte att se! Ett annat exempel är en mindre gård jag ofta passerar när jag skall till stallet, där står det 4 hästar varav 3 är kolsvarta. De står mitt ute på en åker sådana här varma dagar och det syns att de inte mår bra! De har heller inte ett enda träd, ingen skugga, INGENTING!! :eek: De har inte ens ett enda grönt strå att äta dessutom! Tycker detta är vanvård! Undrar vad man är för sorts djurvän när man behandlar sina hästar på detta sättet? :(
 
Sv: Jag slutar aldrig att förvånas!

Ja, det var ju ganska bra beskrivit :bow:
 
Sv: Jag slutar aldrig att förvånas!

KL

Alltså hur seriöst/allvarligt tar djurskyddsnämnden på sånt här? Bryr de sig överhuvudtaget? Någon som vet:confused:
 
Sv: Jag slutar aldrig att förvånas!

Har tänkt på detta otroligt många gånger.Det gnälls över att folk inte har vindskydd på vintern när det blåser och är kallt...men på sommarn är det fan ingen som tänker. Har vindkydd i hagen som hästarna kan använda sig av både genom vinter och sommar-hagen. Det är väldigt sällan dom använder det på vintern,sommarn däremot bor dom där varma dagar om dom inte åker in.
 
Sv: Jag slutar aldrig att förvånas!

Ja, men precis. Du har så rätt! Det är som mina då, som bor i stallet hela dagarna när det är så här varmt. Jag har t.o.m ställt in en en kallluftsfläkt som står riktad dit de står, och de tycker det är superhärligt :D
 
Sv: Jag slutar aldrig att förvånas!

*KL*

Det finns redan en tråd i ämnet, skugga på betet.

Jag låser därför den här.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 033
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 278
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 571
Senast: Habina
·
Foder & Strö Mmm, så är den härliga tiden på året återigen här när temperaturen sjunker under -20C och all plast blir superkänslig. Jag gör av med...
2
Svar
34
· Visningar
2 852
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp