Jisses, vad dyrt!!

K

Kiddo

Jag är lång och smal och hade det /jädrans/ svårt att hitta ett par någorlunda OK ridbyxor när jag skulle börja rida igen. Det blev iaf. ett par CRW Exclusive som morsan fick sy in i midjan. Sedan fick jag tips - i en annan tråd här - om bra märken för långa och smala.

Efter att ha fått ett riktigt fult och äckligt skavsår av mina CRW (det var bara tredje gången jag red i dom!) har jag nu bestämt att nu *ska* jag ha mig ett par nya, lite dyrare, som är i rätt storlek i förhållande till mina mått!!

(får jag bara sålt pipan till min redan sålda paintballbössa så... Någon intresserad? ;))

Så, jag tar mig en titt på nätet, och ser att man lugnt kan få betala 1750:- för ett par byxor. Är det verkligen där priserna ligger, eller är det bara butiken som är extrem?

Det gäller helskodda Mountain Horse, EuroStar, Pikeur, och Cavallo. Just priset ovan gäller Pikeur och EuroStar.

Finns det billigare? Var? (får gärna vara butik i Skåne, då jag inte gärna beställer kläder (speciellt inte ridkläder) över internet).
 
Har du provat Jensens ridsport. Ingdams och jag kommer inte ihåg namnet på shoppen men den ligger på flyinge. alla dessa har bra kläder och ligger inte så långt ifrån dig. eftersom du bor i Lund området.
 
Flädie har åzå ganska så bra sortiment på ridbyxor...har själv köpt två par helskodda MH ridbyxor där :D
 
Jensens har jag hört namnet på tidigare, men inte Ingdams. Kan Flyingebutiken du tänker på vara Ryttare & Häst? Priserna jag nämnde i originalinlägget kommer därifrån, men om det är vad det kostar, så... ;)

Hör mig gärna för bland er lite-mer-erfarna innan jag besöker en ridsportbutik - päronen är ganska motsträviga tids nog när man vill någonstans, speciellt om det ligger utanför Lund. ;)
 
Nu har Flädie nämnts så många gånger så nu /måste/ jag bara åka dit! ;)
 
Har du inte varit hos flädie MÅSTE du åka dit, finnas massor av skojiga saker. :d :love:
Min pojke bli lagom glad om han blir utsläpad dit. :D..= ca 1timme av kollade på säker...och allt som köps är lite hinkar :angel:

Ingdams ligger mellan Lund och lomma typ.... har adressen www.ingdams.com

Jensens har inte överdrivet med saker, ligger ett stenkast från Torns ryttarförening.


//Becky
 
Ne, jag har aldrig varit i Flädie, men nu har jag iallafall sagt till morsan att när jag får pip(f)an såld, då åker vi till Flädie! :D
 
Vad heter stället i Flädie?
Ryttare och häst är en trivsam butik och de har mycket, men det är DYRT!
 
jag har ett par pikeur och två par eurostar.
De senaste jag köpte kostade 1495, det är normalpris här iaf.
 
JAg har två par eurostar! Båda två är/var underbar! Dyra men bra. Dom gick dock sönder efter några års användande....
 
jag har helskodda både från pikeur och mindre dyra märken.

och visst tycker jag om mina pikeur, men jag skulle ALDRIG betala fullpris för dom.

köpt bägge på rea..
 
Dit ska jag åka! Fattar bara inte hur jag kunnat missa det! Jag har ju bott här alltid juh!
 

Liknande trådar

Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Jag har verkligen problem med kläder till Norpan. Framför allt med byxor. Får köpa strl 80 trots att han bara är 70 cm lång och det är...
2
Svar
23
· Visningar
2 707
Senast: A-K.Eng
·
B
Utrustning Jag har tänkt inhandla två par nya ridbyxor, ett till tävling och ett till vardagsträning. De ska vara helskodda och rätt höga i midjan...
Svar
19
· Visningar
1 469
Senast: Salinero
·
Utrustning Kan nån hjälpa mig lite...:angel: Ska köpa ett par nya ridbyxor och tänkte att jag för en gångs skull ska fundera ut vilken färg som...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp