Jobba i Sverige

Nu har jag fått mitt kontraktsförslag för jobbet, men där står det "provanställning" och ett angivet till - från datum (6 månader). Är det vanligt att göra så, jag är van vid att det heter tillsvidareanställning (eller "fast" anställning i Norge) men med inbakat provtid?

Kan banken haka upp sig på det och neka att ge ut lån/lånelöfte?
Det är vanligt, du kan dock försöka förhandla bort det! Ja, banken kan absolut neka lånelöfte innan dina 6 månader gått.
 
Det är vanligt, du kan dock försöka förhandla bort det! Ja, banken kan absolut neka lånelöfte innan dina 6 månader gått.

Hmm okej, för mig är det ingen biggie, detta var första bästa jobbet som jag sökt på (spontanansökan, de hade ingen annons ute ens), så jag skulle nog alltid kunna få ett nytt om det behövs. Och kommer ha en bra ekonomisk buffert (drygt 1 mill). Men behöver få lånelöfte för att ens kunna flytta ner, så.... :crazy:
 
Nu har jag fått mitt kontraktsförslag för jobbet, men där står det "provanställning" och ett angivet till - från datum (6 månader). Är det vanligt att göra så, jag är van vid att det heter tillsvidareanställning (eller "fast" anställning i Norge) men med inbakat provtid?

Kan banken haka upp sig på det och neka att ge ut lån/lånelöfte?

Ja, det är vanligt, går det bra, man sköter sig och behovet finns kvar övergår det till tillsvidareanställning med ett nytt kontrakt.
Men det går ibland att förhandla bort och vissa har tillsvidare direkt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp