Jobb där man inte behöver använda huvudet

Vilka jobb finns det där man inte behöver anstränga huvudet, men som ändå inte är enformiga? Låglönejobb är inte intressanta.
Personlig assistent med sovande nattjänstgöring. Beroende på avtal tycker jag det är schysst betalt med tanke på vad jag har gjort. Jag har fått gå upp då och då och vara i sovande tjänst så att säga, men inte behövt sova efteråt.

Är det inte bättre att fundera ut vad du kan tänka dig jobba med?
Att bara ta ett jobb för lön etc är som gjort för att tröttna och ha tråkigt, tror jag.
Fast jag har verkligen ingen aning. Jag tröttnar på allt. Nuvarande jobb är egentligen bra men jag önskar det vore mer varierat. Sen krävs det att jag tänker ibland även om många arbetsuppgifter går på automatik.

Personlig assistent med sovande nattjänstgöring. Beroende på avtal tycker jag det är schysst betalt med tanke på vad jag har gjort. Jag har fått gå upp då och då och vara i sovande tjänst så att säga, men inte behövt sova efteråt.
Jag är tyvärr ganska sömnstörd så det skulle nog inte vara så hälsosamt för mig att vara uppe och springa på nätterna.
Köra budbil? Hämta och lämna paket (fedex, dhl, ups tex samt lokala firmor)
Det funkar säkert, även om jag inte direkt tycker det är lattjo att köra bil, framförallt inte på vintern.

Krävs massor av hjärna o lokalkännedom man får genom att läsa karta,gps i sverige är inte helt pålitligt ,för att inte tala om hur stressande det kan vara.

Ja alltså ALLA jobb har ju en inlärningsperiod där man måste använda huvudet en del men jag trodde inte jag behövde skriva ut det.

Om man har ett område som sitt och åker mestadels till 'stamkunder' så tror jag mycket går på rutin efter ett tag.
Att det inte är monotont för det är ju att trafiken är olika varje dag, kanske en ny upphämtning/lämningsadress samt man möter folk i några minuter per leverans och kan byta några ord om man vill..

Men Men, nu skrev ju ts att hon inte gillar att köra bil så spelar ju ingen roll längre..

Jag tänker så att det är bra att du vet vad du inte vill ha, men vad är viktigt att du kan få på jobbet?
Det hjälper ju även att få det smalare.

Truckförare? Det brukar vara rätt bra betalt, beroende på var o.s.v. Lite lagom monotont och huvudbry.
Man kan ju verkligen släppa det när man jobbat sina timmar.

Kan du tänka dig att plugga? Finns ju grönyteskötsel/ trädgårdsutbildning som är ky utbildningar.
Ta jobb på en handelsträdgård?
Söka jobb på en gårdsbutik?
Inom vilken yrkeskategori har du kvalitéer där du kan bidra redan nu? Vad har du gjort innan?

Kyrkogårdsvaktmästare är sjukt bra betalt. Men det beror väl på också hur man förhåller sig till kyrkogårdar

Fast jag har verkligen ingen aning. Jag tröttnar på allt. Nuvarande jobb är egentligen bra men jag önskar det vore mer varierat. Sen krävs det att jag tänker ibland även om många arbetsuppgifter går på automatik.
Men det är väl en del av sjukdomen just nu också. Att du tröttnar.

Det kräver ganska mycket av chauffören. Tex så kan en av mina bilar få 20 ordrar på en gång, då är det upp till chauffören att kolla lev.tider och adresser och planera körningen. En icke-tänkande chaufför fixar inte många dagar hos oss ;)
/trafikledare

Det hade jag tyckt varit mer roligt men till skillnad från TS så gillar jag att köra bil, så igen, det spelar ju ingen roll nu.

Eftersom jag tidigare jobbat så att jag haft kontakt med chaufförerna så vet jag vilken generell nivå de ligger (låg på? Ca 4 år sedan nu) på.

Jag tycker att det låter svårt att få ihop ett jobb som skulle passa dig med så många specifika krav. Märker också att det kommer fram fler krav allteftersom tipsen kommer in tex du vill inte jobba obekväma arbetstider, inte köra bil på jobbet osv.

Jobb inom handels tex kräver inte så mkt huvudbry men där måste du vara social, serviceminded och gilla att snacka med folk. Är det ngt för dig?
Handels har bra ob (dubbel lön på helger) så inte omöjligt att tjäna rätt bra.

Jag tänker så att det är bra att du vet vad du inte vill ha, men vad är viktigt att du kan få på jobbet?
Det hjälper ju även att få det smalare.

Truckförare? Det brukar vara rätt bra betalt, beroende på var o.s.v. Lite lagom monotont och huvudbry.
Man kan ju verkligen släppa det när man jobbat sina timmar.

Kan du tänka dig att plugga? Finns ju grönyteskötsel/ trädgårdsutbildning som är ky utbildningar.
Ta jobb på en handelsträdgård?
Söka jobb på en gårdsbutik?
Inom vilken yrkeskategori har du kvalitéer där du kan bidra redan nu? Vad har du gjort innan?
Just nu känns det som om viktigaste jag kan få på jobbet är pengar. Så truckförarjobb skulle nog platsa.

De jobb jag haft tidigare har varit lokalvårdare, semmelförsäljare, assistent på färdtjänstbuss, personlig assistent, hästskötare. Större delen av mitt liv har jag dock varit sjuk. Nu jobbar jag som administratör.

Jag kan tänka mig någon kortare utbildning på max ett år.

Handelsträdgård skulle jag kunna tänka mig men det krävs tyvärr en hel del kompetens som jag saknar. Jag har arbetstränat på ett sådant ställe och blev alltid så nervös när kunderna ställde frågor.

Kyrkogårdsvaktmästare är sjukt bra betalt. Men det beror väl på också hur man förhåller sig till kyrkogårdar
Jag är antireligiös och tycker det är en del stollerier i religioner. Annars har jag inga problem med kyrkogårdar.

Men det är väl en del av sjukdomen just nu också. Att du tröttnar.
Det kan ju vara så.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
881
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 506
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 392
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka