Jeans, vad gör jag för fel?

alazzi

Trådstartare
Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de glider också ner. Jag blir tokig. Ska jag gå ner i storlek? Kan det hjälpa? Eller fortsätta leta efter någon modell som sitter kvar?

Tant på 63 år som fortfarande inte fattat. Det är väl min kroppsform som är knasig.
 
Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de glider också ner. Jag blir tokig. Ska jag gå ner i storlek? Kan det hjälpa? Eller fortsätta leta efter någon modell som sitter kvar?

Tant på 63 år som fortfarande inte fattat. Det är väl min kroppsform som är knasig.
Köper jeans på Vero Moda, de sitter bra på mig. Tyckte de hade stor variation på modeller sist jag var där
 
Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de glider också ner. Jag blir tokig. Ska jag gå ner i storlek? Kan det hjälpa? Eller fortsätta leta efter någon modell som sitter kvar?

Tant på 63 år som fortfarande inte fattat. Det är väl min kroppsform som är knasig.
Jag har stretchjeans, modell "jeggings". KappAhls funkar hyfsat på mig. Bonprix funkar bättre. Lindex funkar inte alls. (har provat nån mer, minns inte vilken, som inte funkade)
Kroppsformen i kombination med hur byxan är sydd avgör hur bra det fungerar.
//"boll på ben"
 
De jag har som sitter bäst är ett par Lee Scarlett, men även dem får jag dra upp emellanåt. Jag behöver en normal eller hög midja, att de har lite stretch i linningen så de följer min svank och generösa lår. Det är riktigt svårt. Tights är helt omöjligt, allt åker ner även om jag provar mindre storlekar. Men jag har iofs problem även med typ fritidsbyxor och liknande, allt åker ner, och då har jag ändå både midja och höfter.
 
Jag har spenderat tusentals kronor på jeans genom årens lopp för att hitta rätt, men jag har kommit fram till att dyrast inte alltid är bäst när det kommer till jeans. Nu köper jag nästan enbart Lager157-jeans och det fina är att de kostar typ någon hundralapp. Jag har tjock mage så jag behöver köpa jeans med hög midja, annars åker jeansen ner eftersom magen puttar ner dem och jag får något fult Gällivare-häng som inte är meningen, så jag köper modellen Snake i storlek M trots att jag nog egentligen är lite större än så.
 
Jag har spenderat tusentals kronor på jeans genom årens lopp för att hitta rätt, men jag har kommit fram till att dyrast inte alltid är bäst när det kommer till jeans. Nu köper jag nästan enbart Lager157-jeans och det fina är att de kostar typ någon hundralapp. Jag har tjock mage så jag behöver köpa jeans med hög midja, annars åker jeansen ner eftersom magen puttar ner dem och jag får något fult Gällivare-häng som inte är meningen, så jag köper modellen Snake i storlek M trots att jag nog egentligen är lite större än så.
Jag är också supernöjd med jeansen från Lager 157! De både sitter bra och är snygga och alltid till extremt bra pris.
 
Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de glider också ner. Jag blir tokig. Ska jag gå ner i storlek? Kan det hjälpa? Eller fortsätta leta efter någon modell som sitter kvar?

Tant på 63 år som fortfarande inte fattat. Det är väl min kroppsform som är knasig.
Måste du ha just jeans? Det finns ju oändligt med byxmodeller som inte är jeans.

Jag har inte haft jeans sen slutet av tonåren. Insåg att det inte finns jeans som blir klädsamma på mig. Jag ser märklig ut. Var ännu mer märkligt ju mulligare jag blev.

Så lyft blicken från jeanshyllan - det finns byxor också.
 
Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de glider också ner. Jag blir tokig. Ska jag gå ner i storlek? Kan det hjälpa? Eller fortsätta leta efter någon modell som sitter kvar?

Tant på 63 år som fortfarande inte fattat. Det är väl min kroppsform som är knasig.
Om man går in i jeansaffärer brukar de hjälpa en hitta rätt.

(eller brukade kanske, speciellt på JC. Lewis butikere hjälper en, eller gjorde för tre år sedan när jag köpte mina senaste. Misstänker att Åhléns aldrig skulle komma på tanken att hjälpa, trots att de har märkeskläder i mängd.)

Annars skärp kanske?
 
Bonprix Rainbow Jeggings. Har hällor till skärpet som en ju måste ha. Magen får plats i jeansen. Ser ut som jeans. Fickor fram o bak. Ingen knapp eller gylf som skär in. Billiga och bekväma.
Gillar Bonprix Rainbow byxor, ett av få jeansmärken som passar mig med stor bak och en del mage. Skärp är dock en nödvändighet.
 
Gillar Bonprix Rainbow byxor, ett av få jeansmärken som passar mig med stor bak och en del mage. Skärp är dock en nödvändighet.
Söker på rainbow, hittar inget alls. Har du nåt artikelnummer? Eller är det som vanligt när man hittar något som funkar (ev kan funka) att de utgått ur sortimentet?
 
Söker på rainbow, hittar inget alls. Har du nåt artikelnummer? Eller är det som vanligt när man hittar något som funkar (ev kan funka) att de utgått ur sortimentet?
Dom verkade vara ute ur sortimentet just nu men dom kommer oftast tillbaka. Jag har köpt dom i flera år. Äger nog 7-8 par. Brukar köpa 2 år gången. Dom ligger på 2-300 kr styck.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 787
Senast: Pilot
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 105
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 965
Senast: MiaMia
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
847
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp