• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chough
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 151
C

Chough

Såg att en tjej i stallet har en sådan hoppsadel till sin häst.
Jag tyckte den var otroligt fin och såg skön ut. Var framme och klämde och kände på den och lädret verkade vara i bra kvalitet.

Vad tycker ni om dessa sadlar? Bra? Dåliga?

Hon hade köpt den i uppsala och jag tror det är enda stället i Sverige som den säljs på.

Var ligger priset någonstans på hoppsadlarna? Vad kostar den billigaste resp. den dyraste?

Sv: Jaguar

jag rider bl.a i en sådan och den är bra men det viktigaste är att hästen trivs i sadeln och att den passar hästens rygg, ju. Märket skall komma i andra hand.

jaja, klart den skall passa hästens rygg...Haha, jag går inte o köper en sadel för märkets skulle om den inte ligger bra på hästen. :D

Vad jag ville veta var priset, hur den är att rida i, bra eller dålig...osv..

Inte att jag inte ska köpa den om den inte passar min häst... :smirk:

Hej,
jag har bara erfarenhet av dressyrsadlarna, men de är iaf av mkt bra kavlitet!Men det kostar ju runt 20 000kr oxå.

Tack för ditt svar!

Men är det inte Harry Dabbs som tillverkar Jaguarsadlarna?
Fick för mig att H.D tillverkar Jaguar och Cobra, o även någon till sadel, lite billigare som liknar Jaguar...?

Thrue Britt den billigaste varianten. Det kanske är Harry Dabbs som tillverkar alla sadlar men det finns även en sadel som heter Harry Dabbs.

Har en kompis som har en Jaguar, och hon är jättenöjd med sin.. Det verkar vara väldigt bra kvalitet, men dom kostar ju därefter...

Man kan också köpa den i Laholm.. finns ganska många butiker som säljer Jaguar, men det är ju en beställningsvara oftast..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 156
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 933
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 662
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur