Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Boendestödet kom helt fel tid. Hon kom 13 istället för 14.30 för det hade blivit något fel någonstans. Jag var ändå hemma och gjorde ingenting så nu har marsvinen fått det städat och köket blivit lite röjt. Skulle inte städa till marsvinen förrän imorgon egentligen men tänkte att det var lika bra att passa på när jag kunde få hjälp att bära ner skräpet. Var svimfärdig hela tiden och är nu tillbaka i sängen. Och då har jag tagit mindre stesolid och mer elvanse än vad jag brukar så jag borde studsa mellan väggarna
 
Vill bara flika in att om du vill ringa angående återbudstid/kort varsel är det mottagningen du remitterats till du ska ringa. Läkaren som remitterat (eller sköterska hos dem) ska kunna hjälpa dig med telefonnumret när du ändå pratar med dem om dina tilltagande besvär.
 
Vill bara flika in att om du vill ringa angående återbudstid/kort varsel är det mottagningen du remitterats till du ska ringa. Läkaren som remitterat (eller sköterska hos dem) ska kunna hjälpa dig med telefonnumret när du ändå pratar med dem om dina tilltagande besvär.
Tack! Ska ringa imorgon
 
Jag har inte kunnat ringa ännu. Är så slut att jag har bara tagit hand om det mest akuta med djuren och sedan legat som i dvala hela dagen trots att jag troligen somnade innan tio igår. Är fortfarande en zombie men nu kan jag iallafall tänka litegrann. Vet inte när vårdcentralen stänger men 16-17-tiden tror jag så jag kan förhoppningsvis fungera lite då. Måste ta mig till apoteket och en vettig runda med hundarna också. Sådana här dagar önskar jag att det hade gått att lämna hundarna utanför butiken så hade jag kunnat ta både apoteket och hundarna samtidigt men det vågar jag inte. Är glad att jag städade till marsvinen igår åtminstone!
 
Efter väldigt mycket om och men så har jag lyckats gå en liten runda med hundarna, reda ut alla tovor i håret, duscha, byta lakan, äta lite spagetti, borsta tänderna, ge Floor hennes stödmatning och busat med Bella och Pärla. Det är så bra med Bella och Pärla för de kommer fram och frågar om vi kan busa eller träna och då kan jag inte säga nej. Poppy är svårare för hon gör inget förrän jag tar fram godispåsen och när jag är såhär trött orkar jag inte det trots att det är så enkelt 😞
Jag klarade varken att gå till apoteket eller ringa. Får se om jag klarar det imorgon. Om inte så får jag be mamma hämta ut på apoteket för den medicinen har jag bara ett par dagar kvar av och jag blir tokdålig om jag inte tar den. Det räcker med att vara trött och deppig, jag vill inte ha karusellyrsel och spy så fort jag vänder på huvudet också!
 
Efter väldigt mycket om och men så har jag lyckats gå en liten runda med hundarna, reda ut alla tovor i håret, duscha, byta lakan, äta lite spagetti, borsta tänderna, ge Floor hennes stödmatning och busat med Bella och Pärla. Det är så bra med Bella och Pärla för de kommer fram och frågar om vi kan busa eller träna och då kan jag inte säga nej. Poppy är svårare för hon gör inget förrän jag tar fram godispåsen och när jag är såhär trött orkar jag inte det trots att det är så enkelt 😞
Jag klarade varken att gå till apoteket eller ringa. Får se om jag klarar det imorgon. Om inte så får jag be mamma hämta ut på apoteket för den medicinen har jag bara ett par dagar kvar av och jag blir tokdålig om jag inte tar den. Det räcker med att vara trött och deppig, jag vill inte ha karusellyrsel och spy så fort jag vänder på huvudet också!
Du klarar det!
 
Nu har jag ringt och fått en telefontid 10.10. Ingen aning om jag ringde till rätt ställe men annars kan de ju säkert skicka mig vidare. Tänkte att då hinner jag bada Pärla innan de ringer men lyckades bara gå från köket, hämta henne och bära henne en bit innan jag var så trött att jag fick gå och lägga mig igen 😞 Hur kan man bli så trött av ett litet jävla telefonsamtal 😞
 
Nu har jag ringt och fått en telefontid 10.10. Ingen aning om jag ringde till rätt ställe men annars kan de ju säkert skicka mig vidare. Tänkte att då hinner jag bada Pärla innan de ringer men lyckades bara gå från köket, hämta henne och bära henne en bit innan jag var så trött att jag fick gå och lägga mig igen 😞 Hur kan man bli så trött av ett litet jävla telefonsamtal 😞
Bra gjort att du ringde.
Jag håller tummarna för att du kan få snabbare vård.
 
Nu har jag pratat med dem och de satte upp mig på återbudstidlistan. Hon sa att de fick återbud så gott som varje vecka så jag hoppas verkligen att det ska gå fortare nu och att eventuell tid inte krockar med annat så jag måste tacka nej.
Jag är lite piggare än igår men bara av ett litet telefonsamtal så är jag helt andfådd och slut. Så ska försöka vila ett tag för jag måste bada Pärla idag och så kommer kanske en vän på besök senare
 
Nu har jag pratat med dem och de satte upp mig på återbudstidlistan. Hon sa att de fick återbud så gott som varje vecka så jag hoppas verkligen att det ska gå fortare nu och att eventuell tid inte krockar med annat så jag måste tacka nej.
Jag är lite piggare än igår men bara av ett litet telefonsamtal så är jag helt andfådd och slut. Så ska försöka vila ett tag för jag måste bada Pärla idag och så kommer kanske en vän på besök senare
Bra prioriterat, hoppas de ringer snart med en tid till dig ♥️
 
Måste ta tag i min litiumbehandling också för psykiatrin verkar ha glömt bort mig igen 😑 men det får bli nästa vecka. Tror jag har tid hos samtalskontakten någon dag då. För jag har fått jättemycket biverkningar sista 2-3 dagarna trots att jag har ätit den i snart sex veckor och ingen dosökning skett. Vet inte om det kan finnas något samband med järnet eller att njurvärdena har krupit lite mer och mer utanför normalvärdena för varje blodprov
 
Jag kan knappt hålla mig vaken men jag kan inte sova heller. Är grymt trött på att lyssna på youtube men orkar knappt göra något som kräver öppna ögon. Har iallafall lyackts få i mig lite mat och måste se till att hundarna får en bättre runda än snabbkissar. Fortsätter det såhär får jag nog överväga att lämna bort Poppy och Bella 😭
 
Alla borde ha en liten Pärla när man mår dåligt 💖
Har släpat mig runt vår vanliga måndagsrunda och Poppy och Bella fick springa lite lösa också så nu är de nöjda. Jag är mindre nöjd för jag orkar inte ens gå bort och säga hej på praktiken trots att jag verkligen vill dit 😞 Blir alldeles andfådd och darrig för minsta lilla så nu är det sängen igen innan jag måste ta mig till posten och gå och handla något att äta
1B818BD9-BA88-49DD-8869-0869AAA33B64.jpeg
 
Lyckades inte ta mig iväg till posten 😭 Jag står inte ut med att ha det såhär! Jag är så sjukt jävla trött och ångesten är skyhög hela tiden 😭
 
Lite piggare idag. Eller ja, pigg är verkligen att ta i, men jag ligger inte helt utslagen. Kände att jag nog skulle kunna skrapa ihop tillräckligt med energi för att sy lite, träna några minuter med hundarna eller ta ett par bilder till instagram men neeeeeej, då kom depressionen och gav mig en knytnäve med ångest och så försvann all inspiration och motivation på en gång och jag bara börjar gråta istället för allt är så hopplöst och meningslöst 😭
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 757
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 213
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp