Jean Luc och Celine

Penny_Lane

Trådstartare
Hur stor är skillnaden??

Det skilljer bara en 200 kr på dom så man kanske lika väl kan ta en Celine om det inte är så stor skillnad??!!

Är dom lika raka, böjda?
Breda i storlekarna?
Närkontakt till hästen?

Har en Jean Luc nu men behöver en smalare bomvidd eftersom hästen blivit av med allt babyhullet (okey övervikten då:D ) Men nu när jag ändå skall köpa en ny så kanske man skulle uppgradera till en Celine..

/Pennylane

Ps. Jag vill inte ha förslag på andra märken inte heller höra hur kass Santa Cruz sadlarna är. Okey!?!

Sv: Jean Luc och Celine

Kan tyvärr inte svara på din fråga men när jag såg ditt användarnamn undrar jag om din häst heter Penny Lane? För det gör min med ett stuterinamn framför.

Provade Jean Luc på vår andra ponny för verkade vara en prisvärd sadel (kompisen har en som hon är helnöjd med) men den passade tyvärr inte - gled fram på manken.

Nej min häst heter Miss MoneyPenny (en av dom) Men jag gillar låten Pennylane.. ;) De va nog mest bara därför..*S* Och så för att det anknöt till min Penny (egen uppfödning)

Jag har som sagt Jean Luc tycker den är toppen även om jag vet att vissa här tycker att det är en skitsadel. Som du säger prisvärd och bra. Mkt bra kvalitet för dom pengarna..:)

Har en celine på min unghäst.
Tycker att det är en helt ok sadel för 6900:-
När jag provred både celine o jean luc så upplevde jag celinen som mjukare o trevligare samt att den är omstoppningsbar.

Provade en Celine för att jag tyckte den såg ok.ut för det priset.

Sadeln låg väldigt bra när hästen stog still....men vid ridning åkte den fram....främst i galoppen kan jag väl säga. :mad:
Annars mycket skön sadel och den tvåfärgade var sååå.. snygg.

Har fått en känsla av att fler haft samma problem är det så...?:confused:
Vad är det för typ av bom i den sadeln tro...rak, svängd...?

Du sa att du lånat hem den på prov...blev du inte nöjd med den och varför.?
Är bara nyfiken...?

Det var en begagnad sadel och den var för vid för min häst. Synd, för jag trivdes med sadeln. Förvånansvärt bekväm för att vara en flatback.

Liknande trådar

Utrustning Jag är på jakt efter en sadel till min unghäst som snart ska ridas in. Sadelutprovare kommer att anlitas, men jag vill gärna ha lånat...
Svar
0
· Visningar
2 335
Senast: ylvalill
·
Utrustning Ja, vad är det för skillnad på dom två? har testa en celine på min häst med vid bom. Skulle en jean luc sitta lika bra? (måste få tag på...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Olympus
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 728
Senast: caballus
·
Utrustning Har letat och letat på forumet men inte hittat vad jag söker. Har funderat på o beställa en Princeville från börjes till min...
Svar
19
· Visningar
1 985
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka