Jämförelsen mellan Pessoa bett och pelham och jaktkandar!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 895
L

Lord Owen

Jag vill veta vad skillnaderna i inverkan är mellan pessoa och jaktkandar samt pelham? :D Det största skillnaden i inverkan borde ju bero på kindkejdan men hur?

Tacksam för svar!! :bow:

Sv: Jämförelsen mellan Pessoa bett och pelham och jaktkandar!!!

Skillanden på bettens inverkan beror på hur betten ser ut inne i munnen.

Du får förklara lite mer grundligt vilka typer av de här betten du menar. Tex om pessoabettet är rakt, tvådelat eller tredelat. Om Pelhamstängen är rak eller ledad. Och om jaktkandaret har port eller ej.

Detta är den största skillanden i påverkan.

Sv: Jämförelsen mellan Pessoa bett och pelham och jaktkandar!!!

Raider skrev:
Skillanden på bettens inverkan beror på hur betten ser ut inne i munnen.

Du får förklara lite mer grundligt vilka typer av de här betten du menar. Tex om pessoabettet är rakt, tvådelat eller tredelat. Om Pelhamstängen är rak eller ledad. Och om jaktkandaret har port eller ej.

Detta är den största skillanden i påverkan.

Ursäkta, det glömde jag skriva.

Det handlar alltså om jaktkandar, pelham och pessoa med RAK eller tredelad mundel. Lättare att förstå nu? :crazy:

Liknande trådar

L
Utrustning Hej! Jag undrar om det är någon som kan om olika mjuka bett och kan förklara skillnaden och vilka som är mjukast och så? De märken jag...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Vad har ni för erfarenhet av sadeln Pessoa Paris? Jag vill gärna veta när de tillverkades och vad priset var förut :) Tacksam för...
Svar
0
· Visningar
361
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 911
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025