”Jag ville skrämmas”

En jägare måste väl veta att det är ett dödligt vapen han anväder. Det som dödar älg kan lika gärna döda människa och häst.
 
Re: ”Jag ville skrämmas”

Måste man överhuvudtaget låta han genomgå en "liten" sinnesundersökning?
Det säger väl sig självt att han inte är riktigt riktig.

Att det som tur var gick bra för ryttaren vet vi ju men hur gick det för hästen?
 
Re: ”Jag ville skrämmas”

Håller med om att han inte kan vara riktigt klok. Hela händelseförloppet visar väl det? När man låter det gå så långt att man står och skjuter, oavsett om man inte har för avsikt att skada, för att skrämmas/skada då kan man inte vara helt ok där uppe.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 823
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp