Jobb utan kunder o arbetskamrater ?

torsdag

Trådstartare
Finns det några sådana jobb? Jag har i flera år jobbat på kontor och trivs väldigt bra med det MEN jag klarar inte av att sitta i små rum 1 m i från mina arbetskamrater jag behöver mitt space

Speciellt när man ska sitta 40 Tim i veckan ihop med folk man inte valt själv jag stör mig på dom något enormt!!! Jag har bytt jobb ett par gånger men ändå stör jag mig på folk de är för nära

Någon som har tips på jobb som man arbetar mycket självständigt, arbetskamrater på behörigt avstånd och inte så mycket kundkontakt?

Alt kontor med eget rum eller landskap utan fastaplatser så man byter de man sitter vid men de verkar inte finnas så många sådana jobb..

Finns det några sådana jobb? Jag har i flera år jobbat på kontor och trivs väldigt bra med det MEN jag klarar inte av att sitta i små rum 1 m i från mina arbetskamrater jag behöver mitt space

Speciellt när man ska sitta 40 Tim i veckan ihop med folk man inte valt själv jag stör mig på dom något enormt!!! Jag har bytt jobb ett par gånger men ändå stör jag mig på folk de är för nära

Någon som har tips på jobb som man arbetar mycket självständigt, arbetskamrater på behörigt avstånd och inte så mycket kundkontakt?

Alt kontor med eget rum eller landskap utan fastaplatser så man byter de man sitter vid men de verkar inte finnas så många sådana jobb..
Jag jobbar som forskare. Jag tillbringar större delen av min arbetstid ensam på mitt kontor, eller jobbandes hemma, ensam. Sen är det förstås delar av arbetet som är väldigt sociala, när man gör empiri eller undervisar, men större delen är man ändå ensam på sitt rum. En normal arbetsdag så är det max 25% av kollegorna som är på plats, så det är alltid väldigt tyst och lugnt på jobbet.

Lastbilsbranschen, finns en del körningar där man inte alls har så mycket kundkontakt. Det är frihet under ansvar.

Jag har även jobbat på industri och monterat där det varit långt mellan "stationerna" så att säga, monterade aldrig samma sak dag ut och in.

Finns nog en hel del jobb, men det gäller att hitta ett som man verkligen trivs med. Jag har hittat mitt, men jag har väldigt mycket kundkontakt i min körning, men jag gillar det för jag är rätt social av mig. Förstår att inte alla är det.

Hoppas det löser sig för det, kanske även kan kolla på att starta eget, jobba hemifrån osv? :)

Tidningsbud. Hade sms-kontakt med chefen, ett samtal i veckan kanske. Träffade kollegorna när vi lastade tidningarna, samtal vid 2-tiden var inte att tänka på.

Jag jobbar som brevbärare. Sorterar på kontoret 1,5-2 timmar på morgonen, kör sen bil 4-6 timmar och träffar bara några enstaka kunder då. Sorterar eventuellt lite på eftermiddagen när jag kommer tillbaka. Jag saknar ett jobb där jag får träffa min kollegor lite... MEN de kunder man träffar är inte alltid så roliga.

Tyvärr sitter vi i landskap över 50 pers så är nog inte möjligt tyvärr.

Nu sitter jag bredvid en 20 årig fjortis och stör mig på allt hon gör... går, surplar te, klunkar vattenflaskan, världens högst kalackar som låter, knackar i bordet med naglarna, gör konstiga ljud när hon tänker mm och så sitter hon o glor på allt jag gör!

HUR står man ut??

Om du i övrigt trivs på jobbet kanske du kan prata med din arbetsgivare först och se om dom kan erbjuda dig ett eget rum för att du ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt åt dem?

Nu sitter jag bredvid en 20 årig fjortis och stör mig på allt hon gör... går, surplar te, klunkar vattenflaskan, världens högst kalackar som låter, knackar i bordet med naglarna, gör konstiga ljud när hon tänker mm och så sitter hon o glor på allt jag gör!

HUR står man ut??

Man skaffar öronproppar eller sätter sig med hörlurar. Enda sättet att överleva kontorslandskap.

Tills du kommit på hur du vill göra. Går det byta bordsgranne? Sitta ute på en kant? Jobba med hörlurar?

Jag tycker att du ska prata med din chef om du trivs med jobbet i övrigt och förklara hur du känner det i kontorslandskapet och höra om det finns något man kan göra åt det. Kanske finns det en plats i ytterkanten av kontorslandskapet (vid en vägg eller liknande) där det är lite lugnare eller så kanske chefen har nån idé? Ljuddämpande plattor på väggarna, regler för hur alla ska bete sig (inte göra onödiga ljud osv)...

HUR står man ut??

Vissa av oss är inte skapta för den sortens arbetsmiljö. Kan du inte hitta samma sorts arbete någon annanstans där man har egna rum?

HUR står man ut??

Skulle det fungera med skärm/skiljevägg? Hörlurar/öronproppar?

Kolla med chefen ändå, många är måna om sina arbetare och vill att dom ska må bra men dom är ju inte tankeläsare heller

HUR står man ut??

Bra öronproppar eller hellre bra brusreducerande hörlurar. (I värsta fall kan man kombinera.) Jag älskar de flesta av mina kollegor men hade aldrig klarat jobbet om jag inte kunde skärma av ljudet. Även om folk sköter sig exemplariskt blir det alltid ljud i ett landskap.

Fast om du inte gillar jobbet som sådant så värst mycket (min tolkning av hur du uttrycker dig) då hade jag nog ändå satsat på något av alla ensamjobb som finns. Alla behöver ju inte vara socialt drivna i samhället, dumt att tvinga sig att stå ut om det inte finns något i den kontakten du uppskattar.

Kontorslandskap är en jobbig miljö, jag sitter själv i ett trångt sådant och har svårt med koncentrationen ibland. Både syn- och hörselintryck stör.

Men det här:

HUR står man ut??

Det låter mer som något man får lära sig när man jobbar - alltså att umgås med folk man inte valt själv. Att odla sitt förakt för en arbetskamrat som det låter som att du gör där, det mår man ofta bara sämre av.

Du har inte ett yrke som du kan starta eget inom?

Jag har haft eget nu i många år och har hittat "hem". Jag skulle aldrig orka mentalt att sitta tillsammans med andra, jag är inte direkt social och får ofta migrän när jag måste vara social. Maken som är väldigt social tycker också att kontorslandskap blir jobbigt i längden om det inte finns möjlighet att koppla ifrån genom hörlurar och skärmar. I mitt företag så har jag mest kontakt med mina kunder via mail och jag jobbar hemifrån.

HUR står man ut??
Hörlurar som är brusreducerande :up:.

Jag kan inte höra folk äta eller andas eller sucka eller flåsa eller harkla sig eller tugga eller nånting när jag jobbar. Så delar jag rum är hörlurar (och då menar jag riktigt bra sådana som dödar ljud) absolut nödvändiga.

Idag har jag eget rum och det är :love: :up:.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 147
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb... 2
Svar
24
· Visningar
2 954
Senast: moster
·
Skola & Jobb Tillhör egentligen ungdom, men skriver här för att jag hoppas att jag kommer få mer förslag och inputs av de med mer...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: Mabuse
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 640
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31