Jeremy Rudge vs Tolga

Anzzie

Trådstartare
Ska byta hoppsadel till min häst o letar efter en bra begagnad hoppsadel.
Är lite inne på en Jeremy Rudge Flatback, har en Jeremy Rudge Pace dressyrsadel som är kanon för både mig o hästen.
Men så har jag sett att de finns en del Tolga ute till salu. Hur är dom? Kvalitet, stöd osv.? Nån som provat både JR o Tolga? Är det nån skillnad kvalitetsmässigt på billiga o dyra tolgan? Sitter man bra i den om man är 170cm och långbent?

De var visst en del Togafrågor;) hoppas nån har nåt intressant o säga om dom:)

Sv: Jeremy Rudge vs Tolga

Hej!

Jag har inte provat Tolga, men haft ett par JR genom åren, min förra häst hade sin i 7 år och vi älskade varje dag av det!. Underbar att sitta i, trots att det var en hoppsadel satt jag helt ok för dressyr. Pållan som kunde vara riktigt kinkig älskade sadeln, hon med. Kvaliteten var det inga som helst fel på, lättskött, smidigt läder.. Jag älskar det märket..

Nu har jag en jag hoppas ska funka på min nya häst- som har ganska besvärlig rygg, som är lika mjuk och skön den.

/ Lavinia

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 000
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vi har varit hos sadelmakaren med våran fjording idag. Tyvärr hittade vi inte en enda sadel som passade, trots att han provade säkert...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: Ricco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka